Dit kan toch niet goed zijn..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NeverGiveUp

Re: Dit kan toch niet goed zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 13:13

Hoezo over een land te kotsen, dit is toch gewoon vreselijk of niet soms?!

Vooral 1.19 draaide me maag van om, die vent geeft hem nog een schop na ook..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 13:15

gummie schreef:
Is het toegestaan om 'culturverschillen' hier in te brengen? Of ga ik dan weer te ver en scheer ik dan mensen van een heel land over 1 kam...

Dacht je dat het hier om cultuurverschillen gaat? Heb je topsporttrainingen gymnastiek hier of in de oostbloklanden gezien.
tuurlijk wordt er hier en daar te ver gegaan (shoppen of even midden in de oefening van een balk af trekken vind ik ook te ver gaan), verder is het een disciplinesport, keihard trainen (ook al is het ongezond, ongelooflijk ongezond). Veel ouders van die kinderen zijn gewoon arm, willen dat hun kind ver komt in de sport en hebben hier veel voor over.
In elk geval, ik heb er jaren ingezeten en heel wat gezien, maar het komt niet alleen daar voor.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 13:58

zitake schreef:
gummie schreef:
Is het toegestaan om 'culturverschillen' hier in te brengen? Of ga ik dan weer te ver en scheer ik dan mensen van een heel land over 1 kam...

Dacht je dat het hier om cultuurverschillen gaat? Heb je topsporttrainingen gymnastiek hier of in de oostbloklanden gezien.
tuurlijk wordt er hier en daar te ver gegaan (shoppen of even midden in de oefening van een balk af trekken vind ik ook te ver gaan), verder is het een disciplinesport, keihard trainen (ook al is het ongezond, ongelooflijk ongezond). Veel ouders van die kinderen zijn gewoon arm, willen dat hun kind ver komt in de sport en hebben hier veel voor over.
In elk geval, ik heb er jaren ingezeten en heel wat gezien, maar het komt niet alleen daar voor.

Het was een welgemeende vraag, waarop het antwoord volgens de meesten geloof ik 'ja' was. Met de kanttekening dat het inderdaad in andere landen vast ook gebeurt, waarbij mijn vraag dan weer is "hoe zit het met de cultur daar?''

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 14:00

Ik vind dat geen enkele ouder met gezond verstand dit zou toelaten bij zijn kind.
Als iemand mijn dochter zo nog een stamp na gaf, die nam ik wel eens even mee na buiten.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 14:03

Ik kan het filmpje niet zien(ligt aan de pc) kan iemand vertellen wat er gebeurt?

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 14:07

wat ziek, echt ontzettend sneu.
ziet er btw ook vrij pijnlijk uit.. :=

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 14:09

afschuwelijk! :x

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 14:11

om te janken dit ;( never nooit dat die kerel mijn manneke zo tussen zn beentjes had moeten schoppen ;)

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 14:13

jeete man , dit is echt enorm zielig !

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 14:17

Anthea schreef:
Siets schreef:
Over een land te kotsen? Dat vind ik toch wel iets anders hoor, dat is in ieder geval niet wat ik zeg, als je het over mij had.

Nee, ik zeg toch ook nergens je naam? Ik weet niet eens wat je hebt gezegd :=

Omdat jouw post direct onder die van mij staat, is het niet zo gek dat ik het vroeg ;). Maar dat je zegt dat het 'gewoon China' is,
gaat mij te ver. Snap ook niet wat er onbeschoft aan is om het te veroordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 14:19

Het is onbeschoft om een land 'uit te kotsen' ;), als ik zie wat sommige mensen hier zeggen.
Als ik het tegen jou had, had ik je wel gequote of je naam gezegd.

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 14:21

Dit is echt ziek, niet normaal meer. Het maakt niet uit in wat voor land dit gebeurt. Het is gewoon vreselijk en zou ook niet mogen.

Gadver......

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 00:15

Ik kan het filmpje niet afkijken om dat meisje te zien huilen. Het intresseert me niet in welk land gebeurt het is hartstikke fout en ongezond.
Wat erg, die kinderen worden bij arme ouders weggekocht en hebben zo de kans "iets" te worden. Ze moeten kinderen op zo hoog niveau niet accepteren. Want hoe is het kind aan dat niveau gekomen?
Daarbij hoort sport leuk te zijn en inderdaad disipline maar niet ten koste van een kinder geestje en lichaam. Het pure mishandeling.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 02:35

:n

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 08:34

Jennasilver schreef:
Ik kan het filmpje niet afkijken om dat meisje te zien huilen. Het intresseert me niet in welk land gebeurt het is hartstikke fout en ongezond.
Wat erg, die kinderen worden bij arme ouders weggekocht en hebben zo de kans "iets" te worden. Ze moeten kinderen op zo hoog niveau niet accepteren. Want hoe is het kind aan dat niveau gekomen?
Daarbij hoort sport leuk te zijn en inderdaad disipline maar niet ten koste van een kinder geestje en lichaam. Het pure mishandeling.

Het is zo'n beetje dit, of in een fabriekje werken hoor. Die ouders brengen hun kinderen zelf heen.

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 08:43

En omdat het alternatief ook niet beter is, is dit wel acceptabel?
Ik dacht van niet :n

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 09:14

Ik heb het hele filmpje afgekeken. Ik heb wel vaker vreselijke filmpjes op bokt voorbij zien komen en elke keer denk ik "ik moet niet kijken" maar toch doe ik het omdat ik vind dat je je ogen niet mag sluiten voor dingen die gebeuren, die je niet aanstaan.

Ik kan hier slecht tegen, moest er ook van huilen en denk dat dat voornamelijk komt omdat wij zelf 3 jonge kinderen hebben en omdat ons beeld van een 'onbezorgde kindertijd' gewoon zover afstaat van wat hier gebeurt.

Heb ook het artikel gelezen van de 'tiger mom' wat zo onder vuur heeft gelegen in Amerika en ergens verbaast me dat want ik herinner me een documentaire over de Amerikaanse kinder beauty pageants (schoondheidswedstrijden) waarbij ik het ook niet droog hield (zie o.a. http://www.associatedcontent.com/articl ... tml?cat=69)

Het is heel moeilijk om hier een objectief oordeel over te vellen, want je ziet de gezichten en je weet/voelt gewoon dat dit niet zo zou moeten...

charlie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 09:21

_Pretty schreef:
DaisNBenj schreef:
Ik durf het niet eens open te klikken :n

Doe het dan maar niet, ik ben gewoon misselijk geworden en ik heb een enorm sterke maag.

Ik ook, heb hem halverwege uitgezet, toen die vent gewoon op een van die kinderen ging zitten.
VRESELIJK DIT!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 09:29

MW => LN

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 09:50

Anthea schreef:
Het is onbeschoft om een land 'uit te kotsen' ;), als ik zie wat sommige mensen hier zeggen.
Als ik het tegen jou had, had ik je wel gequote of je naam gezegd.

Ik denk dat het van belang is om onderscheid te maken tussen wat uitzondering en wat regel is. Ik heb enkele vragen gesteld om er achter te komen of dit de normale gang van zaken is betreffende de omgang van kinderen (in de cultuur gelegen dus), of dat het slechts uitzonderingen zijn. Een volgende dat ik heb willen ontdekken is of, als het een uitzondering betreft, die uitzondering wordt gedoogd vanwege het argument armoede of dat de uitzondering ook op grond van andere overwegingen gemaakt wordt zoals verwachte sportieve prestaties.

Als ik tot de conclusie kom dat het eerder regel dan uitzondering is, kom ik tot de conclusie dat ik de gang van zaken in zulke landen inderdaad uit kots als het gaat om de omgang met kinderen. En dat mag ik ook doen! Als ik tot de conclusie kom dat alleen arme kinderen in deze situaties terecht komen, dan wijs ik met de vinger naar de regering die als taak heeft ervoor te zorgen dat dit niet nodig is (dat iedereen voldoende middelen van bestaan heeft). En als de uitzondering wordt gemaakt op andere gronden, bijvoorbeeld het belang van het behalen van medailles, en het welzijn van het kind dus ondergeschikt is aan het te behalen doel van bijvoorbeeld olympische spelen, ja... ook dan kots ik op de gang van zaken.

Dus in zoverre ben ik onbeschoft :o

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:20

DaisNBenj schreef:
En omdat het alternatief ook niet beter is, is dit wel acceptabel?
Ik dacht van niet :n

Inderdaad! Als je weet dat je je kind weinig tot niets te bieden hebt, zou je zo verstandig moeten zijn om te besluiten niet aan kinderen te beginnen. Ik vind het echt verschrikkelijk! Niet alleen vind ik het pure mishandeling en zielig dat ze de kindjes zo hardhandig dwingen.
Ik vind het ook erg om te zien dat die jonge lijfjes al zo de vernieling ingeholpen worden :n

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:02

Sick. Is dit in China?

Dat land is wel heel goed in turnen. Jammer dat het zijn vruchten wel afwerpt. dan zullen ze er ook niet mee ophouden snel.

Kanelly schreef:
Bij de kindjes die je op dit filmpje ziet, ja :j
Daar durf ik volmondig ja op te zeggen dat die állemaal uit straatarme gezinnen komen. En dat dit hun enige kans is.

En voor Aziatische begrippen is dit normaal ja.
Dat het voor ons niet normaal is, wil niet zeggen dat het goed of fout is (wat ik al eerder zei)
Onze Westerse denkbeelden en maatstaven zijn niet superieur.

en hier ben ik het wel mee eens, wij kijken natuurlijk vanuit ons westerse beeld, maar wie bepaalt welke cultuur en denkbeelden en maatstaven beter zijn..

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 20:14

:oo Vreselijk!

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 09:43

NeverGiveUp schreef:
Hoezo over een land te kotsen, dit is toch gewoon vreselijk of niet soms?!

Vooral 1.19 draaide me maag van om, die vent geeft hem nog een schop na ook..

ik heb hem uitgedaan daarbij, vreselijk...:r