Als een team!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mavelle

Als een team!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 18:36

http://www.youtube.com/watch?v=qBhgr5Pw3h8

Paarden blijven paarden! Sommige mensen vergeten dat wel eens :( Daarom wou ik dit filmpje door de ogen van het paard even met jullie delen :o T filmpje zelf vind k niet zo geweldig, de gedachte erachter wel!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:49

beetje penny :+

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 23:02

Maar ik vind toch dat er meer mensen over na mogen denken. Dan maar Penny ;)

EDIT: ik geloof er wel echt in.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Als een team!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:21

Ik word dan weer niet blij van die hackemore bij die vrouw in badbak. Het moet toch een team voorstellen?

Maar voor de rest, erg penny hoor. En ja, de wereld is niet perfect, maar ga er dan iets aan doen ipv een beetje zielige filmpjes op internet te zetten.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:01

Vind het weer zo overtrokken. Lang leve penny

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:27

het is wel weer bitloos met de hackamore ;)
Vond wel beetje zielig met die trekpaard bij de slacht moeder en veulen ;(

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:33

ik heb hem niet uitgekeken, puur omdat ik niet geloof dat ik er ook maar iets anders over ga denken...

ik ben behoorlijk natuurlijk ingesteld... maar toch, dit is het leven...
als dit niet met paarden zou gebeuren(de sport, het eisen stellen aan paarden)
dan zou heel bokt niet meer bestaan, want dan was er niemand meer geweest die paard zou rijden, dus ook geen veulentjes fokken, niet meer diep in de ogen kijken van je droompaard, niet meer lekker poetsen en vlechtjes maken

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:45

Miss_Malfoy: Volgens mij is het bitloos..

Ik vind het wel een filmpje om over na te denken.

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:47

De gedachte erachter is wel mooi ja, maar alleen met een filmpje verbeter je de wereld niet. Ik vraag me wel eens af waarom we nou eigenlijk paarden in stalletjes zetten en er op rijden. Best wel raar eigenlijk, als je er zo over denkt. :=

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:50

Ik vind het filmpje prachtig. Ik vind het echt heel apart, ik kijk zulke filmpjes nooit uit, maar deze moest ik van mezelf. Raar. Raar gevoel. Maar het woord team, dat mis ik nog in de paardensport. Het mooiste woord juist...

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:43

Tja, zullen we de paarden dan maar vrij laten? Hè? Zo valt er over álles na te denken, waarom hebben we honden, waarom lopen de meeste aangelijnt en waarom mogen ze niet snuffelen en lekker overal loslopen en katten pesten, of katten lekker binnen scheiten en pissen..goh. waarom moeten kinderen naar school (ik vind dat er teveel eisen zijn trouwens op school :+ ) er valt zo veel te zeiken over van alles en nog wat. Ik zou zeggen begin bij je zelf!
Groetjes

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 22:46

Jeej, mensen die het met mij eens zijn :P

Hahah, mijn paarden staan alleen in de stal als het buiten te nat is. Dus das alleen maar fijn voor ze :o Er op rijden.. is ook best gek! Maar als ze er maar plezier in houden toch..?;) Ik kijk meestal zulke filmpjes ook niet uit :+ Sommige mensen in de paardenwereld zijn gewoon echt slecht bezig.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 22:49

ZusJacobs schreef:
Tja, zullen we de paarden dan maar vrij laten? Hè? Zo valt er over álles na te denken, waarom hebben we honden, waarom lopen de meeste aangelijnt en waarom mogen ze niet snuffelen en lekker overal loslopen en katten pesten, of katten lekker binnen scheiten en pissen..goh. waarom moeten kinderen naar school (ik vind dat er teveel eisen zijn trouwens op school :+ ) er valt zo veel te zeiken over van alles en nog wat. Ik zou zeggen begin bij je zelf!
Groetjes

Hallo, aangelijnde hondjes is wel wat anders hoor. Bovendien zijn honden veel meer (hoe zeg je dat even goed) aanhankelijk aan mensen/meer gesteld op de liefde van mensen. En naar school ga je voor jezelf

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 07:37

L_Ilse_L schreef:
Jeej, mensen die het met mij eens zijn :P

Hahah, mijn paarden staan alleen in de stal als het buiten te nat is. Dus das alleen maar fijn voor ze :o Er op rijden.. is ook best gek! Maar als ze er maar plezier in houden toch..?;) Ik kijk meestal zulke filmpjes ook niet uit :+ Sommige mensen in de paardenwereld zijn gewoon echt slecht bezig.

gut echt waar, alleen als het nat is?
tja eerlijk gezegt,de meeste paarden houden vaak best wel van water op hun dakkie, behalve als het echt stortregend....
maar dat is nou juist weer een vermenselijking die wij aan de paarden geven,
wij houden niet van regen, dus paarden houden niet van regen...tja...
wij houden van wedstrijden, dus paarden houden van wedstrijden
wij gaan 'snachts lekker slapen in ons warme bedje, dus we stoppen de paarden ook maar lekker in een warme stal met stro
wij houden van eten op vaste tijden, en eten veel "krachtvoer", dus paarden houden ook van vaste etenstijden en veel krachtvoer..(ze houden ook wel van veel krachtvoer, maar helaas worden ze hier wel makkelijk ziek van..)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 07:42

L_Ilse_L schreef:
ZusJacobs schreef:
Groetjes

Hallo, aangelijnde hondjes is wel wat anders hoor. Bovendien zijn honden veel meer (hoe zeg je dat even goed) aanhankelijk aan mensen/meer gesteld op de liefde van mensen. En naar school ga je voor jezelf

Het gaat even om het idee, dat er over alles wel te zeiken valt. De een wil dat een hond niet aangelijnt word en de ander heeft daar geen problemen mee. En naar school moet ik van mijn ouders. Ik doe het misschien voor mij zelf maar dat betekent niet dat ik het zelf wil.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 07:49

Ik sta helemaal achter dit filmpje!, ga eens voor de gein kijken op wedstrijden, springen, dressuur, race alles! Je ziet vaak genoeg dat het fout gaat, paarden die doelloos klappen krijgen, kaleplekken van de sporen, in de krul getrokken etc etc etc!.
Het kan vindt ik vaak op een veel nette manier opgelost worden!..

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:32

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:14

Over die hackemore, geloof me, zo'n hefboom wil je niet, maar dan ook niet op je neus hebben. Dan nog 1000 keer liever een bit. Want ik neem aan dat ze 'm niet voor niks heeft, en er dus op een gegeven moment aan gaat trekken.

En dat is niet prettig aan je hoofd, want dat komt hard aan hoor. Doe dan gewoon een zadel op, cappie op, normaal bitje in, ga in de bak rijden en zorg dat je je paard onder controle leert krijgen in plaats van er maar zo'n ding aan te hangen. Want ja, het is toch bitloos, dus het kan niet zielig zijn? En dat krijg je dus van dit soort filmpjes.

Kijk, mijn vzpaard is ook met zo'n ding gereden, hij kon met een groep nog wel eens vergeten wat een rem ook al weer was. En hij rent net zolang door tot jij uitgeput bent, en er bijna afkukkelt. Het was dus gewoon veiliger, in geval van nood konden ze hem dan stilzetten.
Het bewijs dat ze er niet echt van afhankelijk waren, kwam toen 't ding in volle rengalop opeens brak (riempje ofzo geloof ik, pure pech) en paard was nog lang niet moe. Antwoord dat ik kreeg toen ik vroeg hoe ze dat opgelost had, was zo simpel dat het grappig is. "Gewoon, zitten, ho zeggen en wachten hé." :Y)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 07:53

Miss_Malfoy schreef:
Over die hackemore, geloof me, zo'n hefboom wil je niet, maar dan ook niet op je neus hebben. Dan nog 1000 keer liever een bit. Want ik neem aan dat ze 'm niet voor niks heeft, en er dus op een gegeven moment aan gaat trekken.

En dat is niet prettig aan je hoofd, want dat komt hard aan hoor. Doe dan gewoon een zadel op, cappie op, normaal bitje in, ga in de bak rijden en zorg dat je je paard onder controle leert krijgen in plaats van er maar zo'n ding aan te hangen. Want ja, het is toch bitloos, dus het kan niet zielig zijn? En dat krijg je dus van dit soort filmpjes.

En hoezo gaat ze er op een gegeen moment aan trekken? Ik heb precies de zelfde, en geloof me ik zit er niet aan, en de hulpen die ik dan moet geven heeft niks te maken met trekken en lijkt er veruit nog niet op :n Waarom zou iemand in de Z vaak met een stang rijden? Juist, hulpen verfijnen, daar is de hack bij mij dus ook voor, meer niet geen getrek niks..

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 09:21

Ja maar op buitenrit hoef je toch geen hulpen te verfijnen???
Ik geloof niet dat ze in haar bakpak gaat appuyeren op het strand, of whatever.
Als ze er niets mee hoeft te doen, dan kan ze toch net zo goed met een halster rijden, of een kortere hackemore.
Ik geloof gewoon niet dat ze dat ding daar voor de sier heeft hangen. En bovendien, ze rijd zonder zadel, moet ze wel een verdomd goede zit hebben wil ze zulke kleine hulpen gaan geven, zonder te schokken of af en toe toch een rukje te geven omdat ze haar evenwicht verliest. En zelfs een klein rukje komt met zo'n ding al hard aan.

Oftwel, als je kunt bewijzen dat je er mee om kunt gaan, dat het echt niet anders kan, en dat je er geen misbruik van maakt, tja dan moet het maar, alleen dit vind ik gewoon ongeloofwaardig.

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:27

mischien heeft ze gewoon goede band tusse die twee en kan dat paard mischien geen bit in
mischien gebruikt ze hem niet eens

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:30

Ja maar waarom hangt dat ding er dan?
Dus ik heb een pistool, maar ik gebruik hem niet, en dan mag het opeens wel? "Nee meneer agent, ik heb wel ruzie met iemand, heel erg, maar ik ga dit pistool niet gebruiken hoor."
"Okee mevrouw, dan is het in orde, prettige dag nog verder."
(Even extreem, maar het is hetzelfde idee.)

Er zijn ik weet niet hoeveel andere bitloze opties.

Nogmaals, ik heb niks tegen een hackemore, maar deze is gewoon erg lang.

(Ja ik ben erg koppig.)

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:49

haha
ja iedereen zijn eigen mening
Ik zat namelijk te denken om zo hackamore of een s-hackamore omdat deze niet bij goldie past hij te dikke neus :P

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:51

Ja maar dan kun je beter een korte nemen. Dan heb je minder kans dat je echt te scherp inwerkt.
Want dit is echt een hele lange hefboom, dus als je een beetje druk geeft, voelt het voor het paard al alsof je heel hard trekt.
Geef je een rukje, dan krijgt hij een mokerslag op z'n neus.

Hoe was je daar dan achter gekomen?

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:58

zo hackamore?
of dat die niet past?