werkelijkheid rond de rodeo!!!! schokkend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:05

LoveBodin schreef:
Dit is oud-nieuws hoor..
En een paard met een gescheurde aorta kan je niks aan doen. (Überhaupt acute hartproblemen bij een paard).
Verder, heb je bronnen oid voor je aannames? 5000 volt, hoe weet je dat?

waar zien jullie een gescheurde aorta? hij klapt gewoon gigantish hard op zn nek/hoofd

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:07

novito schreef:
We leven nu eenmaal in een commerciële maatschappij en geld verdienen is dan belangrijk dan degene die eronder lijden ;)

dat heb je goed gezegd. zo bekijken hun het!!![/quote]

Aangezien niemand van lucht alleen kan leven, is het niet meer dan normaal dat mensen proberen een boterham te verdienen, ook in de paarden. Er gaan hele grote bedragen om in de rodeosport. Miljoenen. En die moeten ergens vandaan komen, meestal van sponsoren. En om sponsoren te vinden die bereid zijn om geld neer te tellen, zul je wel aan regels moeten voldoen, en de controle is heel erg streng. Voldoe je daar niet aan, raak je je sponsor kwijt.

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:07

Cassidy schreef:
YanaBanana schreef:
nou nu heb ik al schrik om te gaan rijden !!! nee hoor maar het is zo raar dat er bijna geen foute gebeuren bij Western meer bij rodeo en dressuur enz. hoe komt dat eigenlijk ???

Zeer ongenuanceerde post. Er gebeuren wel degelijk ongelukken tijdens de western. En dan weer: wat versta jij onder western?

http://www.youtube.com/watch?v=ywWy-xcyS-M

Pff dat filmpje, lijkt net alsof ze er zelf rodeo van maken haha

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:09

Wat afschuwelijk, echt, de mens is idioot.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:11

Cassidy schreef:
novito schreef:
We leven nu eenmaal in een commerciële maatschappij en geld verdienen is dan belangrijk dan degene die eronder lijden ;)

dat heb je goed gezegd. zo bekijken hun het!!!

Aangezien niemand van lucht alleen kan leven, is het niet meer dan normaal dat mensen proberen een boterham te verdienen, ook in de paarden. Er gaan hele grote bedragen om in de rodeosport. Miljoenen. En die moeten ergens vandaan komen, meestal van sponsoren. En om sponsoren te vinden die bereid zijn om geld neer te tellen, zul je wel aan regels moeten voldoen, en de controle is heel erg streng. Voldoe je daar niet aan, raak je je sponsor kwijt.[/quote]

sorry hoor... ik reageer gewoon op iemand dat ik die gelijk geef.....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:12

novito schreef:

Dat mag, en ik mag mijn visie daarop geven. We leven tenslotte in een land van vrije meningsuiting.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:13

Cassidy schreef:
novito schreef:

Dat mag, en ik mag mijn visie daarop geven. We leven tenslotte in een land van vrije meningsuiting.

ja daarom :)

FRSLoviees

Re: werkelijkheid rond de rodeo!!!! schokkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:15

dit is de langste en leukste topic waar ik op gereageerd heb xxxx

forest11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 21:17

catzkillz schreef:
Filmpje dateert van 2009 dus oud nieuws..
Heb al een aantal (Europese) rodeo's gezien, en daar werden de dieren netjes behandeld. Zowel de paarden als de koeien wisten ook goed wat ze moesten doen, vanaf de moment dat de ruiter er af lang of het 8sec-signaal was gegeven, liepen ze al op hun vrolijkste drafje terug richting shoot om weer op stal te mogen..

Maar het is natuurlijk makkelijk om kritiek te geven op een sport die je niet kent, en/of nog niet van dichtbij hebt meegemaakt.

Gellukig zijn die er ook als ik het zo lees...:)

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:17

YanaBanana schreef:
dit is de langste en leukste topic waar ik op gereageerd heb xxxx

:')

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:19

Mijn god wat een moraal ridders hier..

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:20

Barendshoeve schreef:
Mijn god wat een moraal ridders hier..

ik ben blond, wat is dat??? :o

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:23

_O-
Hele discussie hiero :')

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:24

En jullie hebben beide gelijk.... Das nog het ergste

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:25

Barendshoeve schreef:
En jullie hebben beide gelijk.... Das nog het ergste

Beide?

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:25

ik snap er echt helemaal niks meer van, al die antwoorden :) *blond*

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:26

ik zie toch echt bij het openen van het hek een riem om de lies, die aangetrokken word, en na het signaal/of als de rijder eraf gevallen is, een ruiter, die de riem weer losmaakt. daarna is het bokken gedaan...

mishandeling en misstanden komen in elke tak voor.dat is een feit.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:29

De riem is een prikkel om hoger te bokken, maar een paard dat geen drang heeft om te bokken, gaat dat ook met riem niet doen.
Als de riem zo hard aangetrokken zou worden dat hij zeer zou doen, zou het paard minder hoog bokken. De pijn belemmerd de prestatie.

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:31

Ja, er zijn mensen die van de rodeo een mishandel partij maken en er zijn mensen bij die er een heuse sport mee beoefenen, en dit doen met het volle respect voor het dier. Maar dat is overal. Kan me een crossparcour in Duitsland herinneren waarbij op hindernis 41 toch ook heel wat paarden de benen braken.
Sommige mensen midhandelen hun paard al zonder er uberhout op te rijden en andere zorgen juist tot in de puntjes voor hun dier

Bij MIJN weten is de riem er voor zodat het dier weet dat het moet werken. Onze herder weten dat ze moeten gaan waken als hun halsband aan is. Een band net als bij elke andere hond. Leren riem waar je nog zeker je hand tussen kan steken. Maar kom als vreemde niet het erf op hoor als ze aan het werk zijn want ze pakken je.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:33

IndianLady schreef:
forest11 schreef:
er staan mensen erbij en ze kijken en lachen. er komt geen hulp voor het dier. compleet aan zijn lot overgelaten.
http://www.youtube.com/watch?v=y-sj6bAx4c4

Waar lachen ze?!!
Aan zijn lot overgelaten, ja aan sommige 'ziektes' kan je niks doen.

Wat hadden ze moeten doen? Intuberen? Hartmassage?

:')

heb je het 2e filmpje gezien?
dat vindt ik wel schokkend!!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:34

pijn maakt de sprongen toch echt hoger. dan krijg je die rare sprongen,waarbij ze zich achterover laten klappen.
en er zullen weinig paarden zijn, die met een aangesnoerde liesriem niet bokken...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:37

spicegirl schreef:
pijn maakt de sprongen toch echt hoger. dan krijg je die rare sprongen,waarbij ze zich achterover laten klappen.
en er zullen weinig paarden zijn, die met een aangesnoerde liesriem niet bokken...

Geen dingen aannemen. Ga geen dingen beweren die je niet kunt onderbouwen. Een paard dat van nature geen bok in zich heeft, gaat dat ook met liesriem niet laten zien. Achterover klappen komt niet door pijn, niet bij rodeopaarden. Dat komt door verkeerd inschatten van een situatie.

https://en.wikipedia.org/wiki/Saddle_br ... onc_riding

Flank strap controversy

A "flank strap" (or, "bucking strap") is used to encourage the horse to kick out straighter and higher when it bucks. The flank strap is about 4 inches wide, is usually covered in sheepskin or neoprene and fastens behind the widest part of the abdomen. Flank straps that hurt the horse are not allowed by rodeo rules in the United States.[10][16]
However, a bucking strap has to be an incentive, not a prod, or the horse will quickly sour and refuse to work. A horse in pain will become sullen and not buck very well,[2][4] and harm to the genitalia is anatomically impossible because the stifle joint of the hind leg limits how far back a flank strap can be attached.[4][

En nog meer info op deze pagina:

http://www.rodeotasmania.com/facts.php

It is not possible to make an animal buck simply by adding a flank strap. If this were the case, then any horse could be a bucking horse. In actual fact, a good bucking horse is very hard to find. It will buck only if it wants to and the flank strap merely enhances that motion.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:47

Barendshoeve schreef:
Bij MIJN weten is de riem er voor zodat het dier weet dat het moet werken.

Op deze pagina

http://www.rodeotasmania.com/facts.php

staat:

On a new bucking horse, the strap around its flank causes a tickle, or at most an irritation (but so does any new piece of equipment on a new horse - even a saddle). On a practised bucking horse, the flank strap acts as a conditioning tool. ie. the animal learns to associate the flank strap with performing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:53

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:56

VivaLaVida schreef:
Cassidy schreef:
Waarschuwing! Filmpje van Bucking Horses, niet voor teerbesnaarde zieltjes.

http://www.youtube.com/watch?v=-qv4Eo5MtW0

Ik weet wel wie ik hier zielig vind. En dat zijn NIET de paarden!

:D geweldig

_O- Hahah, wat mankeert je dan he... Waarom zou je in hemelsnaam op zo'n dier gaan zitten :')