Als het paardje bij mij geboren zo zijn, dan was het direct na de geboorte door de DA ingeslapen.
Maar hoewel dat mijn keus zou zijn geweest, vind ik toch dat dit paardje t nog niet zo slecht doet.
Uitspraken hier zoals: pure dierenmishandeling, paardje heeft pijn, lijdt ondraaglijk, ziet er totaal niet happy uit enz enz...Nee daar ben ik het niet mee eens. Vergroeide benen wil niet per definitie zeggen dat ze pijn hebben. Dat maken wij ervan. Gebaseerd op?? Onze eigen gevoelens, normen en waarden.
Denk ook niet dat dit paardje denkt, verdomme ik ben een vluchtdier, maar ik vlucht niet hard met braces of rolstoel.. Wat een K*T leven heb ik. Paardje weet niet beter en lijkt er prima mee te kunnen dealen. Hoeft geen psychiater te bellen omdat ze in de knoop zit met zichzelf.. Dat maken wij er van.
Dat er wielen worden gebruikt om te proberen haar spieren sterker te laten worden, een soort training dus, daar heb ik geen moeite mee. Paardje moet er nog duidelijk aan wennen, maar dat is geen ramp. In dat korte filmpje brienst ze zelfs, en maakt echt geen gestresste indruk. Waar die uitspraken en smileys (

) vandaan komen, vind ik vreemd en super knap als je dat ziet in zo'n kort filmpje.
Nogmaals zou mijn keuze niet zijn om dit paardje te laten leven na de geboorte, maar om nu te zeggen dat t in en in triest, zielig en weet ik wat nog meer is? Nee dat vind ik niet.