Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:ja, zeg nou eerlijk, hypocriet zijn we wel...
Eerst was er alleen kalfje Willy, die zou geslacht worden en kreeg eerst een fijne laatste dag. Daar viel heel België over, dus toen besloot met kalfje Willy niet te slachten, maar het vlees moest ergens vandaan komen, dus toen kwam kalfje Barabas. Weer een hoop ophef!
Maar ik durf te wedden dat men ondertussen wel een karbonaadje op een bord legt en dat lekker opeet....
Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat ik vegetarisch ben, ik eet prima een stukje vlees, maar waarom moet je dan vallen over het kalfje dat je te zien krijgt. Die mensen weten toch wel dat hun karbonaadje van een varken komt en de biefstuk van een koe :S
Cassidy schreef:Kalfje Willy en Kalfje Barabas zijn stiertjes, dus zal er tzt wel gecastreerd moeten worden, en waar laat je ze daarna? Weet je hoeveel stierkalfjes er ieder jaar geboren worden omdat koeien drachtig moeten worden om voor ons de melkproductie op gang te houden? Je hebt nu eenmaal geen garantie op een koe als je een koe laat insemineren. Dus alle vegetariers die wel kaas en melk eten...waar komt dat dan vandaan?
Ik ben vleeseter, maar heb mijn vleesconsumptie aardig geminderd de laatste jaren. En ik geef eerlijk toe dat ik geen dier zou kunnen eten dat ik eerst zelf zou moeten hebben doodgemaakt, of bij levende lijve heb gekend. Voor mijn paarden dan ook geen slager en geen menselijk consumptietraject, maar bij paarden van een ander heb ik er geen moeite mee.
Wat mij persoonlijk aan het filmpje stoort, is er dat er aan het einde kwistig met vlees wordt omgegaan wat aansluitend waarschijnlijk vernietigd is. Of dachten jullie dat alle frikandellen die de grond ingingen, alle spek die op de grond heeft gelegen, alle biefstukken en worsten die aan de bomen groeiden, alsnog op de BBQ beland zijn?
Cassidy schreef:Wat mij persoonlijk aan het filmpje stoort, is er dat er aan het einde kwistig met vlees wordt omgegaan wat aansluitend waarschijnlijk vernietigd is. Of dachten jullie dat alle frikandellen die de grond ingingen, alle spek die op de grond heeft gelegen, alle biefstukken en worsten die aan de bomen groeiden, alsnog op de BBQ beland zijn?
Cassidy schreef:Kalfje Willy en Kalfje Barabas zijn stiertjes, dus zal er tzt wel gecastreerd moeten worden, en waar laat je ze daarna? Weet je hoeveel stierkalfjes er ieder jaar geboren worden omdat koeien drachtig moeten worden om voor ons de melkproductie op gang te houden? Je hebt nu eenmaal geen garantie op een koe als je een koe laat insemineren. Dus alle vegetariers die wel kaas en melk eten...waar komt dat dan vandaan?
Smartiej schreef:Ik vond het ook wel een geniale aflevering. Al die mensen hielden even op met kauwen toen kalfje Barabas in beeld kwamCassidy schreef:Kalfje Willy en Kalfje Barabas zijn stiertjes, dus zal er tzt wel gecastreerd moeten worden, en waar laat je ze daarna? Weet je hoeveel stierkalfjes er ieder jaar geboren worden omdat koeien drachtig moeten worden om voor ons de melkproductie op gang te houden? Je hebt nu eenmaal geen garantie op een koe als je een koe laat insemineren. Dus alle vegetariers die wel kaas en melk eten...waar komt dat dan vandaan?
Dit is een beetje aparte opmerking. Dus je wil zeggen: als je geen vlees meer wil eten, moet je maar gelijk veganist worden (het is immers allemaal zielig?). Ik vind dat ik als vegetariër op mijn manier een (misschien wat kleinere) bijdrage lever door geen vlees te eten. Ik heb één ding gekozen, waar ik van weet dat ik het vol kan houden en het waarschijnlijk nog gezonder is ook. Wil er verder geen hele discussie over voeren hoor, maar ben wel benieuwd naar je uitleg.
Bizzybijtje schreef:Gezonder?
Je weet hopelijk dat mensen alleseters zijn? Dus planten én vlees?
Het is niet voor niks dat je vleesvervangers of extra vitamines moet eten. Als je dat niet doet, wordt je gewoon sneller ziek etc. omdat je niet de nodige voedingsstoffen binnenkrijgt.
Erg goed filmpje overigens, moet zeggen dat ik ook gewoon mijn stukkie vlees iedere avond op eet, maar bij dit filmpje krijg je toch gemengde gevoelens.