OMG dit is echt erg. Vallende paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

OMG dit is echt erg. Vallende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 18:12

Denise1984

Re: OMG dit is echt erg. Vallende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 18:16

arme paarden sommige komen echt niet goed terecht.

edit:toevoeging

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 18:24

Zucht, gaan we weer...
Dit filmpje is al veel vaker aangehaald bij discussies over de eventing. Zoek gewoon even in de zoekmachine naar eventing en je hebt talloze topics over dit soort dingen. Weet je ook gelijk hoe bokt hierover denkt.
Verder; ja, het is zielig. Maar deze ongelukken kunnen gebeuren. Jammer maar helaas, risico van de sport. Er zitten wat vervelende vallen tussen, maar om dan gelijk alles 'dierenleed' te noemen? Nee.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 18:30

Nouja ik vind het niet leuk dat dit gebeurd, maar vaak gaat het ook wél goed.. Maarja ik heb het niet zo op 'vaste' hindernissen. Dan doe mij toch maar gewoon een hindernis die meegeeft als het paard struikeld oid..

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 18:33

Ik noemde alleen de gevallen in het filmpje dierenleed. Ik zie daar nl niet iets echt positiefs gebeuren... Mensen kiezen ervoor, de paarden niet.
Ik kwam dit filmpje tegen en vond het behoorlijk heftig! Heb verder niets met eventing.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 18:35

AnnemiekvM schreef:
Ik noemde alleen de gevallen in het filmpje dierenleed. Ik zie daar nl niet iets echt positiefs gebeuren... Mensen kiezen ervoor, de paarden niet.
Ik kwam dit filmpje tegen en vond het behoorlijk heftig! Heb verder niets met eventing.

Mee eens!

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 18:38

AnnemiekvM schreef:

Nee, daar heb je gelijk in. De gevallen in dit filmpje zijn niet positief, en zijn ook zielig voor de paarden. Maar ik zou het geen dierenleed noemen, want dit zijn ongelukken. Kan altijd, en overal gebeuren. De ruiters zitten ook niet op deze ongelukken te wachten. Het gebeurt gewoon, jammer genoeg.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 18:38

Hmm, ja, er vallen wel veel paarden in het filmpje. Maar op een of twee na staan ze ook weer allemaal meteen op. Het lijkt mij dat een beroepsruiter die zijn brood met zo'n paard verdient heus wel uit z'n doppen kijkt en als je het mij vraagt heb je in de basispaardenhouderij veel meer dierenleed dan bij eventingwedstrijden. Als je bedenkt hoeveel schrijnende gevallen van verwaarlozing en mishandeling de Dierenbescherming ieder jaar tegenkomt. Bij zo'n cross heb je neem ik aan een team dierenartsen dat direct ingrijpt als er wat gebeurt en de paarden ook vantevoren keurt op de een of andere manier.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 18:42

Nee de ruiters hebben het in dit filmpje ook niet erg goed... Ik vind het vreemd dat sommige gewoon kunnen opstaan!

@ Hestejente: Moet je voor de gein eeins naar animal cops kijken op animal planet. Sjonge, wat kan ik me dan ergeren aan mensen die paarden vreselijk verwaarlozen.

Maar ik vind de paardensport somt te extreem en vind dat het wel iets minder mag. Maar alles moet steeds beter, hoger en moeilijker worden. Misschien logisch, maar niet geheel ongevaarlijk...

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 18:46

Wat wil je hier nou aan doen dan?
Natuurlijk vind ik dat filmpje ook niet normaal, maar in mijn ogen doe je er niet veel meer aan.

Zoals al héél vaak gezegd is ;
Dan kunnen we ze net zo goed ook niet naar de weide doen, daar kunnen ze tenslotte ook lelijk vallen.

én, zo'n ruiter kiest er zelf ook niet voor om zo te vallen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 18:51

Animal cops ken ik wel, ben het er ook zeker niet mee eens wat daar gebeurt. Tja, ik ben ook wel eens onderuit gegaan met een paard, er kan nou eenmaal altijd een ongeluk gebeuren, daar zitten de ruiters in het filmpje ook niet op te wachten. Het lijkt een beetje op het verhaal van de autocoureur die een ernstig ongeluk zag gebeuren op het circuit en zei: dus je kunt ook echt zwaargewond raken als je racet!" Ja natuurlijk! En ook als je op een paard klimt! Niks is zonder risico's en het is goed om er even bij stil te staan wat er allemaal zou kunnen gebeuren en vooral ook om een capje op te zetten enzo. En nadenken over waar je mee bezig bent. Persoonlijk zou ik eigenlijk liever een crosspaard zijn dan een slachtkip maarja. Die krijgen we niet te zien he?

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 18:53

waarschijnlijk liep het niet mel alle paarden goed af in het filmpje. bij sommige klapte gewoon de hals dubbel. vind het ma een griezelfilm!!!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 18:54

daNiielle_ schreef:
Natuurlijk vind ik dat filmpje ook niet normaal, maar in mijn ogen doe je er niet veel meer aan.

Dan kunnen we ze net zo goed ook niet naar de weide doen, daar kunnen ze tenslotte ook lelijk vallen.

Amen.

Wordt er al niet wat aan gedaan? De vaste hindernissen gaan toch verdwijnen uit de cross of heb ik het nou verkeerd begrepen?

Shetjjee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 18:55

ik vind het echt super zielig! Boos!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 18:58

Itsmy1987 schreef:
waarschijnlijk liep het niet mel alle paarden goed af in het filmpje. bij sommige klapte gewoon de hals dubbel. vind het ma een griezelfilm!!!

Ja dat is ook heel naar maar daar gaat dus de hele discussie over: het is niet leuk als er zoiets gebeurt maar het is een risico dat je onder ogen moet zien.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 18:59

hestejente schreef:
daNiielle_ schreef:

Amen.

Wordt er al niet wat aan gedaan? De vaste hindernissen gaan toch verdwijnen uit de cross of heb ik het nou verkeerd begrepen?

De meeste vaste hindernissen zijn vervangen door breekbomen Lachen.

Eventing is leuk, de paarden vinden het leuk en ook met de spring-, race- en dressuursport gaat 't fout.
Een paard is niet van suiker, ze kunnen in de wei ook een gigantische smakker maken zoals hierboven al werd gezegd..
Ja, ik rijd SGW Lachen

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 19:00

hestejente schreef:
Amen.

Ik denk niet allemaal, maar er wordt wel wat veranderd ja.

En niet aanvallend voor de TS bedoeld, maar wat wil je hiermee bereiken? Lachen
Ik vind het ook wel erg voor de paarden, maar filmpjes maken/plaatsen heeft écht niet veel zin.
Laat dan ook de filmpjes zien waar het wél goed gaat, en waar de mensen wél lol met hun knol hebben, want die zien we hier -bijna- nooit.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 19:00

Ik heb hem niet afgekeken, wordt er misselijk van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 19:01

ik zal eens kijken

afscuwulijk
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-12-07 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 19:04

Marije112 schreef:
De meeste vaste hindernissen zijn vervangen door breekbomen Lachen.

Eventing is leuk, de paarden vinden het leuk en ook met de spring-, race- en dressuursport gaat 't fout.
Een paard is niet van suiker, ze kunnen in de wei ook een gigantische smakker maken zoals hierboven al werd gezegd..
Ja, ik rijd SGW Lachen

Good for you! Mooi dat we nou ook eens de andere kant horen. Er zijn vast een heleboel mensen die geen flauw benul hebben van wat er allemaal fout kan gaan. imo ben je een stuk beter bezig als je weet dat je risico's neemt en voor jezelf een afweging maakt. Dat vind ik nou op een goede manier omgaan met je sport.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 19:04

Risico van het vak zullen we maar zeggen Knipoog

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 19:29

Op zich vind ik eventing niet verkeerd. Afwisselend voor de paarden, maar soms vind ik het extreem gebouwd. Van mij mag het wat minder.

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 19:37

AnnemiekvM schreef:
Op zich vind ik eventing niet verkeerd. Afwisselend voor de paarden, maar soms vind ik het extreem gebouwd. Van mij mag het wat minder.

Dit wordt vaak gezegd inderdaad. Maar de eventingruiters trainen hier veel op, zeker de ruiters in dit filmpje. De paarden kunnen het wel aan. De hindernissen zien er indrukwekkender uit dan ze in feite zijn, als je de hoogte gaat bekijken in plaats van hoe de hindernis overkomt op jou, blijkt het allemaal wel mee te vallen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 20:46

Dit filmpje heeft hier al eerder gestaan.
Zoals ik toen al postte; er staan een hoop fragmenten van Athene in, toen ruiters die het niveau eigenlijk niet aankonden met een wildcard toch mochten starten. Zelfs de verslaggever vroeg zich af wat deze ruiters daar deden, zo beroerd reden ze...en dan ook nog door wilden rijden...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 20:58

Juut schreef:
Dit filmpje heeft hier al eerder gestaan.
Zoals ik toen al postte; er staan een hoop fragmenten van Athene in, toen ruiters die het niveau eigenlijk niet aankonden met een wildcard toch mochten starten. Zelfs de verslaggever vroeg zich af wat deze ruiters daar deden, zo beroerd reden ze...en dan ook nog door wilden rijden...

Aha, ja, dat verklaart een heleboel! En dat zegt degene die het filmpje in elkaar heeft gedraaid er natuurlijk mooi niet bij. Over sportief gesproken!