horsemanship op het hoogste niveau

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

shamal

horsemanship op het hoogste niveau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 15:01

Westerntrail

Re: horsemanship op het hoogste niveau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:11

Wauw super zeg.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:15

mamma schreef:
Wauw super zeg.

vindt je? heb je die sporen van haar gezien?? Nors opkijken

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:23

Maartje1990 schreef:
mamma schreef:
Wauw super zeg.

was ook het eerste wat mij op viel Knipoog

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:28

Maartje1990 schreef:
mamma schreef:
Wauw super zeg.

nu je het zegt, ja zie ze nu ook.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:32

Maartje1990 schreef:

Wat is er zo bijzonder aan haar sporen??? Dit zal ze zonder ook wel kunnen hoor. Ze is een geweldige horse-woman.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:39

Helaas kan ik het filmpje niet zien, maar ik ken de Westfalls wel. Ze rijden echt goed! Van Stacey heb ik meerdere filmpjes gezien, zowel met als zonder zadel. Ik ga thuis even kijken.

Zijn die sporen niet gewoon wielsporen? Waar iedere westernruiter mee rijd? Dus wielsporen die net zo inwerken als de 'normale' dressuurknop? (Nogmaals, kan het filmpje niet zien op dit moment) Clown

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:41

Hihihihihi denk ben ik nu gek...
Had dit toch helemaal niet op bokt geplaats Clown

Ik heb echt een traantje moeten wegpikken bij deze beelden, sporen of niet de band die tussen dit paard en ruiter bestaat is ongelovelijk mooi en eerlijk.

Als ik kijk wat ze met haar handen doet voor de spin, zo ongelovelijk teder... zucht..

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:42

@miss-montana. je kan ze niet eens goed zien...

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:51

Wow, respect hoor. Ik doe het haar niet na. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:55

Oké thanks CC, ophef om niets dus...

Nou, ik heb veel respect voor deze ruiter hoor *LOL*

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:59

Ziet er op zich aardig uit (ik doe het haar niet na Knipoog ), maar wat me wel opvalt is dat het paard zo met zijn staart zwiept. Lijkt mij toch een teken van enig ongemak.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 16:01

Wel aardig... pffff. Zat mensen die dit met zadel en hoofdstel nog niet voor elkaar krijgen...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 16:03

crazycactus schreef:
Wel aardig... pffff. Zat mensen die dit met zadel en hoofdstel nog niet voor elkaar krijgen...

Snap je de knipoog niet ofzo? Tjongejonge, het is hier op bokt wel een sport om iedereen op zijn woorden te vangen, he. Zucht.....

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 16:05

Vreselijk, dit stond al eerder op bokt ergends, ze laat dat paard echt super lang spinnen, dan gaat ze met die hakken van haar op de rug van het paard staan. Dat gezwiep met die staart ziet er alleen maar uit als onrust... En om dat paard zo achteruit zien te rennen na die stop is ook erg

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 16:06

De knipoog staat voor mij op de verkeerde plek, ik begreep het anders. Sorry.

@sarah.. bij westernpaarden is het wel normaal als ze snel achterwaarts gaan hoor.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 16:06

Sporen of niet, ik doe het haar niet na.
Super om te zien

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 16:09

Ok, Crazycactus, dan is het goed. Lachen

Maar ik zag die staart ook zo zwiepen en dat lijkt mij niet echt een teken van ontspanning en vertrouwen. Daar zet ik gewoon mijn vraagtekens bij. Verder heb ik niet veel verstand van western, hoor, maar ben wel NH gericht (waar je ook wel veel filmpjes ziet met optomingloos rijden e.d.). Ik gebruik zelf ook lichaamstaal e.d. bij het werken met mijn eigen paardje. Knipoog

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 16:09

gaaf om te zien (ondanks het commentaar van sommigen). Bedenk je ook dat er veel (rumoerig) publiek omheen is, misschien dat het paard daardoor wat gespannen is soms? Over het algemeen vind ik het er heerlijk ontspannen uit zien en jemig wat een balans heeft die vrouw!! De meesten kunnen met zadel niet eens zo stabiel zitten, petje af hoor!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 16:10

vind t er mooi uitzien, en kan t absoluut niet nadoen.. maar hoogste niveau? had er eerlijk gezegd wel meer van verwacht..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 16:14

sarah_m schreef:
Vreselijk, dit stond al eerder op bokt ergends, ze laat dat paard echt super lang spinnen, dan gaat ze met die hakken van haar op de rug van het paard staan. Dat gezwiep met die staart ziet er alleen maar uit als onrust... En om dat paard zo achteruit zien te rennen na die stop is ook erg

Heb je ditzelfde gevoel als je een kur ziet met pirouettes? Daar zwiepen 9 van de 10 paarden ook met hun staart. Of een paard dat neerkomt na een sprong van 1m40 hoog? Die staarten bewegen ook niet uit blijdschap hoor. Lang spinnen, tja, daar worden deze paarden op getraind en ze zijn erop gebouwd. Daarom kunnen ze het ook! En dit is nou wat je noemt achterwaarts, niet die 3 langzame twijfelachtige pasjes die meeste paarden doen. Maar een back up zoals ie hoort in de westernsport Knipoog Als je naar het geheel gaat kijken is alles wat in de wedstrijdsport gebeurd belastend voor je paard. En paarden zijn net als mensen, het ene onderdeel doen ze zonder moeite en het andere gaat met wat morren. Betekend niet dat het zielig is.

Het publiek is geweldig, heerlijk dat gejuich tijdens de reining. Zo hoort een wedstrijd te zijn! Mocht ik eens naar de US gaan dan ga ik zeker meejuichen bij zo'n wedstrijd.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 16:15

Ik vind dit toch echt heel mooi tribuut aan haar net overleden vader in de vorm van een schitterende freestyle proef. Ontzettend gaaf om die twee zo te zien, gewoon perfect op elkaar ingespeeld.

En wie loopt te zeiken over de sporen heeft het geloof ik nog niet helemaal begrepen (en ik kan dat zeiken in dit geval echt niet grappig vinden).

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 16:19

Cassidy schreef:
Ik vind dit toch echt heel mooi tribuut aan haar net overleden vader in de vorm van een schitterende freestyle proef. Ontzettend gaaf om die twee zo te zien, gewoon perfect op elkaar ingespeeld.

En wie loopt te zeiken over de sporen heeft het geloof ik nog niet helemaal begrepen (en ik kan dat zeiken in dit geval echt niet grappig vinden).

Zo denk ik er dus ook over...
Van dwang in deze setting is echt geen spraken en een gespannen paard zou hier ook heel anders reageren weet ik uit ervaring en ik was heel erg blij dat ik er een stang en trens in had hangen als rem.

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 16:25

Super gaaf zeg! Pling Wou dat ik het kon, echt prachtig om te zien Lachen
Sarah_m, jou reactie snap ik echt niet! Waarschijnlijk weet je niet hoe de oefeningen in de reining eruit behoren te zien, want het spinnen, de stops en het achterwaarts zijn namelijk precies zoals het hoort Lachen Ze spint echt niet extreem lang, ze vraagt gewoon een normale spin naar links en naar rechts. En zoals CC ookal zei, dat achterwaarts hoort wat sneller te gaan dan dat ze bij de dressuur doen Knipoog
Verder: het gezwiep van de staart vind ik nog wel meevallen, bovendien hoeft dit echt niet altijd onrust te zijn. Mijn paard zwiept ook tamelijk veel met haar staart tijdens het rijden, en is zeker niet onrustig Lachen Als je bovendien naar de mond kijkt, zie je dat het paard telkens loopt te "kauwen". Dat zijn ook teken van acceptatie en ontspanning.
En ik vind het heel knap dat jij die hakken van deze ruiter kan zien, ik zie amper of ze uberhaupt laarzen/schoenen aanheeft Lachen

4pleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 16:35

Geweldig zeg!