Petitie gestart om startcoupons vergoed te krijgen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lbfginsel

Re: Petitie gestart om startcoupons vergoed te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 23:15

weer een reactie:
Beste Tim,

Hierbij mijn eerste reactie op het verhaal van de startcoupons die op 1 januari waardeloos geworden zijn.

Het gaat er hierbij om wat er afgesproken is. Ik begrijp uit het verhaal dat er door de KNHS besloten is dat de coupons onbeperkt houdbaar zijn.

Maar goed het is blijkbaar niet op papier gezet en dus lastig te bewijzen.

Bij waardebonnen is het naar mijn mening zo dat de koper akkoord gaat met de voorwaarden die aan deze bon hangen. Daar moeten ze ook in dit geval op terug grijpen.

Staat er op een kadobon geen datum dan is de bon onbeperkt geldig. Maar in dit geval staat er wel een jaartal op zoals is heb begrepen, dan is het zo dat zo'n startcoupon 5 jaar geldig zou moeten zijn tenzij de algemene voorwaarden anders vermelden.

Dit was een reactie van iemand bij de Stichting Ombudsman (landelijk)
Het blijft wel een lastig verhaal, maar ik heb besloten om samen met Tim, de ombudsman, op bezoek te gaan bij de KNHS zodat we kunnen uitleggen dat dit soort acties veelleden geld kosten en erg ondoordacht zijn. Als er besloten zou zijn om een overgangsperiode van bijvoorbeeld 1 jaar te gebruiken zou er veel minder weerstand zijn geweest.... 1 jaar is wel de periode die nu gebruikt wordt om per 1 januari 2013 het rijden met een hoedje in de klasse Z en ZZlicht te verbieden.....

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 09:58

Ik ben heel benieuwd wat eruit komt :)
Mijn coupons (32) liggen er ook nog.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 10:11

Ik blijf mijn coupons bewaren Laura!

Zet hem op in Ermelo!

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 10:18

Ik blijf dit topic met heel veel interesse volgen en mijn oude coupons blijven ook bewaard. Ik vind het super van je dat je je hier zo voor inzet en als er iets is wat wij als bokkers kunnen doen om te helpen, zet het alsjeblief hier neer want ik help graag (en ik denk velen met mij).
Ik sta volledig achter je en wens je alvast heel veel succes in Ermelo, laat ze maar weten hoe een groot deel van de leden over de 'democratische' KNHS denkt..

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:50

Stoer dat je naar Ermelo gaat, Laura. Veel succes!

En..ergens moet toch staan dat startcoupons onbeperkt geldig zijn. (Oude) reglementen bijv? Archief van lezersvragen in de P&S? 'Vroegah' stond er wel een jaartal op, maar de laatste tijd niet meer volgens mij.

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 21:26

Rhys schreef:
Stoer dat je naar Ermelo gaat, Laura. Veel succes!

En..ergens moet toch staan dat startcoupons onbeperkt geldig zijn. (Oude) reglementen bijv? Archief van lezersvragen in de P&S? 'Vroegah' stond er wel een jaartal op, maar de laatste tijd niet meer volgens mij.

Je hebt helemaal gelijk, er staat inderdaad geen jaartal meer op, des te zeker weten we dat ze voor onbepaalde tijd geldig war3en en ik weet ook zeker dat het ooit in de Paard & Sport heeft gestaan (oude versie) dat de coupons geldig bleven ondanks het jaar dat er op stond. Ik heb alle coupons nog vanaf 2003 toen ik voor het eerst startte met mijn merrie. Ga kijken tot welk jaar het er nog op stond, zo zie je, iedereen heeft wel ideeën!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:52

Ik vind het ook heel erg dapper dat je tóch doorzet en met de grote boze mensen van de KNHS gaat praten!! Echt top van je!! +:)+ R.E.S.P.E.C.T.!

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 22:31

Ik hou jullie op de hoogte, dank voor alle support!!

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 22:44

:=
LET OP:
woensdag 28 maart gaan de Ombudsman Tim en ik samen naar Ermelo, de bedoeling is dat ik de KNHS ga vertellen dat zij meer begrip moeten hebben voor de onvrede bij de leden (niet alleen in het geval van de startcoupons maar ook hoe ze omgaan met het feit dat een flink deel van de dressuurboekjes na 4x gebruiken al uit elkaar vallen en daar niets over vermelden naar de leden toe). Hebben jullie nog tips, laat het aub weten, Tim de ombudsman wil meer te weten komen over de "klantvriendelijkheid" van de KNHS..... ;(

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:47

Super!! Echt heel veel succes! Ik sta achter je! Toppie dat je dit doet +:)+

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 22:59

PartoutZ schreef:
Super!! Echt heel veel succes! Ik sta achter je! Toppie dat je dit doet +:)+

dank je....

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:01

Echt stoer!!Ben benieuwd naar jullie bevindingen en de reactie's!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:05

lbfginsel schreef:
LET OP:
woensdag 28 maart gaan de Ombudsman Tim en ik samen naar Ermelo, de bedoeling is dat ik de KNHS ga vertellen dat zij meer begrip moeten hebben voor de onvrede bij de leden, ook hoe ze omgaan met het feit dat een flink deel van de dressuurboekjes na 4x gebruiken al uit elkaar vallen en daar niets over vermelden naar de leden toe)
dat is al de reden dat ik de boekjes niet meer gebruik maar gewoon de proef van internet haal en er een eigen simpelere versie van maak en die plastificeer. Gaat nooit stuk en word ook nooit vies en waait niet een blaadje om en zeer duidelijk te lezen.

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 23:19

bianca1980 schreef:
lbfginsel schreef:
LET OP:
woensdag 28 maart gaan de Ombudsman Tim en ik samen naar Ermelo, de bedoeling is dat ik de KNHS ga vertellen dat zij meer begrip moeten hebben voor de onvrede bij de leden, ook hoe ze omgaan met het feit dat een flink deel van de dressuurboekjes na 4x gebruiken al uit elkaar vallen en daar niets over vermelden naar de leden toe)
dat is al de reden dat ik de boekjes niet meer gebruik maar gewoon de proef van internet haal en er een eigen simpelere versie van maak en die plastificeer. Gaat nooit stuk en word ook nooit vies en waait niet een blaadje om en zeer duidelijk te lezen.

Maar als jurylid klasse ZZlicht wil je toch liever een boekje, daar staat trouwens meer in dan alleen proeven, dat zouden meer ruiters en amazones eens door moeten lezen.... (jurylid Laura...)

Mogamba1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:27

Als je een scan van de paardensport moet hebben meld je het maar hoor!
Ik heb ze allemaal nog vanaf 2009.

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 23:29

Dank je voor het aanbod, maar we hebben al wat we nodig hebben....

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 09:37

lbfginsel schreef:
Maar als jurylid klasse ZZlicht wil je toch liever een boekje, daar staat trouwens meer in dan alleen proeven, dat zouden meer ruiters en amazones eens door moeten lezen.... (jurylid Laura...)
~~}>

Voor wat betreft dat dressuurboekje: die heb ik netjes terug mogen sturen naar een antwoordnummer en kreeg binnen een paar dagen een nieuwe (heeeeel goeie service!) Maarja, niet dat t geholpen heeft hoor, want slechts na 3 indoorwedstrijden lag ie al weer uit elkaar -O- Blij maken met een dooie mus dus.
Wat misschien ook nog wel een goeie is om te vermelden, is dat de KNHS er een handje van heeft om aanmaningen te sturen VOORDAT ze überhaupt een rekening in eerste instantie hebben gestuurd. (ik was namelijk niet de enige die ineens een aanmaning in de bus had, terwijl ik geen rekening had gehad.) En als jij je ruiterbewijs niet betaald (FNRS), zetten ze je startkaart stop! (KNHS) Terwijl verteld is, dat als jij je ruiterbewijs niet wil verlengen je dit gewoon niet hoeft te betalen. Dan vervalt ie vanzelf :?

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 21:38

Loetie84 schreef:
lbfginsel schreef:
~~}>

Voor wat betreft dat dressuurboekje: die heb ik netjes terug mogen sturen naar een antwoordnummer en kreeg binnen een paar dagen een nieuwe (heeeeel goeie service!) Maarja, niet dat t geholpen heeft hoor, want slechts na 3 indoorwedstrijden lag ie al weer uit elkaar -O- Blij maken met een dooie mus dus.
Wat misschien ook nog wel een goeie is om te vermelden, is dat de KNHS er een handje van heeft om aanmaningen te sturen VOORDAT ze überhaupt een rekening in eerste instantie hebben gestuurd. (ik was namelijk niet de enige die ineens een aanmaning in de bus had, terwijl ik geen rekening had gehad.) En als jij je ruiterbewijs niet betaald (FNRS), zetten ze je startkaart stop! (KNHS) Terwijl verteld is, dat als jij je ruiterbewijs niet wil verlengen je dit gewoon niet hoeft te betalen. Dan vervalt ie vanzelf :?

Het gaat mij er eigenlijk meer om dat ze in de P&P bekend hadden kunnen maken dat er een flinke serie misdrukken was die teruggestuurd konden worden en dat er dan een nieuw boekje opgestuurd zou worden. Ik vind het nalatig dat dit niet aan de leden bekend wordt genaakt, per slot van rekening kunnen ze de fabrikant voor de opgelopen schade verantwoordelijk stellen lijkt mij, als jij iets koopt in een winkel dat niet deugt ga je ook je geld terug vragen....

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:27

Ik ben inderdaad terug gegaan naar de winkel om te klagen. Die wisten me dus te vertellen dat ik mn terug kon sturen naar de KNHS. Dat er geen terughaalactie is geweest van de KNHS zelf is idd niet zo netjes geweest.

KasparovX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:59

Hoi, hoe staat het ermee?
Ga je nog naar de KNHS, de 28ste?
Nog nieuws van de ombudsman?

Heel veel succes en wij steunen je! +:)+

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 20:57

Heb toevallig vandaag bericht gehad van de ombudsman dat het op 28 maart niet doorgaat, bij de KNHS past het niet, die stellen nu voor 11, 18 of 25 april. Ik zou nog horen welke datum het gaat worden. Zo zie je maar weer eens hoeveel de KNHS aan de gewone hobbyisten denkt, ze hebben gewoon maling aan de leden als je het mij vraagt, ze zijn alleen maar gels aan het uitgeven voor nieuwbouw en topsport en dat mogen wij betalen, het is nog erger dan de belastingdienst, daar krijg je af en toe nog geld van terug!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:17

Jemig, en dat terwijl die 28e toch al een hele tijd bekend was ofnie?! Dat ze niet even een uurtje vrij kunnen maken zeg...

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 21:24

Ja, die afspraak was een maand geleden gemaakt, maar de ombudsman hadniets meer gehoord, vorige week stuurde ik een maitje met de vraagof het nog door ging, toen heeft hij contact op genomen met dit resultaat!!!
Loetie84 schreef:
Jemig, en dat terwijl die 28e toch al een hele tijd bekend was ofnie?! Dat ze niet even een uurtje vrij kunnen maken zeg...

KasparovX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:28

Zo zie je maar hoe belangrijk we voor ze zijn... :n

Goed bezig lbfginsel !

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 20:17

eindelijk een definitieve afspraak gemaakt met de KNHS, we gaan a.s. woensdagmiddag 25 april naar Ermelo, we moeten er om half 2 zijn, niet te geloven ze hebben TIJD voor ons, dat was namelijk steeds het excuus: we hebben het te druk.....

Ik geloof het pas als het woensdag is en we niet zijn afgezegd.....
:evaw: