Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
renee16 schreef:Het gaat om het onderscheiden van de groene en rode receptoren(?) in je ogen en als je daar minder goed in bent (als je niet goed in zwak licht onderwerpen kunt onderscheiden bijv.), mixen je ogen die groen en rood, wat goud maakt.Het zal vast zo kunnen zijn dat de ene beter kleur kan onderscheiden dan de ander, maar dan wordt zwart toch niet ineens wit en blauw toch niet ineens goud?!
Fleurfloran schreef:Mijn hersenen hebben mij al duidelijk gemaakt dat de jurk zwart met blauw is, maar toen ik de afbeelding net opende was hij heel even wit met goud en m'n hersenen sloegen daarna al gelijk weer over naar zwart/blauw ....
8nnemiek schreef:Dit is hier niet het geval, want mijn vriend zag hem op dezelfde laptop in zwart/blauw en ik in goud/wit.Ik kan me idd herinneren dat sommige beeldschermen foto's in negatief laten zien als je vanaf een vreemde hoek kijkt. Dan zou het witte deel van de jurk zwart moeten worden en het goud/oranje dus inderdaad blauw. Klopt dat? Complementaire kleuren dus.. Mijn apple scherm is daar te goed voor blijkbaar, heb em echt van elke kant bekeken maar hij blijft wit/goud![]()
Als je in de zon kijkt en vervolgens naar iets anders kijkt en met je ogen knippert dan zie je dat ook negatief. Lijkt me hetzelfde principe.