Beschaamd om een mens te zijn!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HolyPope

Re: Beschaamd om een mens te zijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 23:34

Sorry hoor, lekker belangrijk autistisch of niet, dit doe je gewoon niemand anders aan!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 00:34

ista schreef:
Daphne__ schreef:
Dat het meisje autistisch is, word niet ter plekke bedacht. Als je het filmpje in het eerste bericht op deze pagina bekijkt, dan hoor je, dat het meisje autistisch is.

Hoe hoor je of iemand autistisch is???

Nou ja.... laten we wel even logisch blijven nadenken...

Dit is toch geen serieuse vraag? :?

Ik zeg niet dat dát het goed praat, wat de pesters gedaan hebben, JUIST niet. Voor iemand met autisme is het extra moeilijk om hier mee om te gaan denk ik... Dát is wat ik er mee bedoelde ;)
Help zelf al 3 jaar bij pestweb, heb dus al heel wat jongeren en kinderen geholpen, lijkt me dus logisch dat ik dit niet normaal vind.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 13:37

@ Daphne__

Ja dat is wel een serieuze vraag! Jij geeft in jouw berichtje aan dat jij kan horen dat het meisje in het filmpje autistisch is.... Ik ben heel benieuwd hoe je dat kunt horen!

Verder is de vraag of het meisje autistisch is niet relevant. Dat maakt het gebeuren in dit geval niet ernstiger of anders...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:09

HolyPope schreef:
Sorry hoor, lekker belangrijk autistisch of niet, dit doe je gewoon niemand anders aan!

_/-\o_ Jij snapt 'm.

Lekkere laatste schooldag heb je dan. :C Arm meisje :(:)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:52

ista schreef:
@ Daphne__

Ja dat is wel een serieuze vraag! Jij geeft in jouw berichtje aan dat jij kan horen dat het meisje in het filmpje autistisch is.... Ik ben heel benieuwd hoe je dat kunt horen!

Verder is de vraag of het meisje autistisch is niet relevant. Dat maakt het gebeuren in dit geval niet ernstiger of anders...

Je hebt pb. Vind het zeer laag hoe je op mij reageerd, terwijl je blijkbaar zelf de moeite niet genomen hebt te kijken hoe ik daar op kom!

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 00:05

Laag? Ik stel alleen een simpele vraag! Jij suggereert dat je aan iemand kunt horen of hij/zij autistisch is en ik ben zeer benieuwd hoe je dat kunt horen. Hiermee creëer jij juist een stereotype rondom autistiche mensen en de daarbij behorende hokjesgeest is dan niet ver meer verwijderd. Hoor jij ook of iemand homoseksueel is, schizofreen of misschien zelfs PvdA stemt?

In jouw PB suggereer je dat ik je afbrand... je mag hier even quoten waar ik dat precies doe, aangezien ik dat nergens doe. Ik vraag enkel om uitleg bij een uitspraak die je doet. Als jij je daarmee in het nauw voelt gedreven, zegt dat meer over jou dan over mij. Om op je vraag te antwoorden: ja, ik heb het filmpje gezien. Verdere communicatie mag trouwens gewoon via dit topic hoor. Ik heb niks te verbergen!

Daarnaast blijf ik bij mijn standpunt dat het irrelevant is of het meisje autistisch is of niet. Niemand hoort op deze manier behandeld te worden.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 00:50

Ik neem aan dat je zelf ook wel kunt bedenken dat ik niet kan horen aan iemand, of diegene autistisch is of niet! :? Als het echter gezecht word, dat iemand autistisch is, dan weet ik of iemand autistisch is of niet, JA!

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... gn=seeding

Ik ga verder niet in discussie met je. Beetje doen alsof ik niet goed wijs ben, terwijl je in het filmpje hoort dat het meisje autistisch is. En als ik op je vraag reageer, dan krijg ik van anderen wel weer gemekker dat het er niet toe doet. Als ik vervolgens een pb naar je stuur, ga jij hier gewoon weer verder. Ajú!

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 03:27

Wat een rotgriet!
Dieptriest en onbegrijpelijk dat de omstanders niet ingrijpen, ze laten het gewoon gebeuren.
Arm kind

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:08

Diep diep diep triest. :n

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 15:41

Ik kan het filmpje (gelukkig) niet meer zien. Is het filmpje echt door iemand gefilmd of met een bewakingscamera o.i.d.? Want als dat eerste het geval is, vind ik het vooral niet normaal als niemand wat doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 15:57

Negerzoen schreef:
Ik kan het filmpje (gelukkig) niet meer zien. Is het filmpje echt door iemand gefilmd of met een bewakingscamera o.i.d.? Want als dat eerste het geval is, vind ik het vooral niet normaal als niemand wat doet.

Het is met een mobieltje gefilmt. :n Ben het verder volledig met je eens.

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 19:22

De moeder van het gepeste meisje is op het nieuws, vtm voor de belgjes onder ons ;D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 19:34

Mieke93 schreef:
De moeder van het gepeste meisje is op het nieuws, vtm voor de belgjes onder ons ;D

Ze wilde toch niet voor camera reageren?

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 21:16

Ik neem aan dat dat haar eerste reactie was.
Zou ik ook hebben, maar als je een beetje 'gekoeld' bent wil je toch graag de wereld laten weten hoe schandalig dit is.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:28

Ik heb het laatst gehad..
Dat ik zag dat een meisje gepest werd...

Op het moment dat ik in wilde grijpen had ze het net zelf heel mooi opgelost.

Er was een jochie die trapte een paar keer tegen de wiel van haar fiets.
Op een hele pesterige treiterende manier....

Ik wilde ingrijpen, maar zij zag net haar kans om de rugzak van die jongen te pakken en snel weg te fietsen..
elke keer als hij in de buurt was fietste ze weer wat harder..
En dan weer zacht.. en dan was hij er bijna en dan fietste ze weer een harder rondje op het schoolplein..
(Mijn kantoor grenst aan een school)

Geniaal, dat ventje was echt pisst.. en iedereen op het schoolplein lachte hem uit.

Gerechtigheid.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:40

Dan ben je zelf net zo bezig als de pester.......
Ook niet echt de juiste manier, maar vind t wel geinig :P

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:11

Jolliegirl schreef:
Dan ben je zelf net zo bezig als de pester.......
Ook niet echt de juiste manier, maar vind t wel geinig :P

Natuurlijk ben je niet op dezelfde manier bezig...

Deze jongen schopte haar fiets kapot en was haar met opzet aan het treiteren.
Dit meisje heeft m even laten zien dat ze het niet pikte.
Die jongen heeft heus geen 10 minuten lopen rennen.. en zij maakte zijn tas niet stuk..

Toen iedereen hem uit ging lachen stopte zij..

Toen hij aan het pesten was stopte hij niet toen iedereen ging lachen.
Deze jongen is alleen even op zijn nummer gezet en dat is wat pesters nodig hebben.