Dit vind ik niet kunnen; hoe kun je je paard dit aandoen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SharonB

Dit vind ik niet kunnen; hoe kun je je paard dit aandoen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 18:06

Sorry als ik dit verkeerd heb gezet, maar dit is echt te zielig!

Kijk zelf maar:
http://www.youtube.com/watch?v=IXR_SW_soII

Ik vind dit niet kunnen, ik vind het gewoon te zielig.
Hoe kan je zo je paard behandelen.
Ik vind dan Nevzorov Haute Ecole een goed voorbeeld, dat je zo'n goede band tussen paard en mens kunt hebben. Wow!

Geef je mening Bloos
Laatst bijgewerkt door SharonB op 07-10-07 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

thummetje

Re: Dit vind ik niet kunnen; hoe kun je je paard dit aandoen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:09

deze had ik ook al een keer gezien!
echt zo zielig, kreeg er een heel raar gevoel van in me buik.. Ziek

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:11

-> Links

thummetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:13

oeps! te vroeg op plaatsen gedrukt Bloos
maar ik vind het ook raar dat die mensen zo op wedstrijden mogen rijden.. zegt de jury daar dan niks van? Verward
het einde van het filmpje vind ik wel heel mooi met de vrijheids dressuur Lachen

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:14

Oeeeewww,, bah echt waar je ziet die paarden zo´n pijn lijden in dit filmpje verschrikkelijk! De manier van die man is dan weer prachtig om te zien, je ziet dat paarden en de man allemaal zoveel plezier hebben in wat ze doen en respect voor elkaar hebben. Dit is echt prachtig om te zien!!!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:18

Is dit dat filmpje met die momentopnamen van mensen die met bit rijden? Dan neem ik de moeite nieteens meer te kijken, ik kan van bitloze ruiters ook wel foto's maken waarvan je denkt "Oh bah".

Die hele anti bit campagne is gewoon niet logisch, je kan zonder bit je paard ook pijn doen en je kan met bit ook vriendelijk rijden, het ligt aan de ruiter. Daarnaast gaat het er op Rusland wel heel extreem aan toe, hier in NL kom je dat op wedstrijd amper tegen.

Bij Nevzorov (zo heettie toch?) krijg ik het zelfde idee als die ex-rokers die fel anti roken zijn, ik heb verschrikkelijke foto's van hem gezien.

Is dit filmpje trouwens niet al geweldig vaak herkauwd? Tong uitsteken

EDIT: debiele foutjes weggehaald *LOL*
Laatst bijgewerkt door Authentic op 07-10-07 18:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:19

Dit heeft er al tig keer opgestaan, heb geTeM'd

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:21

Jus_dOrange schreef:
Is dit dat filmpje met die momentopnamen van mensen die met bit gebruiken? Dan neem ik de moeite nieteens meer te kijken, ik kan van bitloze ruiters ook wel foto's maken waarvan je denkt "Oh bah".

Die hele anti bit campagne is gewoon niet logisch, je kan zonder bit je paard ook pijn doen en je kan met bit ook vriendelijk rijden, het ligt aan de ruiter. Daarnaast gaat het er op Rusland wel heel extreem aan toe, hier in NL kom je dat op wedstrijd ook tegen.

Bij Nevzorov (zo heettie toch?) krijg ik het zelfde idee als die ex-rokers die fel anti roken zijn, ik heb verschrikkelijke foto's van hem gezien.

helemaal mee eens!

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:27

hoe komt dat bloed op veel paardn hun lippen?

ver jah wat moet ik er van denken het zijn foto's als het filmpjes waren kan je beter zien hoe het gegaan was, ik trek ook wel eens aan de teugels maar dat heeft dat wel een goede reden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:34

tsjonge jonge jonge jonge jonge..... even wat momentopname's en je hebt een zielig filmpje. Overigens vind ik Nevzorov Haute Ecole niet zo fantastisch hoor, die paarden kijken op sommige foto's ook niet zo vrolijk....En zoals Jus_dOrange zegt: niet alle fotos van Nevzorov Haute Ecole zijn zo mooi Nagelbijten / Gniffelen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:37

Jus_dOrange schreef:
Is dit dat filmpje met die momentopnamen van mensen die met bit rijden? Dan neem ik de moeite nieteens meer te kijken, ik kan van bitloze ruiters ook wel foto's maken waarvan je denkt "Oh bah".

Het is idd dat filmpje. Volgens mij net een boemerang die link, steekt eens in de twee weken de kop weer op. Doorgaans volgt er dan een slotje. Vraag me af waarom nu niet.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:39

Jus_dOrange schreef:

Die hele anti bit campagne is gewoon niet logisch, je kan zonder bit je paard ook pijn doen en je kan met bit ook vriendelijk rijden, het ligt aan de ruiter. Daarnaast gaat het er op Rusland wel heel extreem aan toe, hier in NL kom je dat op wedstrijd amper tegen.

EDIT: debiele foutjes weggehaald *LOL*

Ben het met je eens hoor, maar mag ik vragen wat voor foto's je van Nevzorov hebt gezien?!!?

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:45

wouw, het hele filmpje is heftig.. eerst zie je negatieve heftige dingen en daarna positieve heftige dingen..

Ik zie hierboven dat mensen wat negatief zijn over die meneer.. ik ken hem niet dus kan er niet over oordelen.. maar zoals dit filmpje is gemaakt.. egt onbeschrijfbaar.. het doet je wel echt iets vind ik

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:52

ik vind het prima dat mensen er op gewezen worden dat het ook anders kan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:53

Daar heb je Nevzorov niet voor nodig hoor...en dat filmpje al helemaal niet.Haha!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:54

massy schreef:
hoe komt dat bloed op veel paardn hun lippen?

Wss op hun tong gebeten, bitten zijn glad dus dan moet je wel HEEL hard trekken wil je zoveel bloed tevoorschijn toveren. Paarden bijten wel vaker op hun tong en rond dat gebied ziet het er dan gelijk heel naar uit, die van mij heeft vanwege koliek een slang in d'r neus gehad, klein adertje geraakt en ze zag eruit alsof ze een flinke ros op d'r neus had gehad, d'r hele stal zat onder. Zulke kleine dingen kunnen er gewoon heel eng uit zien. Knipoog

Over die foto's van Nevzorov: van hem zijn soortgelijke opnamen beschikbaar, hij is echt niet altijd zo anti bit geweest. Knipoog

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:57

hoezo niet? iedereen die zo'n goede boodschap wil overbrengen is welkom in mijn ogen.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 19:01

1natascha schreef:
hoezo niet? iedereen die zo'n goede boodschap wil overbrengen is welkom in mijn ogen.

Er zitten meer dan genoeg momentopnamen tussen, ik kan van elke ruiter wel zulke foto's maken.

Daarnaast is dit anti bit, als een slechte ruiter zonder bit gaat rijden en op 't paard z'n neus gaat zitten zagen is dat nog steeds niet goed. Het ligt aan de hand van de ruiter, niet aan wat je gebruikt als optoming.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 19:02

Ik vindt een paard op zn rug laten stilliggen ook niet zo paardvriendelijk; komt lekker veel druk op die schoft zo Bloos

Bovendien vindt ik veel foto's uit het 'gemene' stukje overdreven; als een paard er tussen uit wilt neemt iedereen de teugels aan, en tuurlijk spert het paard dan de mond los om aan de teugelhulp te ontsnappen. Ook ziet een klein wondje er gelijk spectakulair uit doordat het met speeksel verdunt wordt.
In dit filmpje wordt het gebracht alsof ieder bit gemeen is...het bit is net zo gemeen als de hand van de ruiter, net zoals een touw om de nek gemeen kan zijn.

Wisten jullie trouwens dat je door druk op de neus van een paard zijn neusbeen kunt breken? Is dat dan 'the way'?
Laatst bijgewerkt door Juut op 07-10-07 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 19:04

1natascha schreef:

Welke goede boodschap? Dat we collectief als een kudde blinde kippen achter hem aan moeten hollen? Daar vind ik hem nou niet niet sympathiek genoeg voor, sorry. Ik blijf wel bij Parelli. Die geeft toe dat je op een gegeven moment weer terug wilt en moet naar dat bit, wil je de optimale verfijning krijgen.

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 19:05

Oke het waren vrijwel allemaal foto's met bit maar toen ik het filmpje had bekeken had ik niet zoiets van anti bit maar eerder anti geweld. zelfs zonder bit kan je nog met geweld op je paard rijden. ik rijd zelf ook gewoon met bit. maar ik haalde er dus gewoon een prettige boodschap uit het filmpje..het kan ook anders

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 19:09

Cassidy schreef:
1natascha schreef:
Welke goede boodschap? Dat we collectief als een kudde blinde kippen achter hem aan moeten hollen? Daar vind ik hem nou niet niet sympathiek genoeg voor, sorry. .

Dat is dus niet de boodschap die ik eruit opmaakte ik ken die man verder niet maar vond het in dit filmpje eruit zien alsof hij behoorlijk in harmonie bezig was met zn paardjes.
Wat ik van Parelli weet... ook erg vriendelijk

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 19:11

Als je de man niet kent, hoe kun je de methode dan adviseren?

Wil je een echt leuk filmpje zien? Die ook laat zien dat het allemaal anders kan?

Kijk op deze pagina

http://www.heste-nettet.dk/video/kaarin ... C+l%F8rdag

en het filmpje De Utroligiste.

En als je even verder kijkt kom je Frederic Pignon ook nog tegen. Daar wordt ik stil van. En niet van Nevzorov.

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 19:15

Ik reageer gewoon op dit filmpje en dat ik vind dat er een goede achterliggende (geweldloze) boodschap in voorkomt ookal had Jan met de korte achternaam hem geplaatst. ik hoef me dan toch niet eerst helemaal te verdiepen in die man.

Zal de filmpjes bekijken altijd interessant

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 19:19

Voor het oog is het een geweldloze boodschap ja. Wie Nevzorov wat vaker langs ziet komen en de discussies erover krijg dan toch wel door dat het anders lijkt dan het in werkelijkheid is.

Ik zou me toch in het vervolg even verdiepen wie dingen roept, en dat in mijn beoordeling meenemen. Staat zo stom als je een serieus omstreden persoonlijkheid op een voetstuk hebt staan....