Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 18:14

Eh, met een sticker voldoe je niet aan de wetgeving. Je duikt met ongekeurd materiaal maar omzeilt de controle daarop, da's wat anders.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 20:01

Shadow0 schreef:
Eh, met een sticker voldoe je niet aan de wetgeving. Je duikt met ongekeurd materiaal maar omzeilt de controle daarop, da's wat anders.


Denk dat de verzekering het ook interessant vind bij een ongeval :)

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 16:18

lifaya schreef:
Ze hebben aangepast naar L :D

Das mooi mazzel. :)
Ik had pech met een gewonnen hondentuigje, kon geen kleinere maat krijgen want het was een maat x dus die stuurden ze dan ook op.
Nou bleek hij op zijn allerkleinst gemaakt net een tikkeltje te ruim (lees: 1,5-2cm te wijd) dus hij ligt er als reserve, voor een logeetje of voor een toekomstige hond.

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 19:01

Wow! Na 8 dagen een pakketje binnen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 19:11

Ik verwacht nu precies 10 pakketjes! :D

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 19:18

Dayanara schreef:
Janine1990 schreef:
Mijn fitbit wannabe is aangekomen... denk ik. Nog niet uitgepakt want ik was vreselijk hangry. Nu nog ff wat eten voor morgen maken en dan even kijken! Leuk als er zomaar iets op de mat valt!!!

Ik ben heel benieuwd :j


Nou, ik ben nu 2 dagen eigenaar van dat ding. En ben er zeer tevreden over! Of de stappen, hartslag en bloeddruk 100% kloppen, vraag ik me af. Maar het geeft in ieder geval een stukje inzicht in wat je per dag uitvoert ten opzichte van andere dagen.

Wat wil je nog meer weten? :D

Lynn_Nikita

Berichten: 25468
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 20:19

{:)-:( {:)-:(
Ik was al een tijd aan het wachten op een leuke trui, mintgroenig met een soort col met zwart van binnen en aan de voorkant grote zakken, handig en vooral warm voor op het werk dacht ik €14- voor betaald
Vol verwachting net mijn ontvangen pakketje geopend, is het een mega lange sweater met capuchon en geen zakken. Geen col en lijkt er behalve de kleur totaal niet op

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 20:50

Bij mij is de aanvoer gestagneerd. Ik denk dat Post nl eerst de andere pakketjes wegwerkt.

Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 00:12

Ik heb in oktober een aankoop gedaan wat niet naar behoren werktte. Nu was ik dus totaal vergeten dat ik in onderhandeling was met de verkoper en ben nu te laat met het openen van een dispute. Kan ik nu alsnog mijn geld terug krijgen of niet?

colunder

Berichten: 3547
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 03:34

Ik had met black fryday 4 paar sokken besteld, krijg ik gisteren een mailtje dat het te goedkoop was en dat ik 0.3 dollar per paar bij moet betalen.
Ik heb de bestelling geannuleerd, niet zo zeer om het geld maar om het princype.
Eerst in de aanbieding, en als je dan besteld heb er weer geld bij vragen.

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 12:07

Dat zou ik uit principe ook annuleren ja.

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 13:26

Ik had precies hetzelfde! Ook geannuleerd,

germie

Berichten: 25953
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 16:24

Keet schreef:
Shadow0 schreef:
Eh, met een sticker voldoe je niet aan de wetgeving. Je duikt met ongekeurd materiaal maar omzeilt de controle daarop, da's wat anders.


Denk dat de verzekering het ook interessant vind bij een ongeval :)

Nee, want de verzekering zal het een worst wezen. Je mag er alleen geen les mee geven. En ik duik er puur prive mee. Dus alles is verzekerd, heb dat netjes uit laten zoeken. Dus absoluut geen probleem. Veilig is het ook gewoon.
Het zit namelijk zo, en dat is heel krom. Je mag als privepersoon alles zelf bouwen en gebruiken wat je onder water maar wil gebruiken. Dus een eigen bouw rebreather (gaat het in dit geval om) mag je prive gewoon gebruiken. En je bent daar gewoon mee verzekerd. Je mag er in heel de wereld mee duiken. Maar wil je in Europa lesgeven, dan heb je een CE rebreather nodig. Die zijn niet beter, maar ik heb daarom dus inderdaad ook een CE rebreather. Maar het kan dus zo zijn dat je cursisten hebt die duiken op een niet CE unit, dat mag in een cursus binnen Europa ook. Maar de instructeur moet op dat moment dus op een CE rebreather duiken. Ik gebruik mijn sidemount rebreather dus puur prive en mijn Inspiration met CE voor lesgeven. En dan heb je alles afgedicht. En voldoe je aan elke wetgeven. Fransen zal alles een worst zijn zolang er maar een CE sticker op zit. En je flessen in de keur zitten (die staan weer los van met wat voor apparaat je duikt). Dus dat is allemaal netjes geregeld.
Ik heb zo ook een Sidekick (geen CE) cursus gedaan in Nederland, maar de instructeur moest op dat moment even een CE rebreather pakken. Je kunt ook gewoon instructeur worden op een niet CE rebreather, maar als je lesgeeft binnen Europa moet je dus een CE rebreather pakken terwijl de cursisten WEL de niet CE rebreather mogen gebruiken. Wel of geen CE is niet veiliger, is gewoon een rare kromme wetgeving. Er zijn zelfs rebreatherfabrikanten die wegens de kosten van CE niet op de Europese markt gaan zitten.

Zo moet volgens CE een rebreather geleverd worden met M26 kraan aan de zuurstofkant. Niemand die er mee wil duiken of gebruikt het in de praktijk, dus je koopt dan een rebreather of in Zwitserland (dan krijg je standaard gewoon M25), of je koopt in Nederland de unit en bestelt er meteen een nieuwe M25 dinkit en kraan bij en dan heb je nog steeds CE, maar voldoe je wel aan de wetgeving. Het is zelfs zo krom dat je nergens M26 kunt laten vullen.

CE zegt dus echt niets. En je kunt bij Ali gewoon dingen kopen die hier gewoon ook te koop zijn, maar dan voor minder geld. Wie wil er een dief van zijn eigen portemonnee zijn?

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 16:45

Germie, je moet lekker doen wat je wilt doen, dit zijn nou regels die er niet helemaal zomaar gekomen zijn. En als je stickers plakt op dingen om de controleurs om de tuin te leiden ben je die controleurs aan het misleiden en de regels aan het omzeilen. Prima, moet jij weten, en dat er als privepersoon verder geen gevolgen aan zitten is ook best, maar het blijft het omzeilen van regels en controle.

(En verder: ik wil blijkbaar een dief van mijn eigen portemonnee zijn :Y) Ik laat meestal veel meer meespelen in mijn afwegingen dan alleen prijs.)

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 17:10

Ik denk dat ik dat dan ook liever ben, Shadow :j

Bedankt voor al jullie input, ik dwing mezelf maar weer een keer om te kijken naar leuke lampen in een normale winkel waar alleen goedgekeurde producten liggen :j
Ik heb een tussenwoning, ik moet er niet aan denken wat er gebeuren kan als ik voor goedkoop wil gaan. Dan maar wat duurder :)


colunder schreef:
Ik had met black fryday 4 paar sokken besteld, krijg ik gisteren een mailtje dat het te goedkoop was en dat ik 0.3 dollar per paar bij moet betalen.
Ik heb de bestelling geannuleerd, niet zo zeer om het geld maar om het princype.
Eerst in de aanbieding, en als je dan besteld heb er weer geld bij vragen.


Pfffff... :roll: Zijn ze nu helemaal besodemieterd.
Inderdaad lekker annuleren! Opvoeden die handel!

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 17:16

Janine ik heb die smartwatch/ding ook besteld. Nog bedankt :j

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 17:40

Ik las gisteren ergens dat PostNL de pakjes uit China nu gebruikt als buffer omdat ze dus gruwelijk achterlopen en niemand verwacht een pakketje uit China op een bepaalde dag dus die kunnen dan nog wel even blijven liggen. Mooi bagger wel :=

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 18:07

Ik kreeg vandaag gewoon 4 pakjes uit China binnen :j

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 18:09

Oh dat geeft hoop voor de mensen die er nu op zitten te wachten :D

Lynn_Nikita

Berichten: 25468
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 18:13

Lynn_Nikita schreef:
{:)-:( {:)-:(
Ik was al een tijd aan het wachten op een leuke trui, mintgroenig met een soort col met zwart van binnen en aan de voorkant grote zakken, handig en vooral warm voor op het werk dacht ik €14- voor betaald
Vol verwachting net mijn ontvangen pakketje geopend, is het een mega lange sweater met capuchon en geen zakken. Geen col en lijkt er behalve de kleur totaal niet op



Bericht terug van de verkoper, dat hun het gecontroleerd hebben voor de verzending en hun dat item niet in hn verkoop hebben wat ik ontvangen heb
https://nl.aliexpress.com/item/AVODOVAM ... 4c4dan1nVk

ik ben toch niet gek geworden
deze heb ik gekregen

Afbeelding


En vandaag een ketting met hanger gekregen waarbij stond graveren met max aantal tekens en lettertype waaruit gekozen kan worden, nu heb ik gewoon een tekst erop staan met be unique be beautiful be u en de naam die ik doorgegeven heb stond wel op het etiket als naam afzender maar dus niet geggrafeerd. Ik heb het net 3 keer nagelezen maar ik zie toch echt in de zoekfunctie en hun advertentie staan dat graveren mogelijk is. Aangezien het een cadeau is baal ik behoorlijk

https://nl.aliexpress.com/item/MJARTORI ... 4c4dP0QGN2

colunder

Berichten: 3547
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 18:50

nou,die trui is toch wel duidelijk anders

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 18:52

Nou Lynn, wat zal jij zuur zijn zeg... Bah wat een tegenvallers!

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 18:53

Ach dan heb je die trui vast van iemand als kadootje. Dan heb je dus alleen nog niets van de verkoper ontvangen, tijd om je geld daarvoor terug te vragen, je hebt niets he, want die trui komt niet van hen immers :+

germie

Berichten: 25953
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 19:18

Die trui lijkt er zelfs niet een beetje op. Maar kijk eens onder de sticker van PostNL? Ik heb eens een trui gehad die ik nooit besteld had, bleek dat Postnl er in Nederland een verkeerde adressticker (de mijne dus) op geplakt had. En een ander item kreeg ik dus nooit. Dus het kan ook daadwerkelijk goed gegaan zijn in China, maar in Nederland fout. Overigens was bij mij het verschil een vlag vs een trui. En bij jou kun je nog zeggen, trui, blauw. LOL

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 20:39

Trui in advertentie ziet er echt leuk uit!wat gek dat die zoveel afwijkt...