Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xniieeenke schreef:Hulp zijn velen daar echt wel nodig, maar het moet niet ten koste van ons gaan. HElpen, graag. Maar niet als we zelf minder worden, dat kan gewoon niet. Wij als Nederland zijn volgens mij lief, miscshien wel te lief. Net als met Griekenland, ik vind het echt totaal niet geslaagd. Gebeurt zoiets nogmaals kunnen we wel fluiten naar het zelfde blijven, we worden er minder op.
hooiberg schreef:En mooi, het referendum is gelukt.
Iedereen bedankt voor het stemmen. Jullie zijn allemaal awesome!
Westernfreak schreef:hooiberg schreef:En mooi, het referendum is gelukt.
Iedereen bedankt voor het stemmen. Jullie zijn allemaal awesome!
Helaas hebben nog veel voor stemmers gegokt op een te lage opkomst.
Of zijn niet gaan stemmen omdat referenda onzin zijn. Achteraf heb ik eigenlijk ook spijt dat ik wel ben gegaan. Hopelijk gaan referenda worden afgeschaft, met die centen had NL ook iets nuttigs kunnen doen.
Elise_K schreef:Karuna jij denkt precies hetzelfde als ik. Over dit soort keuzes heeft het "simpele volk" niets te zeggen. Meer dan de helft kijkt 1 filmpje of leest wat populistische praat op Facebook en stemt daarover. En daarbij trekt de regering zich (waarschijnlijk) gelukkig toch weinig aan van de uitslag. Over de kosten van zo'n referendum nog maar te zwijgen....
Ik twijfel alleen tussen niet of blanco stemmen. Niet stemmen kan ook ongeïnteresseerd overkomen en blanco stemmen kan er op lijken alsof ik teveel twijfel.
sneeuwpop schreef:Elise_K schreef:Karuna jij denkt precies hetzelfde als ik. Over dit soort keuzes heeft het "simpele volk" niets te zeggen. Meer dan de helft kijkt 1 filmpje of leest wat populistische praat op Facebook en stemt daarover. En daarbij trekt de regering zich (waarschijnlijk) gelukkig toch weinig aan van de uitslag. Over de kosten van zo'n referendum nog maar te zwijgen....
Ik twijfel alleen tussen niet of blanco stemmen. Niet stemmen kan ook ongeïnteresseerd overkomen en blanco stemmen kan er op lijken alsof ik teveel twijfel.
"Simple volk" is wel een belediging.
Ook mensen in de regering zijn gewoon mensen die helaas ook regelmatig bijzondere blunders maken of die keuzes maken die vooral voor zichzelf heel gunstig zijn.
Politiek is ook vooral, stem jij voor dit, dan steun ik jouw met mijn stem voor dat....
Door te zeggen dat zij minder simpel zijn, zet je jezelf nogal laag neer....
Elise_K schreef:dan ben je toch lang niet zo op de hoogte als de mensen die dit al jaren fulltime volgen en alle ins en outs weten omdat het hun baan is?
Emmaa_ schreef:, maar het referendum is in ieder geval gebruikt om een mening te uiten die niks met het onderwerp te maken had.
_Yasmine_ schreef:Ik vind het zeker zonde dat er een duidelijk ja-kamp en nee-kamp zijn ontstaan waardoor er de meest absurde argumenten voorbij zijn gekomen. Geef dan als organisatie een duidelijke objectieve voorlichting. Leg dan aan het "simpele volk" uit wat de voor en nadelen zijn. Want dat heeft niemand daadwerkelijk gedaan. De politiek wisselt regelmatig van mening, geenpeil heeft al vanaf het begin een mening. Maar als individu is het toch behoorlijk lastig om objectieve informatie te vinden. En dat is in mijn ogen bij dit referendum een gemiste kans geweest.
En mensen hebben al weinig vertrouwen in de politiek en dit referendum maakt dat niet beter. Rutte wordt met pinnokio vergeleken. Minister van Defensie lijkt niet te weten wat er eerder genoemd is. Ja-kamp wordt nee-kamp. Dan nog opeens minder stemhokjes. Gekleurd nieuws bij nu.nl en nos.nl...
Het werkt wel in de hand dat mensen geen idee meer hebben wat ze hiermee aan moeten en uit principe nee gaan stemmen.
Het idee van een referendum is fantastisch! Hoe fijn is het dat wij hier dit kunnenWant het kabinet samenstellen kunnen we ook niet, want dan kunnen zij niet samenwerken met elkaar. Maar hoe fijn is het dat wij over dit soort dingen nog een mening kunnen geven. Wat mij betreft wordt dit vaker georganiseerd bij grote beslissingen! Maar dan met objectieve informatie, dan kan tenminste iedereen zijn mening ergens op baseren.