Zit jij je net als ik te ergeren aan de km heffing.. Een plan wat voor de invoering alleen al veel geld gaat kosten, en wat precies bijhoudt waar je allemaal heengaat met de auto? En ja er moet iets gedaan worden aan het verkeer, maar nee niet op deze manier.
oh gelukkig nog iemand. Het lijkt wel of heel nederland zit te slapen. Er waren net pas 2300 mensen die getekend hebben dat is niet veel. Dus kom op bokt!
Vind dat er veel gevolgen aan vast zullen zitten, zeker moet je niet vergeten dat de prijzen in supermarkten e.d. allemaal ook omhoog gaan.. Allemaal reden om weer een paar cent op te schroeven...
Elanor
Geplaatst: 19-11-09 16:12
Die website geeft geen juiste informatie, het systeem registreert niet waar je heen gaat of waar je bent, alleen de afstand die je aflegt....
De provincie gaat een inwoners belasting rekenen om toch de belastingen binnen te krijgen. Daarnaast betaal je de kilometers.
Maar los daarvan kan in principe alles wat je hebt gedaan nagezocht worden. Je kunt worden gevolgd. Jou rijgedrag kan worden bekeken. @elanor, er zal echt niet worden bekeken waar je naartoe gaat maar in de praktijk is dit dus wel mogelijk met dit kastje. Ook kan er gekeken worden hoe hard je rijd. Alles is straks bij de overheid bekend. Om nog niet te spreke van de fraude gevoeligheid. En de dreiging met gevangenisstraffen en torenhoge boetes bij een defect kastje.
En Wie gaat dat kastje betalen? En het onderhoud? Vervangen?
vuurneon
Geplaatst: 19-11-09 16:14
elanor schreef:
Die website geeft geen juiste informatie, het systeem registreert niet waar je heen gaat of waar je bent, alleen de afstand die je aflegt....
Systeem werkt toch met gps? dan kunnen ze wel traceren waar je bent lijkt mij.
En jullie hebben jullie adres en alles wel gegeven? Ik ben ook echt tegen maar nu moet ik dus mijn adres gaan geven en daar ben ik niet echt een voorstander van....
Je stemt voor een burger initiatief. Een voorwaarde om jou stem geldig te laten zijn is je voor achternaam je adres je bent 18+.
Wat ze dan doen is steekproefsgewijs controleren of dit is ingvuld (omdat je stem anders dus niet geldig is) Daarnaast worden al je gegevens vernietigd en is je stem geteld.
Iedereen die de Nederlandse nationaliteit heeft en ouder dan 18 jaaris, kan een burgerinitiatief indienen. U kunt uw initiatiefvoorstel zelf of samen met anderen indienen. U dient duidelijk op te schrijven wat het doel van uw voorstel is, waarom en hoe u dit doel denkt te kunnen bereiken. Uw voorstel moet vergezeld gaan van tenminste 40.000 steunbetuigingen mét naam, adres en geboortedatum van personen ouder dan 18 jaar en met de Nederlandse nationaliteit. Deze gegevens worden steekproefsgewijs schriftelijk gecontroleerd; na de steekproef worden ze vernietigd.
Uw voorstel moet verder aan de volgende regels voldoen:
Uw voorstel is nieuw: de laatste twee jaar is het onderwerp niet in de Tweede Kamer aan de orde geweest. Uw voorstel gaat over een onderwerp waarover de Tweede Kamer beslist, dus over een kwestie die de rijksoverheid en níet een andere overheid aangaat en géén privé-kwestie is. Uw voorstel mag niet indruisen tegen in ons land diep gewortelde normen en waarden. Uw voorstel gaat niet over de Grondwet, de belastingen of de begrotingswetten. Behandeling burgerinitiatieven De Commissie voor de Verzoekschriften en de Burgerinitiatieven behandelt alle ingekomen burgerinitiatieven. De commissie beoordeelt of uw voorstel aan de voorwaarden voldoet. Om vast te stellen of de bijgevoegde handtekeningen van kiesgerechtigden zijn, doet de commissie een steekproef. Enkele honderden mensen van uw lijst krijgen een brief van de Tweede Kamer met het verzoek om een kopie van paspoort of ander identiteitsbewijs.
AaronYve
Geplaatst: 19-11-09 17:20
Ben er altijd wat huiverig voor. Denk er nog over.
Mariska_28
Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-09 22:10
Ze moeten je gegevens vragen omdat het controleerbaar moet zijn als ze het aan het kabinet overhandigen. Verder wordt het niet gebruikt!! Staat ook in het bericht boven jou.
Dit is onze manier om een stemming over dit onderwerp af te dwingen. Stem dus ook!! (je moet wel min. 18 jaar zijn)
Anoniem
Geplaatst: 20-11-09 21:31
Ik heb hem ook ingevuld Woon midden op de Veluwe in een dorp zonder openbaar vervoer, winkels, dokter, etc. en heb dus geen enkele keuze wbt mijn vervoer. Vind het weer zo'n typische "Randstad regel", in Den Haag denken ze volgens mij echt dat NL na Amersfoort ophoud....
Leasemaatschappijen hadden ook al interesse in de data getoond, en verzekeringsmaatschappijen ook al hoorde ik..
En dan heb ik het nog niet eens over de kosten van het hele systeem.... Of de extra belastingen die gemeentes mogen gaan heffen omdat ze geld mislopen (serieus.. dat geloof je toch niet..).
Als ik te weinig geld heb, kijk ik waarop ik kan bezuinigen. Als de overheid te weinig geld heeft, kijken ze waar ze (nog meer) belasting op kunnen heffen.
Pipi
Geplaatst: 21-11-09 10:55
Stapelgek is de regering hier Heb dus ook tegen gestemd.