Is jouw paard aarde, vuur, metaal, water of hout. Test het!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ozzieozzie

Is jouw paard aarde, vuur, metaal, water of hout. Test het!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 05:33

Erg leuk om te weten om te weten of jouw paard, aarde, vuur, metaal, water of hout is. Je kunt er dan rekening mee houden met voeren, training en omgang.
Kijk op www.devijfelementen.nl en ga naar de 30 vragen formulier.

Ik heb een engels volbloedje en ik kwam uit op vuur. En de meeste dingen komen echt overeen.

Als je de test hebt gedaan laat dan ook gelijk even een berichtje achter, is leuk om te weten wat jouw paard is

Groetjes

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 08:16

hout 4, vuur 3, aarde 3

Kenmerken houttype:
Karakter:
+/+ Grenzeloos, moedig en gaat door het vuur voor je. Op stal rust & stabiellklopt

-/- schrokker, voernijd, energiek, dynamisch, agressief, stressgevoelig,
temperamentvol

Zwakke organen: lever en gal
Vatbaar voor: kramp koliek, darmstoornissen, snel zweten, stemmingswisselingen, problemen aan pezen en ogen, gewelddadig gedrag.

Kenmerken vuurtype:
Karakter: nerveus (treuzelaar met eten), nette eter, besluiteloos, showtype, levenslustig klopt, bitterminnend

Zwakke organen: hart en dunne darm
Vatbaar voor: aandoeningen aan spijsverteringsorganen (met name dunne darm), slechte bloedsomloop (hart).

Karakter: aardetype
+/+ Zachtmoedig, goede vriend en lief voor kinderen klopt
-/- veelvraat, eten grootste hobby, lui, sloom, slechte concentratie

Zwakke organen: milt/pancreas en maag
Vatbaar voor: vervetten, gevoelige maag, gaskoliek, overmatige speekselvorming, vermoeidheid, zwakke bespiering, spijsverterings- en darmproblemen, voedselallergieën

Volgens mij is mijn paard een knapperig houtvuurtje op aarde

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 09:14

Volgens mij is deze site al vaker voorbijgekomen (op links?).

Amo was volgens mij iig combinatie hout en aarde.
Amica was volgens mij vuur.

Presley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 10:05

Bij Presley kom ik uit op hout. Klopt precies .

Het houtpaard staat ’s ochtends vol ongeduld te trappelen om aan het werk te gaan. Hij wil als eerste naar de racebaan worden gebracht, moet voorop. Competitie is zijn grootste genot. Hij is vastbesloten en energiek. Hij houdt van hard rennen en hoog springen en heeft een hekel aan autoriteit. Het houtpaard houdt alles in zijn omgeving in de gaten. Vaak is dit dan ook de drijvende hengst in de kudde. Dit paard is moeilijk te trainen, want de competitie gaat hij ook aan met zijn trainer. Eigenlijk traint hij als het ware de trainer. Zijn vastbeslotenheid eist nog net even iets meer vastbeslotenheid van zijn trainer. Geen paard voor beginners, maar voor mentaal sterke ruiters kan het houtpaard een geweldig paard zijn. In ongeoefende handen kan hij een ware kwelling zijn. Door zijn vechtersmentaliteit moet dit paard soms tegen zichzelf beschermd worden. Hij kan niet tegen zijn verlies en loopt zich nog liever dood dan dat hij het opgeeft. Aangezien dit paard impulsief kan reageren, is hij onvoorzichtig met zichzelf. Deze onvoorzichtigheid bevordert de toch al blessuregevoeligheid van het paard. Door zijn atletische capaciteiten en gespierde uiterlijk bestaat het gevaar dat hij al op jonge leeftijd wordt overvraagt. Mede omdat hij zichzelf daar ook voor aanbiedt. Neurologisch zijn deze dieren echter pas laat rijp. Een houtpaard in balans kenmerkt zich door moed.

De dikgedrukte stukken kloppen precies.

Emeraldo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:08

Mijn paard is veelzijdig geloof ik!
Water: 2
Hout: 3
Vuur: 3
Aarde: 3
Metaal: 1

MarchaL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:28

Mijn paard komt zowel uit op hout als vuur. Hout vind ik qua eigenschappen het meest overeenkomen met haar op dat agressieve na. Mijn merrie is juist absoluut niet agressief

Steff_

Re: Is jouw paard aarde, vuur, metaal, water of hout. Test h

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:28

Hout 1
vuur 1
aarde 2
metaal 3

Kenmerken houttype:
Karakter:
+/+ Grenzeloos, moedig en gaat door het vuur voor je. Op stal rust & stabiel dat klopt.

Kenmerken vuurtype:
Karakter: nerveus (treuzelaar met eten), nette eter, besluiteloos, showtype, levenslustig, bitterminnend Nette eter en showtype klopt

Kenmerken aarde:
Karakter:
+/+ Zachtmoedig, goede vriend en lief voor kinderen klopt

Kenmerken Metaalpaard:
Karakter:
+/+ koelbloedig, no-nonsense, goede werker, recht door zee. jup klopt ook

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:39

water en vuur (allebei 5):

Kenmerken Waterpaard:
Karakter:
+/+ een goede moeder, sterke wilskracht en oplettend
-/- angstig, wantrouwend, introvert

Zwakke organen: nieren en blaas
Vatbaar voor: problemen onderrug, blaasproblemen, zwakke botten of tanden, hormonale veranderingen of een slechte lichamelijke ontwikkeling

Kenmerken vuurtype:
Karakter: nerveus (treuzelaar met eten), nette eter, besluiteloos, showtype, levenslustig, bitterminnend

Zwakke organen: hart en dunne darm
Vatbaar voor: aandoeningen aan spijsverteringsorganen (met name dunne darm), slechte bloedsomloop (hart).

het klopt zeker, ook qua organen (laatst nog homeopaat bij gehad omdat hij maar niet in conditie wilde komen. Ik neig zelf bij hem meer naar water moet ik zeggen.

NoaFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:46

Haha, hier kreeg ik:

hout en aarde

Laten de karaktereigenschappen van hout en aarde nou precies het tegenovergestelde zijn...

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:48

Kenmerken Aardepaard:
Karakter:
+/+ Zachtmoedig, goede vriend en lief voor kinderen
-/- veelvraat, eten grootste hobby, lui, sloom, slechte concentratie

Vatbaar voor: vervetten, gevoelige maag, gaskoliek, overmatige speekselvorming, vermoeidheid, zwakke bespiering, spijsverterings- en darmproblemen, voedselallergieën

Sommige dingen kloppen ook nog (vetgedrukt)

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:53

Kenmerken Waterpaard:
Karakter:
+/+ een goede moeder, sterke wilskracht en oplettend
-/- angstig, wantrouwend, introvert

Vatbaar voor: problemen onderrug, blaasproblemen, zwakke botten of tanden, hormonale veranderingen of een slechte lichamelijke ontwikkeling

De mooie, ingetogen eenling (angstig, wantrouwend, introvert)
Je kunt het waterpaard herkennen aan haar atletische, welgevormde lichaam en glanzende vacht en manen. Met haar doordringende ogen houdt ze haar omgeving goed in de gaten. Deze eenling is van nature wantrouwend en teruggetrokken. Eigenwijs als ze is, kun je alleen goed met haar werken als je haar in haar eigenwaarde laat. Onder de druk van een sterke ruiter wordt ze nerveus en angstig, maar ook de spanning bij een wedstrijd werkt verlammend op haar. Als ze de ruimte krijgt, kan ze laten zien wat ze kan. Wanneer je rustig en geduldig met haar omgaat, bereik je het meeste.

(Dit klopt (bijna) allemaal echt precies, alleen dat van spanning niet die verlammend werkt niet)
Laatst bijgewerkt door Ilzjuh op 17-03-06 11:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Boelles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:54

Dat zal ik vanmiddag even doen
Ben nu op school

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 12:08

Indy was met name een Aardepaard. Dat klopt best aardig, tenminste de pluspunten sowieso. Maar de minpunten wat minder. Want Indy houdt van eten, maar een veelvraat is wat overdreven. Sloom is ze ook niet, en lui en slechte concentratie ook niet supervaak.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 12:09

Femke is aarde

Majax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 12:15

Mijn paard is vuur.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 12:23

Ilzjuh schreef:
(Dit klopt (bijna) allemaal echt precies, alleen dat van spanning niet die verlammend werkt niet)

grappig, dat is juist bij de mijne echt heel duidelijk aanwezig.
die kan echt letterlijk pap-benen hebben in voor hem spannende situaties.

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 12:26

water (13%)
    hout (33%)
    vuur (27%)
    aarde (20%)
    metaal (7%)

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 12:27

Ik denk dat dit meer iets is voor de categorie Links,ik teM wel even.

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 12:28

develwife schreef:
    water (13%)
    hout (33%)
    vuur (27%)
    aarde (20%)
    metaal (7%)

Kenmerken houttype:
    Karakter:
    +/+ Grenzeloos, moedig en gaat door het vuur voor je. Op stal rust & stabiel
    temperamentvol

Vatbaar voor: kramp koliek, darmstoornissen, snel zweten, stemmingswisselingen, problemen aan pezen en ogen, gewelddadig gedrag.

Beschrijving van het karaktertype: Hout
    In deze beschrijving wordt het karakter van een voorbeeld-houtpaard geschetst. Er zijn vijf hoofdkaraktertypes, waarvan dit er één is. Het is de bedoeling dat er herkenbare eigenschappen zichtbaar worden. Maak niet de vergissing om te denken dat je paard per definitie één bepaald type is en dat al het andere niet meer mogelijk is. Ieder paard bezit namelijk kenmerken van alle types.

Megan_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 12:36

gracy is 33% Water en 33% Vuur

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 12:37

Bas heeft het aardig verdeeld :

Water 5
Hout 2
Vuur 3
Aarde 3
Metaal 3

Komt neer op Water dus

Karakter:
+/+ een goede moeder, sterke wilskracht en oplettend ( Bas een goede moeder ? hihi, nou ja, hij houdt wel van veulens opvoeden, maar dan meer als pleegvader )
-/- angstig, wantrouwend, introvert ( nogal ja )

De mooie, ingetogen eenling (angstig, wantrouwend, introvert)
Je kunt het waterpaard herkennen aan haar atletische, welgevormde lichaam en glanzende vacht en manen. (atletisch, welgevormde shetlander ? D ) Met haar doordringende ogen houdt ze haar omgeving goed in de gaten. Deze eenling is van nature wantrouwend en teruggetrokken. Eigenwijs als ze is, kun je alleen goed met haar werken als je haar in haar eigenwaarde laat. Onder de druk van een sterke ruiter wordt ze nerveus en angstig, maar ook de spanning bij een wedstrijd werkt verlammend op haar. Als ze de ruimte krijgt, kan ze laten zien wat ze kan. Wanneer je rustig en geduldig met haar omgaat, bereik je het meeste (dit laatste klopt wel aardig, je moet Bas in zn waarde laten en hem nergens toe dwingen, dan doet hij alles voor me )

Het Waterpaard (de mooie, ingetogen eenling)
Emotie: angst

Een evenwichtig waterpaard is een paard met een mooie vacht en het is fysiek sterk. Enorme wilskracht, glanzende vacht, schitterende manen en staart, een welgevormd lichaam en doordringende ogen horen bij het goed gebalanceerde waterpaard. Haar doordringende ogen en glanzende vacht hebben menigeen voor haar doen vallen als jaarling. Van nature is ze een eenling. Teruggetrokken en wantrouwend. Zelfs als veulen was dit paard niet te benaderen. Terwijl andere paarden staan te dringen voor het hek, houdt zij vanaf een veilige afstand alles goed in de gaten, alsof ze elk ogenblik kan worden aangevallen. Ze overdenkt steeds of iets de risico's waard is. Onder druk van een sterke ruiter gedraagt ze zich nerveus en eigenwijs. Het waterpaard heeft ruimte nodig en als je het in haar eigenwaarde laat, kan ze laten zien wat ze kan. Als je het al haalt met haar naar een wedstrijd te gaan, is ze vaak te zenuwachtig om te presteren. Angst werkt verlammend. ( Hier zit heel veel waarheid in, Bas blijft altijd wantrouwend en staat als een klein kind achter mijn benen toe te kijken bij iets nieuws. Hem pakken blijft altijd moeilijk, het is maar de vraag of hij die dag zin heeft, zo niet dan kun je het vergeten en laat hij zich echt niet meenemen. Het laatste klopt niet helemaal, op openbare gelegenheden is Bas The Man, vooral met kinderen bloeit hij helemaal op van al die aandacht, en presteren kan hij dan ook best )

Tessa heb ik eigenlijk nog te kort om een duidelijke antwoorden te kunnen geven, maar toch een poging zoals ik haar nu de 3 weken dat ik haar heb ken.

Water : Geen ( in tegenstelling tot Bas die het meeste water had )
Hout : 4
Vuur : 3
Aarde : 4
Metaal : 1

Hout en Aarde gelijk

Kenmerken houttype:
Karakter:
+/+ Grenzeloos, moedig en gaat door het vuur voor je. Op stal rust & stabiel
temperamentvol (Voernijd en schrokker klopt wel, maar ja, ze kreeg bij de vorige eigenaren niet fatsoenlijk krachtvoer en is nogal dun, dus wat wil je )

de onvermoeibare, harde werker (dynamiek, agressief, temperament)
We noemen het houtpaard de onvermoeibare, harde werker, omdat dit paard een geweldige hoeveelheid energie bezit. Van ´s morgens vroeg tot ´s avonds laat wil hij knallen en het liefst bindt hij de strijd aan in een competitie. Het houtpaard neemt graag zelf de leiding. Het kan hem allemaal niet hard en hoog genoeg gaan en daarom moet dit paard tegen zichzelf beschermd worden. Door zijn impulsieve gedrag is hij zeer gevoelig voor blessures. Een houtpaard ziet er al vanaf jonge leeftijd gespierd en atletisch uit. Overvraag dit paard niet, want hij zal zelf niet aangeven dat het genoeg is. Hij wil gewoon altijd winnen en loopt zich liever dood dan op te geven. Hij kan absoluut niet tegen zijn verlies, dan raakt hij gefrustreerd. (Klopt allemaal wel aardig, komt ook door het ras, Tessa is een temperamentvolle Welsh )

Het Houtpaard (de onvermoeibare, harde werker)
Emotie: woede

Het houtpaard staat ’s ochtends vol ongeduld te trappelen om aan het werk te gaan. Hij wil als eerste naar de racebaan worden gebracht, moet voorop. Competitie is zijn grootste genot. Hij is vastbesloten en energiek. Hij houdt van hard rennen en hoog springen en heeft een hekel aan autoriteit. Het houtpaard houdt alles in zijn omgeving in de gaten. Vaak is dit dan ook de drijvende hengst in de kudde. Dit paard is moeilijk te trainen, want de competitie gaat hij ook aan met zijn trainer. Eigenlijk traint hij als het ware de trainer. Zijn vastbeslotenheid eist nog net even iets meer vastbeslotenheid van zijn trainer. Geen paard voor beginners, maar voor mentaal sterke ruiters kan het houtpaard een geweldig paard zijn. In ongeoefende handen kan hij een ware kwelling zijn. Door zijn vechtersmentaliteit moet dit paard soms tegen zichzelf beschermd worden (Klopt ook allemaal wel, Tessa is vriendelijk, maar oh zo werklustig, heb in de 3 weken dat ik haar heb mn handen al vol gehad aan haar, ze vergeet in haar enthousiasme nogal eens dat ze niet over mij heen mag wandelen, richting mijmag steigeren etc )

Dan nu de Aarde die ook bij haar hoorde

Kenmerken Aardepaard:
Karakter:
+/+ Zachtmoedig, goede vriend en lief voor kinderen (Klopt absoluut, ze is heel zachtaardig en vriendelijk)-/- veelvraat, eten grootste hobby, lui, sloom, slechte concentratie (lui en sloom ? No way )

de vriendelijke, betrouwbare alleseter (vriendelijk, ronde buik, traag, eten als grootste hobby)
We noemen het aardepaard ook wel de vriendelijke, betrouwbare alleseter, omdat dit het meest zachtaardige paard is dat er bestaat. Ook al hangen er aan alle kanten kinderen aan zijn manen of staart, een aardepaard laat het allemaal gewoon over zich heenkomen. Zijn interesse kan eigenlijk alleen gewekt worden met eten en een aardepaard herken je dan ook aan zijn enorme bolle buik. Ook al is hij rond en dik, een aardepaard is wel een doorzetter. Voor lange tochten schrikt hij niet terug, maar men moet hem niet overvragen. Snelheid, springen, winnen, het komt allemaal niet voor in het woordenboek van het aardepaard. Dit type komt langzaam op gang en kan uren achtereen roerloos blijven staan. ( Niet helemaal, ze is wel vriendelijk en rustig maar allesbehalve bol, langzaam op gang en uren roerloos blijven staan. Dat laatste redt deze dame echt niet op, die kan alleen maar knallen )

Het Aardepaard (de vriendelijke, betrouwbare alleseter)
Emotie: sympathie, tobben

Bomvast, daarmee is het aardepaard het beste te typeren. Hij staat rustig en geduldig met half gesloten ogen te wachten terwijl het ene kind op zijn hoofd zit te schuren en het andere zijn staart borstelt. Hij heeft een ontzettende dikke, ronde buik. Het enige waarvoor hij wakker wordt is zijn grootste hobby: ETEN. ( Als dit gebaseert is op die paar voervragen... klopt dus niet, ze houdt van eten maar is niet een bolle )

Fysiek toont het paard een sterk lichaam met volle spieren. Het is geen snel paard, maar wel een volhouder met een tolerante natuur. Het perfecte paard voor beginnende ruiters. Goed in balans kan dit dier zich goed concentreren. ( niet snel ? echt wel, beginnerspony ? Nog lang niet, zit veel te veel pit in )

Het aardepaard is lief en betrouwbaar. Iedereen is dol op hem. Daardoor krijgt hij te vaak te veel kinderen op zijn rug. Zo wordt het aardepaard overvraagd. Als dat gebeurt, dan wordt het dier steeds slomer. ( mwoah, kan ik me nog niet in vinden gezien Tessa nog geen uitgesproken kinderpony is )

Hmz, ik heb nu dus 2 pony's die lijnrecht tegenover elkaar staan wat dit betreft... en op die site staat dat je een paard moet zoeken wat bij je eigen type past... hoe doe ik dat ??

CrackerHorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 12:47

wat leuk, mijn paard heeft toen voor equiral model gestaan als metaalpaard. terwijl hij dit niet is.
hij was hier nog moddervet en ach met wat eten maakt hij een rustige indruk foto's zijn toen der tijd door Arnd Bronckhorst gemaakt
Afbeelding
zijn tante was het water paard en nog een ander paard van stal was het vuurpaard.

irisselada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 12:54

aarde 46
hout 23
vuur 15
water 8
metaal 8

hihi leuk dit

Tienn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 13:11