Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Storm

Berichten: 20847
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 09:21


Tova

Berichten: 1031
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Drempt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 09:22

Had van de week iets besteld en per ongelijk de bestelling geannuleerd. Hoe lang is het ongeveer wachten op geld terug? of kan ik beter meteen een mail sturen dat het niet de bedoeling was om de bestelling te annuleren en dat ik het product toch graag wil?

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 11:01

Een pakketje van mij vliegt nu dezelfde route, met dezelfde vliegtuigmaatschappij, als ik een jaar geleden. :')

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 18:12

Aranel schreef:
Ik heb er geen problemen mee hoor :)) heb wel vaker instap sloffen. Hoewel ik de modellen die helemaal om je voet zitten inderdaad wel fijnee vind :j


Dat probleem heb ik dus altijd, modellen die om je voet gaan vind ik fijner zitten en lopen, maar die doe ik niet aan als ik even snel uit bed stap, dus twijfel om toch maar weer instapsloffen te gaan kopen.

Anoniem

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 18:31

ik heb mijn matchende pantoffels binnen! :D een roze paar voor mij en een blauw paar voor mijn vriend. Ben er helemaal blij mee en waarschijnlijk past hij de zijne want mij zijn ze veeel te groot :D Nu gauw wachten tot sinterklaas!

germie

Berichten: 25958
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 18:50

Nog steeds geen pakje wat volgens de tracing bezorgd had moeten zijn en waarvan PostNL zegt dat ali express meerdere pakjes met dezelfde tracing code verstuurd heeft en daarom dus niet echt kan tracen.

Anoniem

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 20:55

Ik heb de handschoenen binnen. Echt te groot. Maar ik denk dat ik mijn rij handschoenen er nog onder pas. Dan lekker warm met lesgeven

HxSunlight

Berichten: 1942
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 21:17

Geven jullie je telefoonnummer?

De verkoper bericht mij nu al voor de 2e keer dat hij mijn nummer moet hebben?

Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 21:57

Ik heb mijn telefoonnummer gewoon standaard ingesteld. Nog nooit wat op gehoord.

marlonFloris

Berichten: 1586
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: achterhoek

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 23:16

Handschoen is mij ook te groot.
Eveneens als het jurkje dat ik gister ontving jammer want is wel goede kwaliteit.

En mijn telefoonnummer staat er ook altijd op. Staat standaart in mijn gegevens. Ben nog nooit gebeld.

Flowery

Berichten: 2445
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 11:34


Marjo

Berichten: 37229
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 13:24

Uhoh...

Alja

Berichten: 25606
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 17:52

tlijk stel je voor dat hun er niet beter van worden!

Wolkje

Berichten: 1369
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Thuis.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 18:05

Alja schreef:
tlijk stel je voor dat hun er niet beter van worden!


Serieus? Jij denkt dat dit enkel gedaan gaat worden omdat de overheid er beter van wil worden en er geld aan wil verdienen? :')

Welnee. Veel producten uit Chinaland zijn goedkoper te krijgen dan in Nederland, omdat de Nederlandse bedrijven er wél BTW en toeslagen over betalen. Ook betalen zij transportkosten, welke vaak door de Chinese overheid gesubsidieerd worden.
Het is dus niet zo gek dat (dezelfde) producten hier duurder zijn, al die kosten worden doorberekend.

Dit is oneerlijke concurrentie.
En het heet niet voor niets ONEERLIJKE concurrentie.
Dus het is niet zo gek dat dit aangepakt zal gaan worden, en nee, dat is niet omdat de overheid geld wil verdienen aan jouw telefoonhoesjes en diamandpaintings en weet ik veel wat.

Alja

Berichten: 25606
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 18:17

armbandjes, wenkbrauwpotloden en sleutelhangers :+
ik doe niet aan diamandpainting en telefoonhoesjes.

Anoniem

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 18:20

Het is weer ali week. Na tijden niks nu weer veel. Ideaal die oorbelletjes!

Jolien87

Berichten: 17446
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 20:45

Het zou wel jammer zijn, tot nu toe hebben we er mooi gebruik van kunnen maken maar ik kan het besluit ook heel goed voorstellen. Nog maar even van genieten dus, voor zolang het kan.

Hier moest ik wel even om gniffelen:
Citaat:
Dure spullen, zoals smartphones en tablets, worden volgens de Commissie stelselmatig ondergewaardeerd op invoerpapieren om gebruik te maken van de btw-uitzondering.

Scamander

Berichten: 467
Geregistreerd: 25-05-16
Woonplaats: Inside my suitcase

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 21:42

-O-
Dan nog maar even een massabestelling doen. :D

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 22:16

Wolkje schreef:
Dit is oneerlijke concurrentie.
En het heet niet voor niets ONEERLIJKE concurrentie.
Dus het is niet zo gek dat dit aangepakt zal gaan worden, en nee, dat is niet omdat de overheid geld wil verdienen aan jouw telefoonhoesjes en diamandpaintings en weet ik veel wat.

Nee, dit is geen oneerlijke concurrentie, dit is nou eens echte vrije marktwerking 8-)
Onze overheid en bedrijfsleven heeft er steeds de mond over vol, maar zodra de burger die vrije marktwerking gaat benutten is het ineens oneerlijke concurrentie.... Ze willen graag een vrije markt, maar dan ook graag zonder concurrentie..... <<)

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:01

Ga ook nog maar even bestellen denk ik. Voordat het er doorheen komt.

Wolkje

Berichten: 1369
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Thuis.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:24

Siamsmeesje schreef:
Nee, dit is geen oneerlijke concurrentie, dit is nou eens echte vrije marktwerking 8-)
Onze overheid en bedrijfsleven heeft er steeds de mond over vol, maar zodra de burger die vrije marktwerking gaat benutten is het ineens oneerlijke concurrentie.... Ze willen graag een vrije markt, maar dan ook graag zonder concurrentie..... <<)


Nee, het is geen vrije marktwerking. Het betreft hier twee verschillende markten, waarbij één van de beide markten beperkingen vanuit de overheid heeft. Als de Chinese markt/ overheid dezelfde belastingen, toeslagen enzo zou gaan toepassen als de Nederlandse, dan kan er pas sprake zijn van een soort vrije marktwerking. (Of als de Nederlandse overheid dezelfde belasting zou gaan toepassen als de Chinese, maar dat zie ik niet gebeuren. :+ )

Nu moeten de Nederlandse bedrijven gaan concurreren met anderen die overheidswege veel lagere kosten hebben. En daardoor gaan ze op de langere termijn simpelweg kapot.

Maar het zal nog wel even duren voordat dit uiteindelijk allemaal geregeld is. Dus ik zou zeggen: Sla je slag 8-)

marlonFloris

Berichten: 1586
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 09:27

Bij mij was een betaling mislukt dus nog een keer betaald maar nu is het er dubbel afgegaan, verkoper een bericht gedaan krijg ik een antwoord dat gaat over de track and trace. Hahaha heb ik dus niks aan :')

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 11:21

Ik ben wel benieuwd wanneer die btw ingaat dan... Wat zullen er dan veel brieven verstuurd worden vanuit de douane :') Ik had al een vermoeden dat het er een keer aan zou gaan komen, maar als het gaat om hobbydingen dan is ali met btw kosten nog steeds veel goedkoper uit dan in NL. Vooral borduren en knopen heeft een enorm verschil, ipv 10 euro op ali 40-60 euro hier in Nederland. Al zou ik verzendkosten en BTW moeten betalen, ben ik nog goedkoper uit. Bij veel andere dingen is het verschil niet zo groot, maar ik snap ook niet dat die hobbydingen hier zo duur moeten zijn -O-

Edit: als het verschil klein zou zijn, zou ik het trouwens in NL kopen, dan heb je het ook sneller :j

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 15:13

Wolkje schreef:
Siamsmeesje schreef:
Nee, dit is geen oneerlijke concurrentie, dit is nou eens echte vrije marktwerking 8-)
Onze overheid en bedrijfsleven heeft er steeds de mond over vol, maar zodra de burger die vrije marktwerking gaat benutten is het ineens oneerlijke concurrentie.... Ze willen graag een vrije markt, maar dan ook graag zonder concurrentie..... <<)


Nee, het is geen vrije marktwerking. Het betreft hier twee verschillende markten, waarbij één van de beide markten beperkingen vanuit de overheid heeft. Als de Chinese markt/ overheid dezelfde belastingen, toeslagen enzo zou gaan toepassen als de Nederlandse, dan kan er pas sprake zijn van een soort vrije marktwerking. (Of als de Nederlandse overheid dezelfde belasting zou gaan toepassen als de Chinese, maar dat zie ik niet gebeuren. :+ )

Nu moeten de Nederlandse bedrijven gaan concurreren met anderen die overheidswege veel lagere kosten hebben. En daardoor gaan ze op de langere termijn simpelweg kapot.

Maar het zal nog wel even duren voordat dit uiteindelijk allemaal geregeld is. Dus ik zou zeggen: Sla je slag 8-)

Ik blijf het vrije marktwerking vinden, we hebben immers een global market tegenwoordig? En ja, dan moeten ze als bedrijven maar eens gaan beseffen dat ze met hun huidige prijzen en alle belastingen vanuit de overheid de concurrentie wel eens kunnen verliezen. Er zijn steeds meer markten die wel inzien dat klanten liever lagere (gesubsidieerde) prijzen hebben. Klanten die dankzij diezelfde overheden (o.a. door alle extra opgelegde (directe) kosten zoals een zorgverzekering) netto steeds minder te besteden hebben. Dus ja, ik kijk voor nieuwe aankopen tegenwoordig eerst of ome Ali ze ook heeft, daarna tante Action en dan eventueel verder :j

Cchanny

Berichten: 8847
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 17:34

daffodil schreef:
Ah toch gevonden, ik had gezocht in dit topic op mp3 en op auto en bij die laatste kreeg ik tien pagina's. Maar ik heb mijn vraag letterlijk op google ingetikt en kreeg fm transmitters en dat was precies het ding wat ik bedoelde! Gelijk besteld, ben benieuwd! Krijg de cd niet meer uit de radio en wil wel eens iets anders luisteren :D

Mag ik het linkje? want in mijn autoradio passen alleen casettes haha