Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cassagrande schreef:Hier ook. Om je dood te ergeren. Ook al rijden we met twee en blijven we zo breed mogelijk naast elkaar rijden om auto's te laten afremmen, dan nog rijden ze gewoon over de stoep. .
elenaMM77 schreef:kijk je dan ook lachend om en steek je een dikke middelvinger op als iemand al een paar honderd meter achter je rijd.. want dan ken ik je geloof ik. en nee ik rijd niet met een rotvaart achterop ik laat al van verre mijn gas los en blijf er ruim achter tot ik ruimte krijg om te passeren.
Anoniem schreef:elenaMM77 schreef:kijk je dan ook lachend om en steek je een dikke middelvinger op als iemand al een paar honderd meter achter je rijd.. want dan ken ik je geloof ik. en nee ik rijd niet met een rotvaart achterop ik laat al van verre mijn gas los en blijf er ruim achter tot ik ruimte krijg om te passeren.
Dat vind ik altijd heel fijn en netjes en dan steekt ik ook altijd met een glimlach vriendelijk groetend mijn hand op om te bedanken.
De loonwerkers die hier nu veelvuldig rondrijden hebben ook een pluim verdiend. Ondanks dat ze stikdruk zijn en mega joekels van landbouwvoertuigen rijden houden ze echt geweldig rekening met mijn paarden/pony's en passeren ze heel voorzichtig of blijven ze soms zelfs even stil staan. Echt super !
denice schreef:Een hoop wijzen ook naar elkaar, niemand schrijft hier toch dat er middelvingers worden opgestoken en mensen echt aan het zieken zijn? Toen ik zondag met mijn jonge aanspanning naar buiten ging, reed ik ook midden op de weg. Mag toch? Kwam de auto dichterbij in een normaal tempo, ging ik gelijk opzij.
Echt bizar hoe iedereen weer weet wat anderen uitspoken en hoe zij zich gedragen. Lijkt wel of een paar er een kick van krijgen, anderen op stang te jagen. Bah.
Brainless schreef:denice schreef:Een hoop wijzen ook naar elkaar, niemand schrijft hier toch dat er middelvingers worden opgestoken en mensen echt aan het zieken zijn? Toen ik zondag met mijn jonge aanspanning naar buiten ging, reed ik ook midden op de weg. Mag toch? Kwam de auto dichterbij in een normaal tempo, ging ik gelijk opzij.
Echt bizar hoe iedereen weer weet wat anderen uitspoken en hoe zij zich gedragen. Lijkt wel of een paar er een kick van krijgen, anderen op stang te jagen. Bah.
Nee dat mag dus niet.
Jouw plek op de weg is rechts en niet in het midden.
Anoniem schreef:Op 60 wegen met aan beide zijden een onderbroken suggestiestrook voor fietsers maar 1 rijstrook in het midden moet je ook op het midden van de weg rijden en pas naar rechts gaan en over die fietsersstrook gaan rijden wanneer er een tegenligger aan komt, leert mijn dochter nu met les. Dus dan geldt voor een ruiter te paard of aangespannen rijden hetzelfde.
Citaat:Fietssuggestiestroken worden ook wel fietscomfortstroken genoemd en zijn juridisch niet omschreven.
Aan weerszijden van de rijbaan wordt een strook in een afwijkende kleur en/of bestratingsmateriaal aangelegd.
Fietssuggestiestroken vergemakkelijken een soepel en flexibel gebruik van de straatruimte.
Fietsers zijn niet verplicht ze te gebruiken, en ook automobilisten mogen eroverheen.
Het is enkel een visuele scheiding tussen auto- en fietsverkeer.
Ze geeft de plaats aan waar fietsers die de rijbaan volgen, het best rijden. Gezien het ontbreken van een wettelijk kader voor deze oranje/roze stroken moeten zij dus beschouwd worden als een deel van de rijbaan. Autobestuurders zijn zelfs verplicht over deze strook te rijden, behalve indien er zich fietsers op bevinden.