Mijn eerste echte site!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mariett
Blogger

Mijn eerste echte site!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 17:55

Ik weet niet zeker of dit hier hoort, aangezien het als reclame opgevat kan worden. Dit is niet mijn insteek in dit topic, maar als het verwijderd moet worden: Ga je gang!

Ik heb namelijk zelf een site gemaakt en ik vind hem heel leuk geworden. Ik heb het expres wat 'luchtig' en persoonlijk gehouden. Ik weet dat het alles wat minder professioneel maakt, maar ik vind het zelf gewoon niet bij mijn leeftijd (16) passen om alles zo formeel te doen. Bovendien kan je bij een persoonlijkere site veel meer kleine grapjes doen.
Nu mijn vraag: Wat vinden jullie ervan? Zijn de foto's erop goed genoeg, of moet ik echt andere maken en die inscannen voor beter resultaat? Vinden jullie sommige te donker/licht, snap je er iets niet op of heb je nog een super leuk idee wat erin kan? Ik zou het heel erg waarderen als je het zegt.

Ik vind zelf dat vooral de 'Tarieven' pagina nog veel te saai is. Het is gewoon een hele lap tekst en het maakt het niet zo interessant.

Dit is mijn site:
http://www.berbermaarsingh.nl/

Voor het beste resultaat zal ik het op de computer bekijken. Een mobiele versie moet ik nog maken, hij heeft nu bedacht om het gewoon ontzettend in te zoomen.

Alvast bedankt!

Edit: Is op de portfolio pagina duidelijk genoeg dat je op de foto's moet klikken voor een vergroting of moet ik daar nog iets aan doen?

Nayomie

Re: Mijn eerste echte site!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:43

Hmm, ik vind het tarievenoverzicht netjes, maar qua site, achtergrond, vind ik hem persoonlijk nogal, saai. :)

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:15

Ik vind het een fijne site, dat 'saaie' komt wel lekker clean op mij over eigenlijk. Menubalk vind ik heel stijlvol. Waar ik me echt aan erger is het lettertype, veel te lomp en ook te groot! Als je dat aanpast is er imo al veel verbeterd. En misschien toch een crèmekleurtje met een klein randje oid op de achtergrond, oogt nét wat professioneler.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 07:47

Nightingale schreef:
Ik vind het een fijne site, dat 'saaie' komt wel lekker clean op mij over eigenlijk. Menubalk vind ik heel stijlvol. Waar ik me echt aan erger is het lettertype, veel te lomp en ook te groot! Als je dat aanpast is er imo al veel verbeterd. En misschien toch een crèmekleurtje met een klein randje oid op de achtergrond, oogt nét wat professioneler.

Dankjewel voor je uitgebreide antwoord!
Lettertype kan ik me in vinden, dat zal ik aanpassen. Voor de achtergrond ga ik denk ik inderdaad gebroken wit/crème proberen. Als ik dat niet mooi vind laat ik het lekker zo :)

Randje weet ik niet, ik kan wel iets knutselen. Als het te vol wordt doe ik het niet, haha.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 07:53

Leuke site! Vind alleen het standaard lettertype niet echt passen bij hoe bijv. de leuke rode letters staan. Daar zou je eventueel nog wat aan kunnen doen.. En je portfolio een beetje bijwerken, als ik in iemands portfolio kijk wil ik graag een boel foto's/schilderijen zien zodat ik echt een idee heb wat diegene voor werk levert!

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 08:03

Je extra menu die tevoorschijn komt op de portfoliopagina zou ik laten staan op de pagina's waar er nog geen info opstaat. Ik zou je emailadres ook niet open en bloot laten staan. Binnen de kortste keren staat je mailbox vol met spam. Ik zou enkel je contactform gebruiken

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 08:09

Contactform werkt bij sommige mensen niet geloof ik.. Daarom heb ik mijn emailadres erbij gedaan. Ik moet eigenlijk nog iets anders waarmee je me kan bereiken als het contactform niet werkt, maar ik weet nog niet wat. Tot dan kan ik mijn email wel weghalen?
De pagina waar nog geen info staat vind ik zelf juist erg leuk. Als ik daar mijn portfolio pagina op zet, kan het als een fout lijken oid..

dancer_ schreef:
Leuke site! Vind alleen het standaard lettertype niet echt passen bij hoe bijv. de leuke rode letters staan. Daar zou je eventueel nog wat aan kunnen doen.. En je portfolio een beetje bijwerken, als ik in iemands portfolio kijk wil ik graag een boel foto's/schilderijen zien zodat ik echt een idee heb wat diegene voor werk levert!

Ja, haha. Dat portfolio is heel lastig. Ik verkoop de meeste schilderijen vrij snel (of maak ze op bestelling) en vergeet dan een foto te maken. Dus dan heb ik niks voor mijn portfolio :+
Standaard lettertype vind ik heel lastig. Ik heb even met het idee gespeeld om alles zelf te schrijven (met kroontjespen, jaja) maar dat vond ik te onduidelijk worden. Misschien kan niet iedereen mijn handschrift lezen. Heb jij zelf nog ideeën?

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:12

Je kan je emailadres in een afbeelding neerzetten, dat houdt spambots een beetje tegen :)

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:40

Nightingale schreef:
Je kan je emailadres in een afbeelding neerzetten, dat houdt spambots een beetje tegen :)

dat werkt jammergenoeg niet meer. tenzij je een doorzichtige afbeelding over die afbeelding plaatst, dan wel

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:45

Leuke site! Ook erg leuk hoe je de menubalk en de keuzetitels hebt gemaakt! Vind het alleen jammer dat de tekst er naast/onder dan weer zo 'nep' is als je snapt wat ik bedoel. Doet mij een beetje paint-achtig overkomen. De achtergrond wit zou ik denk ik zo houden omdat je qua kleur al wat doet met je keuzemenu en het hert natuurlijk. Ik vind het verder een leuke en speelse site zo met je menu :j

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 17:36

Dank jullie wel voor de tips! Onzichtbare afbeelding over de afbeelding kan ik opzich doen, maar werkt het contact dingetje voor jullie allemaal? Anders kan ik hem net zo goed weghalen, hoef ik niet met transparante dingen te werken, haha :)

Dankje Rubber_Duck! Ik snap heel goed wat je bedoeld, helemaal nu je het zo zegt. Wat vind jij dan een goed idee om met de tekst te doen? Toch alles met de hand schrijven? Ik ben namelijk erg voor duidelijkheid in de site, en als ik alles met de hand schrijf kunnen dingen niet leesbaar zijn, of mensen kunnen niks van de site kopiëren (bijvoorbeeld de tarieven, sommige mensen willen dat kunnen kopiëren). Ik kan de tekst eerst kleiner proberen te maken, misschien is dat al mooier?

Kan helaas pas volgende week weer bezig, mijn 'werk' computer waar de software op is ligt bij mijn vader, haha :)

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 11:02

Het lettertype inderdaad, verder is hij erg leuk!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 13:23

Vind hem wel leuk!
Raad je aan een mobile versie te maken. Ik kijk op mijn mobiel en moet ontzettend scrollen en in-uitzoomen.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 13:37

Dank jullie wel :)

Citaat:
Voor het beste resultaat zal ik het op de computer bekijken. Een mobiele versie moet ik nog maken, hij heeft nu bedacht om het gewoon ontzettend in te zoomen.

Dus dat ga ik inderdaad nog doen!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 20:30

Ik heb het lettertype en grootte veranderd, vind ik beter passen. Ook mijn email adres weggehaald en het contactformuliertje iets aangepast (ook lettertype).

Vind het lettertype veel subtieler, is ook dunner. Wat vinden jullie?
Aan de achtergrond heb ik niks gedaan, werd minder mooi, wat rommeliger.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 20:42

Leuke en originele website! Zitten zo te zien al heel wat uurtjes werk in :)

Patricia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:12

Mooie website hoor! Ik ben zelf ook van plan straks een website te starten :) Ik denk dat je een mooie stijl aanhoudt met die buttons en tekst etc.. mooi lettertype en het straalt rust uit :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:15

Mooie site. Verrassend. Goed gedaan

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:21

Erg mooie en duidelijk site!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:22

Ik vind het ook een erg fijne en duidelijke site. Een drukke achtergrond zou absoluut niet veel goeds doen voor deze opbouw!

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:32

ik vind het mooi gemaakt maar je moet meer inhoud hebben

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 07:13

Dank jullie wel!
@birgitje als je het zo formuleert snap ik natuurlijk niet wat je bedoelt met 'meer inhoud'. Waar zou ik meer inhoud aan moeten geven?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 07:28

Oh, ik vind je menu leuk :D die geverfde letters.
Vind de zwarte streep onder de eland wel iets te dik.
Goede eerste poging :D

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:04

Laat maar ik vind het eigenlijk wel heel suoer

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:08

Wat een ontzettend nette site! Ik zou het alleen persoonlijk fijn vinden om wanneer in ik je portfolio zit, ook weer makkelijk op bv. verf kan drukken, of op potlood, om zo heel je portfolio te kijken.