Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Blacky94 schreef:Je realiseert je dat er ook beesten in New york of Toronto wonen?Mensen houden niet zo van veranderingen.
Verder vind ik dat er veel strenger gecontroleerd moet worden, om dan misschien maar eens te beginnen met het dichtgooien van de grens en alles te controleren wat het land in komt. Ooh en misschien wat opvoeding, of zoiets.
Verder ben ik er nog niet helemaal over uit of het verboden moet worden, alhoewel ik moet zeggen dat ze bij ons ook altijd al minimaal twee weken van tevoren begonnen en ik op oudjaarsdag liever niet over straat ging omdat het elk jaar hetzelfde tuig is dat je bekogeld met vuurwerk. Moet ook zeggen dat ik het hier wel lekker rustig vind. Vanmiddag bij vrienden wat Carbid afgestoken om de NLe traditie nog een beetje in ere te houden en straks, misschien, kijken naar het vuurwerk in New York (of Toronto) op tv en voor de rest geen gezeik a la oorlogsgebied, over straat gaan met gevaar voor eigen leven of geterroriseerde beesten. Heerlijk.
nslove schreef:Ik teken niet, je mag maar 1 dag per jaar vuurwerk afsteken,
ik vind niet dat ze dat ook nog weer van ons af moeten gaan pakken..
Cerera schreef:De gemeentelijke opruimers, worden niet speciaal voor oud en nieuw in dienst genomen, die krijgen de rest van het jaar ook gewoon betaald. En hoezo zijn er geen risico's verbonden aan een vuurwerkshow door de gemeente?

Yinthee schreef:Ik wou net zeggen, was het maar gewoon eens een keer één dag
Goudlokje1 schreef:Voor degenen die door illegaal/onveilig vuurwerk een ledemaat zijn verloren of erger, heb ik geen goed woord over. Het is simpel, je krijgt wat je verdient.
MultiWampie schreef:Ja ze beginnen inderdaad al eerder dan is toegestaan, maar hier zijn dat echt een paar klappertjes en dan is het ook klaar. En ik loop ook rond 11 uur 's ochtends buiten wat van die kleine klappertjes af te steken (rotjes, grondbloemen, 7-klapper etc. ). Overigens moet er wel strenger op illegaal worden gecontroleerd, want om 12 uur worden er toch wel behoorlijk van die cobra's e.d. afgestoken.
Maar kom op zeg, 't is (hier in mijn omgeving) hooguit 4 dagen, waarop 3 dagen eigenlijk niet eens zo meetellen want hier hebben we eigenlijk niet veel last van. En ja dat er dan een kat 'opgeblazen' wordt met een rotje, is misschien maar weer een wijze les om je katten binnen te houden. Ofcourse, ik ben het er mee eens dat dat niet moet kunnen, maar dit zijn van die debielen die toch doorgaan, een celstraf, boete etc. houdt ze dan toch niet tegen...