Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
libra schreef:Ik teken ook niet.
De mensen die niet willen dat hun kat wat overkomt moeten ze de katten maar binnen houden.
Of zorgen dat ze de tuin niet uitkunnen.
Scheelt ook een hoop overlast van de katten wat andermans tuin als kattenbak gebruiken.
De dierenbescherming komt niet als je belt vanwege een zwerfkat, maar wel een hoop heisa maken omdat de zwerfkatten worden afgeschoten.
Cayenne schreef:Ik teken ook niet. Als mensen zo laks blijven om hun kat op straat te laten, dan loop je nou eenmaal het risico dat ook jouw huistijger wordt afgeschoten. Dat risico neem je zelf, dus dan draag je ook de gevolgen. Hetzelfde als bij een aanrijding. Tja, dan moet je ook niet miepen. Je laat je kat toch zelf de straat op?
Miracle_ schreef:Cayenne schreef:Ik teken ook niet. Als mensen zo laks blijven om hun kat op straat te laten, dan loop je nou eenmaal het risico dat ook jouw huistijger wordt afgeschoten. Dat risico neem je zelf, dus dan draag je ook de gevolgen. Hetzelfde als bij een aanrijding. Tja, dan moet je ook niet miepen. Je laat je kat toch zelf de straat op?
Daar zeg je het goed.. DE MENSEN. Dus, moet de kat daar dan maar de dupe van worden?
Miracle_ schreef:Cayenne schreef:Ik teken ook niet. Als mensen zo laks blijven om hun kat op straat te laten, dan loop je nou eenmaal het risico dat ook jouw huistijger wordt afgeschoten. Dat risico neem je zelf, dus dan draag je ook de gevolgen. Hetzelfde als bij een aanrijding. Tja, dan moet je ook niet miepen. Je laat je kat toch zelf de straat op?
Daar zeg je het goed.. DE MENSEN. Dus, moet de kat daar dan maar de dupe van worden?
Die zijn te beroerd om de kat binnen de tuin te houden, maar daar horen anderen geen last van te hebben.maureen58 schreef:Ik heb wel getekend.
Ik vind dat katten maar gesteriliseerd of gecastreerd moeten worden op kosten van de eigenaar en zwerfkatten op kosten van de overheid en een nieuw tehuis voor moet worden gevonden.
En je kat voor altijd binnen moeten houden, wat is dat nou weer van onzin?
maureen58 schreef:Ik heb wel getekend.
Ik vind dat katten maar gesteriliseerd of gecastreerd moeten worden op kosten van de eigenaar en zwerfkatten op kosten van de overheid en een nieuw tehuis voor moet worden gevonden.
En je kat voor altijd binnen moeten houden, wat is dat nou weer van onzin?
liedje89 schreef:love_western schreef:Het is misschien ook een idee dat DA's meer van die acties houden, dat je katten goedkoper kan laten helpen. Ik vind het zelf van de zotte dat ik voor een poes 110 (zonder AB of pijnstilling)euro moet betalen. En voor een kater maar 40. Van die 110 euro kan ik bijna 4 katers laten castreren.
Nu zijn al mijn katten wel geholpen. Maar vond het prijs verschil wel erg schokkend.
Ik snap sowieso niet helemaal dat je dit raar vind, ballen hangen buitenboord en kan je er met een licht roesje zo afknippen een poes steriliseren is een open buik operatie die ook veel meer tijd en moeite kost of een kijkoperatie waar dure apparatuur voor nodig is. Nogal wiedes dat dat dan duurder is![]()
Waarom geeft men eigenlijk niet gewoon aan wanneer er in welke gebieden geschoten gaat worden, kunnen katten eigenaren hun kat gewoon een paar dagen binnen houden, het is niet alsof jagen nu zo onopvallend gaat dat ze dan ineens meer last zouden kunnen hebben van dierenactivisten ofzo
Caesar schreef:Daarnaast woon ik in een buitengebied en heb ze nog nooit op katten zien schieten en ook de jager heeft het daar nooit over gehad. Dus ik vraag me af waar ze die katten dan schieten. In buitengebieden van dichtbevolkte gebieden? Of in het bos?
Ja op vakantie. 
Cayenne schreef:Ik teken ook niet. Als mensen zo laks blijven om hun kat op straat te laten, dan loop je nou eenmaal het risico dat ook jouw huistijger wordt afgeschoten. Dat risico neem je zelf, dus dan draag je ook de gevolgen. Hetzelfde als bij een aanrijding. Tja, dan moet je ook niet miepen. Je laat je kat toch zelf de straat op?
Caesar schreef:Ik heb deze petitie ook bewust niet getekend alleen heb wel een kanttekening. Wellicht kunnen ze katteneigenaren informeren als er een "jachtperiode" komt in een bepaald gebied,zodat deze mensen hun kat binnen kunnen houden.
Daarnaast woon ik in een buitengebied en heb ze nog nooit op katten zien schieten en ook de jager heeft het daar nooit over gehad. Dus ik vraag me af waar ze die katten dan schieten. In buitengebieden van dichtbevolkte gebieden? Of in het bos?