Wie is voor verhoging van kinderbijslag teken petitie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:03

Ik maak me ook niet druk om het feit dat er kinderbijslag is. Ik ben alleen wel tegen een verhoging van dat bedrag. Dat zijn 2 hele verschillende dingen.

Lante

Re: Wie is voor verhoging van kinderbijslag teken petitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:04

Zelfde mening als gr_roos. ;)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:07

gr_roos schreef:
Ik maak me ook niet druk om het feit dat er kinderbijslag is. Ik ben alleen wel tegen een verhoging van dat bedrag. Dat zijn 2 hele verschillende dingen.

Ja, dat zal zo zijn, alleen hoef ik me óók niet druk te maken om een verhoging (al mag dat altijd natuurlijk :D ).

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:27

Ze hoeven van mij niet klakkeloos te verhogen. Koppelen aan het inkomen zou niet verkeerd zijn.
Hoge inkomens minder of geen, lagere inkomens meer kinderbijslag.
Ik ben ieder kwartaal weer blij met de extra centen ;)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:32

shera schreef:
Ze hoeven van mij niet klakkeloos te verhogen. Koppelen aan het inkomen zou niet verkeerd zijn.

Helemaal een slecht plan. Tegenwoordig lijkt het wel alsof je gestraft wordt omdat je een leuk inkomen hebt.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:06

Wendy schreef:
shera schreef:

Helemaal een slecht plan. Tegenwoordig lijkt het wel alsof je gestraft wordt omdat je een leuk inkomen hebt.

Ben ik niet met je eens, vind inderdaad dat verdelen wel redelijk is. Waarom moeten mensen die drie keer per jaar op vakantie gaan en de kinderen elk halfjaar sowieso een nieuwe garderobe met merkkleding krijgen etc hetzelfde bedrag hebben dan die alleenstaande moeder met een schoonmaakbaantje?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:19

Lante schreef:
Ben ik niet met je eens, vind inderdaad dat verdelen wel redelijk is. Waarom moeten mensen die drie keer per jaar op vakantie gaan en de kinderen elk halfjaar sowieso een nieuwe garderobe met merkkleding krijgen etc hetzelfde bedrag hebben dan die alleenstaande moeder met een schoonmaakbaantje?

Waarom? Het is niet alsof je iets hoeft te presteren voor het krijgen van de bijslag. Het enige wat je hoeft te doen is een kind op de wereld zetten.
Waarom zouden mensen met een hoog inkomen geen recht hebben op de bijslag en een hele hoop mensen die te lui zijn om een poot uit te steken wel?

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:20

Lante schreef:

Misschien omdat die mensen die drie keer per jaar op vakantie gaan, al extra worden belast? Doordat ze 50% belasting betalen? Geen zorgtoeslag krijgen en ook verdere tegemoetkomingen niet krijgen, waar die alleenstaande moeder met een schoonmaakbaantje wellicht wel een beroep op kan doen?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:21

Only_Hellen schreef:
Lante schreef:

Misschien omdat die mensen die drie keer per jaar op vakantie gaan, al extra worden belast? Doordat ze 50% belasting betalen? Geen zorgtoeslag krijgen en ook verdere tegemoetkomingen niet krijgen, waar die alleenstaande moeder met een schoonmaakbaantje wellicht wel een beroep op kan doen?

Precies :j

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:31

Wendy schreef:
Waarom zouden mensen met een hoog inkomen geen recht hebben op de bijslag en een hele hoop mensen die te lui zijn om een poot uit te steken wel?

Jij bent gefrustreerd, of niet? Ik proef een heleboel boosheid in jouw berichtje ;) .

Veel mensen met een laag inkomen zijn niet te lui om een poot uit te steken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:34

Diablo schreef:
Wendy schreef:

Jij bent gefrustreerd, of niet? Ik proef een heleboel boosheid in jouw berichtje ;) .

Veel mensen met een laag inkomen zijn niet te lui om een poot uit te steken.

Gelukkig zijn veel mensen met een laag inkomen inderdaad niet te lui om een poot uit te steken.
Maar blijft de vraag waarom iemand met een laag inkomen dan meer zou moeten krijgen dan iemand met een hoog inkomen? Terwijl mensen met lagere inkomens sowieso al allerlei tegemoetkomingen en toeslagen krijgen.
Maar goed, wat mij betreft mogen ze die kinderbijslag gewoon afschaffen, zoals ik al eerder aangaf.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:35

En waarom zouden mensen die toch genoeg te makken hebben zich er druk om maken dat mensen met minder inkomen (en dat zijn zeker niet alleen mensen die te lui zijn om een poot uit te steken, hoe kort door de bocht kun je zijn....) iets meer krijgen?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:40

Hummm, verhoging kinderbijslag, daar ben ik niet voor. Dan kan ik als kinderloze dus nog meer gaan betalen aan de kinderen van een ander.
Dan wil ik ook paardenbijslag :D

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:41

shera schreef:
En waarom zouden mensen die toch genoeg te makken hebben zich er druk om maken dat mensen met minder inkomen (en dat zijn zeker niet alleen mensen die te lui zijn om een poot uit te steken, hoe kort door de bocht kun je zijn....) iets meer krijgen?

Omdat ze er in de meeste gevallen ook meer voor moeten doen om zoveel te makken te hebben. Ze werken niet om alles weg te geven

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:41

Apple schreef:
.
Dan wil ik ook paardenbijslag :D

Oh, maar die wil ik ook wel hoor, ik heb er 7! :D

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:43

Only_Hellen schreef:
shera schreef:

Omdat ze er in de meeste gevallen ook meer voor moeten doen om zoveel te makken te hebben. Ze werken niet om alles weg te geven

Ja, maar mensen met een lager inkomen hebben vaak dat hoge inkomen niet, omdat ze het gewoonweg niet kúnnen. Dus, als jij gezegend bent met een hoog IQ (en dat heb je echt niet aan jezelf te danken), heb je meer rechten dan een ander, die niet heeft kunnen studeren, omdat die gewoon dat IQ niet heeft?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:46

Het is ook een kwestie van een beetje handig zijn. Een hoog IQ en studeren hoeft niet gelijk te staan aan een hoog inkomen.

Als je een beetje boerenverstand hebt en je hebt bijvoorbeeld een eigen zaak opgezet, internetbedrijfje, bloementransport naar buitenland, noem maar op, dan hoef je daar echt niet voor gestudeerd te hebben.

Er is niet zoiets als een relatie tussen IQ en inkomen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:52

Nee Apple, dat begrijp ik wel. Maar niet iedereen is met een boel verstand gezegend en kunnen gewoonweg niet meer dan een schamel loontje verdienen. Die mensen kunnen het echt niet helpen en zijn dan best heel erg geholpern met wat extra steun van de staat.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 13:32

Diablo schreef:
Nee Apple, dat begrijp ik wel. Maar niet iedereen is met een boel verstand gezegend en kunnen gewoonweg niet meer dan een schamel loontje verdienen. Die mensen kunnen het echt niet helpen en zijn dan best heel erg geholpern met wat extra steun van de staat.

Mensen met een hoog iq zijn ook niet verzekerd van een hoog inkomen hoor. Je moet het iq wel gebruiken en kunnen gebruiken, omdat je eq ook belangrijk is. Bovendien krijgen mensen met een lager inkomen steun van de staat. In de vorm van zorgtoeslag, aanvullende studieleningen, heffingskortingen. Dingen waar die mensen met dat zgn hoge iq geen aanspraak op kunnen maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 13:37

Als je weinig boerenverstand hebt en weinig verdient, kun je niet op een bepaalde voet leven, ik vind dan dat je het bij 1 kind moet houden en geen 2 of meer omdat dat financieel niet haalbaar is, om dan te vinden dat je er zoveel mag nemen als je wilt en de staat legt wel bij, een heel kromme gedachte.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 13:40

Wendy schreef:
Lante schreef:

Waarom? Het is niet alsof je iets hoeft te presteren voor het krijgen van de bijslag. Het enige wat je hoeft te doen is een kind op de wereld zetten.

Excuseer? De gemiddelde schoonmaakster werkt fysiek harder dan iemand met een job die beter betaalt, wat een bekrompen k*tuitspraak! Ook aan gedacht dat sommige moeders onverwacht alleen komen te zitten met twee kinderen terwijl het er voor perfect haalbaar was? Bah bah bah. Respectloos wezen.

Mensen die geen poot willen uitsteken :x *slikt de rest van haar gedachten maar in*

Dat jij alle kansen hebt gekregen om je te ontplooien zodat je aan een goede baan kon komen, betekent niet dat mensen die minder verdienen maar lui zijn en geen poot uit steken. Beetje verder nadenken dan je eigen wereldje mag wel. :x
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 12-10-09 13:45, in het totaal 3 keer bewerkt

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 13:42

nee mensen met veel kinderen zijn toch meestal wel gekleurde in ons land.... :o
En wat is er mis met iemand die máár een poetsbaantje zou hebben,met een mooi woord "interrieur-verzorgster" als zij het niet doen wie doen het dan?!
Laat wel even ieder in hun eigen waarde wat betreft het werk dat ze verrichten! :Y)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 13:45

russel schreef:
Als je weinig boerenverstand hebt en weinig verdient, kun je niet op een bepaalde voet leven, ik vind dan dat je het bij 1 kind moet houden en geen 2 of meer omdat dat financieel niet haalbaar is, om dan te vinden dat je er zoveel mag nemen als je wilt en de staat legt wel bij, een heel kromme gedachte.

Dat bedoel ik. Omdat je niet zo slim bent als een ander, mag je niet of minder kinderen. Nee, dat is krom.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 13:46

Nee hoor, mensen met heel veel kinderen hebben niet altijd een kleurtje. Dat kunnen ook nog gewoon heel streng gelovige oer hollanders zijn :D.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 13:51

Ik teken niet, ondermeer omdat ik het eigenlijk een beetje belachelijk vind... Ik heb zelf geen kids maar vind gewoon dat wanneer je kinderen hebt er ruimschoots geld moet hebben liggen. Teken liever voor de AOW leeftijd..