Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wendy schreef:shera schreef:Ze hoeven van mij niet klakkeloos te verhogen. Koppelen aan het inkomen zou niet verkeerd zijn.
Hoge inkomens minder of geen, lagere inkomens meer kinderbijslag.
Helemaal een slecht plan. Tegenwoordig lijkt het wel alsof je gestraft wordt omdat je een leuk inkomen hebt.
Lante schreef:Ben ik niet met je eens, vind inderdaad dat verdelen wel redelijk is. Waarom moeten mensen die drie keer per jaar op vakantie gaan en de kinderen elk halfjaar sowieso een nieuwe garderobe met merkkleding krijgen etc hetzelfde bedrag hebben dan die alleenstaande moeder met een schoonmaakbaantje?
Lante schreef:Ben ik niet met je eens, vind inderdaad dat verdelen wel redelijk is. Waarom moeten mensen die drie keer per jaar op vakantie gaan en de kinderen elk halfjaar sowieso een nieuwe garderobe met merkkleding krijgen etc hetzelfde bedrag hebben dan die alleenstaande moeder met een schoonmaakbaantje?
Only_Hellen schreef:Lante schreef:Ben ik niet met je eens, vind inderdaad dat verdelen wel redelijk is. Waarom moeten mensen die drie keer per jaar op vakantie gaan en de kinderen elk halfjaar sowieso een nieuwe garderobe met merkkleding krijgen etc hetzelfde bedrag hebben dan die alleenstaande moeder met een schoonmaakbaantje?
Misschien omdat die mensen die drie keer per jaar op vakantie gaan, al extra worden belast? Doordat ze 50% belasting betalen? Geen zorgtoeslag krijgen en ook verdere tegemoetkomingen niet krijgen, waar die alleenstaande moeder met een schoonmaakbaantje wellicht wel een beroep op kan doen?
Wendy schreef:Waarom zouden mensen met een hoog inkomen geen recht hebben op de bijslag en een hele hoop mensen die te lui zijn om een poot uit te steken wel?
Diablo schreef:Wendy schreef:Waarom zouden mensen met een hoog inkomen geen recht hebben op de bijslag en een hele hoop mensen die te lui zijn om een poot uit te steken wel?
Jij bent gefrustreerd, of niet? Ik proef een heleboel boosheid in jouw berichtje.
Veel mensen met een laag inkomen zijn niet te lui om een poot uit te steken.
shera schreef:En waarom zouden mensen die toch genoeg te makken hebben zich er druk om maken dat mensen met minder inkomen (en dat zijn zeker niet alleen mensen die te lui zijn om een poot uit te steken, hoe kort door de bocht kun je zijn....) iets meer krijgen?
Only_Hellen schreef:shera schreef:En waarom zouden mensen die toch genoeg te makken hebben zich er druk om maken dat mensen met minder inkomen (en dat zijn zeker niet alleen mensen die te lui zijn om een poot uit te steken, hoe kort door de bocht kun je zijn....) iets meer krijgen?
Omdat ze er in de meeste gevallen ook meer voor moeten doen om zoveel te makken te hebben. Ze werken niet om alles weg te geven
Diablo schreef:Nee Apple, dat begrijp ik wel. Maar niet iedereen is met een boel verstand gezegend en kunnen gewoonweg niet meer dan een schamel loontje verdienen. Die mensen kunnen het echt niet helpen en zijn dan best heel erg geholpern met wat extra steun van de staat.
Wendy schreef:Lante schreef:Ben ik niet met je eens, vind inderdaad dat verdelen wel redelijk is. Waarom moeten mensen die drie keer per jaar op vakantie gaan en de kinderen elk halfjaar sowieso een nieuwe garderobe met merkkleding krijgen etc hetzelfde bedrag hebben dan die alleenstaande moeder met een schoonmaakbaantje?
Waarom? Het is niet alsof je iets hoeft te presteren voor het krijgen van de bijslag. Het enige wat je hoeft te doen is een kind op de wereld zetten.
Waarom zouden mensen met een hoog inkomen geen recht hebben op de bijslag en een hele hoop mensen die te lui zijn om een poot uit te steken wel?
russel schreef:Als je weinig boerenverstand hebt en weinig verdient, kun je niet op een bepaalde voet leven, ik vind dan dat je het bij 1 kind moet houden en geen 2 of meer omdat dat financieel niet haalbaar is, om dan te vinden dat je er zoveel mag nemen als je wilt en de staat legt wel bij, een heel kromme gedachte.