Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 21:12

Nayan schreef:
Ik heb geen idee wat de gevolgen zijn maar ze zijn er allemaal doodsbenauwd voor xD ben daar ook wel benieuwd eigenlijk. Ik open nooit direct een dispute, eerst maar de kans geven om het zo op te lossen. Als ze daar niet zo'n zin in hebben is het woordje dispute noemen eigenlijk ook al genoeg :')

Precies dit, je kunt ook eerst gewoon een berichtje sturen dat er iets niet in orde is..

germie

Berichten: 25952
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 21:27

luxje schreef:
Nayan schreef:
Ik heb geen idee wat de gevolgen zijn maar ze zijn er allemaal doodsbenauwd voor xD ben daar ook wel benieuwd eigenlijk. Ik open nooit direct een dispute, eerst maar de kans geven om het zo op te lossen. Als ze daar niet zo'n zin in hebben is het woordje dispute noemen eigenlijk ook al genoeg :')

Precies dit, je kunt ook eerst gewoon een berichtje sturen dat er iets niet in orde is..

IK heb dit gedaan bij een lamp waarbij de driver kapot was. Dit heeft me een maand heen en weer gemail opgeleverd en ze wilden niet over de brug komen. Dus nu heb ik daar geen zin meer in. Ik ga nu direct naar de dispute als er een reden voor is.
1 keer zijn ze bij een hangertje de ketting vergeten, ik heb het gemeld en het zo gelaten. Maar zoals nu bij dat beschadigde jurkje en het totaal verkeerde duikmasker ga ik gewoon voor geld terug of vervangend produkt, maar niet voor iets anders. Die ene ervaring met een maand heen en weer gemail maakt dat ik nu direct naar de dispute ga. Ik ben hierin wel netjes overigens. Maar ze moeten wel het juiste sturen en onbeschadigd (dat jurkje is beschadigd verstuurd omdat het in een zeer nette verpakking aankwam).
Mijn tijgerbalsem komt denk ik niet aan en dat zal ik wel melden, maar om nu voor 31 cent te gaan zeuren, ik weet niet wat ik doe. MOgelijk vraag ik om 1 i.p.v. 2 nieuwe potjes te sturen dan bijvoorbeeld.
En als ze de disput netjes afhandelen krijgen ze alsnog 4 of 5 sterren.

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 22:40

Ik denk dat je over de kleur niet te veel kunt klagen. Vaak staat erbij dat de kleur kan afwijken van de foto's.

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:10


Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:17

Het is gewoon een ander type bril imo. Dat gekleurde randje loopt ook niet eens netjes door.

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 00:01

Maar dan nog, omdat je met 1 verkoper een minder goede ervaring had, gelijk bij elk ding een dispuut openen vind ik ook een vreemde redenatie.
Balen wanneer iets niet goed is, maar even een berichtje en dan hoor je wel wat de reactie is, hoeft geen maand te duren imo

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 00:13

Ik doe ook altijd eerst een berichtje sturen en pas als dat niet werkt een dispute openen. Vaak werken ze toch al wel mee met een berichtje, en ik geloof dat als ze teveel disputes krijgen ze ook een probleem krijgen met ali.

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 06:50

Ik stuur ook eerst een bericht. Snap niet zo goed waarom er gelijk disputes geopend moeten worden. Geef eerst de mogelijklijkheid om het op te lossen. Een dispute is in mijn ogen een allerlaatste redmiddel.

Je vindt het zelf toch ook niet leuk als iemand met een klacht gelijk naar je baas gaat? Dan wil je ook dat jij eerst op de hoogte gesteld wordt en de mogelijkheid krijgt om er iets aan te doen.

germie

Berichten: 25952
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 08:18

MMIDV schreef:
Ik stuur ook eerst een bericht. Snap niet zo goed waarom er gelijk disputes geopend moeten worden. Geef eerst de mogelijklijkheid om het op te lossen. Een dispute is in mijn ogen een allerlaatste redmiddel.

Je vindt het zelf toch ook niet leuk als iemand met een klacht gelijk naar je baas gaat? Dan wil je ook dat jij eerst op de hoogte gesteld wordt en de mogelijkheid krijgt om er iets aan te doen.

Een dispute is gewoon reclameren, niet direct naar de baas gaan. Meer niet. ze kunnen daarna nog gewoon 5* krijgen hoor. Als je de dispute nog hogerop moet zoeken is het wat anders, dan ga je naar de baas.
Maar een verkeerd produkt sturen, dat moet je wel melden. In mijn geval lijkt het in de verste verte niet op wat ik besteld heb. Model niet, kleur niet, gebruiksdoel niet. Ik vraag in eerste instantie dus gewoon m'n geld terug, komen ze met het voorstel het opnieuw te sturen, dan is mij dat ook prima. Ik weet alleen niet hoe het dan moet met de kopersbescherming.
Ik ga er van uit dat deze verkoper het netjes oplost, want dan krijgen ze ook nog eens een nieuwe bestelling (een duikmasker met optische glazen, die is flink wat duurder, dus daar mogen ze echt geen fout in maken).
Laatst bijgewerkt door germie op 16-07-16 08:44, in het totaal 1 keer bewerkt

m0niekkkie

Berichten: 405
Geregistreerd: 08-12-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 08:26

Ik kreeg gisteren een mailtje van AliExpress dat volgens de tracking, ik mijn bestelde product ontvangen heb en of ik zo snel mogelijk conform order received aan wil klikken. Maar ik heb hem helemaal nog niet binnen :+
Iemand al eens zo'n mail gehad? Het lijkt een standaard mail van AliExpress.

germie

Berichten: 25952
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 08:44

m0niekkkie schreef:
Ik kreeg gisteren een mailtje van AliExpress dat volgens de tracking, ik mijn bestelde product ontvangen heb en of ik zo snel mogelijk conform order received aan wil klikken. Maar ik heb hem helemaal nog niet binnen :+
Iemand al eens zo'n mail gehad? Het lijkt een standaard mail van AliExpress.

Ja, ook eens gehad. Ik had het pakje toen ook echt ontvangen. Ik reageer er niet op, meld dingen af als het ontvangen is en in goede staat (dus werkt).
Als jij sneller afmeldt, dan krijgen zij eerder hun geld. Dus als je het pakje ontvangen hebt kun je afmelden, niet eerder uiteraard.

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 13:08

Ik krijg de laatste tijd na het bevestigen van ontvangst meestal een berichtje dat ze blij zijn dat ik mijn pakketje heb ontvangen en of ik ze ook nog even een 5* beoordeling wil geven terwijl ik dan allang een beoordeling heb gegeven. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 13:50

germie schreef:
MMIDV schreef:
Ik stuur ook eerst een bericht. Snap niet zo goed waarom er gelijk disputes geopend moeten worden. Geef eerst de mogelijklijkheid om het op te lossen. Een dispute is in mijn ogen een allerlaatste redmiddel.

Je vindt het zelf toch ook niet leuk als iemand met een klacht gelijk naar je baas gaat? Dan wil je ook dat jij eerst op de hoogte gesteld wordt en de mogelijkheid krijgt om er iets aan te doen.

Een dispute is gewoon reclameren, niet direct naar de baas gaan. Meer niet. ze kunnen daarna nog gewoon 5* krijgen hoor.


Ja, dat dacht ik dus ook. Maar gezien de reacties die je krijgt op een dispute, heb ik onderhand het idee dat het niet slechts reclameren of melden is, maar dat er voor een verkoper meer consequenties aan vast zitten. Waarom zouden ze er anders steeds zo fanatiek op aandringen je dispute te sluiten? Als het verder geen consequenties had, dan zouden ze toch niet zoveel moeite steken om je over te halen het dispute te cancellen, maar het gewoon afhandelen? :?

Thincla
Berichten: 525
Geregistreerd: 12-07-12

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:31

Klopt het dat je niet met ideal kan betalen via Alieexpress, ik las op andere websites van wel, maar ik zie het er verder niet tussen staan..

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:55

Kan altijd met ideal betalen. No problemo

germie

Berichten: 25952
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 07:59

safina schreef:
germie schreef:
Een dispute is gewoon reclameren, niet direct naar de baas gaan. Meer niet. ze kunnen daarna nog gewoon 5* krijgen hoor.


Ja, dat dacht ik dus ook. Maar gezien de reacties die je krijgt op een dispute, heb ik onderhand het idee dat het niet slechts reclameren of melden is, maar dat er voor een verkoper meer consequenties aan vast zitten. Waarom zouden ze er anders steeds zo fanatiek op aandringen je dispute te sluiten? Als het verder geen consequenties had, dan zouden ze toch niet zoveel moeite steken om je over te halen het dispute te cancellen, maar het gewoon afhandelen? :?

Geen idee, maar bij mij bieden ze nu 6 dollar refund. Maar zij hebben het onjuiste produkt gestuurd. Durven ze ook nog om minstens 4* te vragen. Ik ga melden dat ze dat pas krijgen bij een hogere refund (ik wil evt. best een paar euro verlies lijden, maar niet de helft van het produkt). Als je dus niet naar een dispute gaat, dan gaat dit weken duren. Ik kan een onjuist produkt toch geen 4* of meer gaan geven?

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 10:07

Geen idee, maar bij mij bieden ze nu 6 dollar refund. Maar zij hebben het onjuiste produkt gestuurd. Durven ze ook nog om minstens 4* te vragen. Ik ga melden dat ze dat pas krijgen bij een hogere refund (ik wil evt. best een paar euro verlies lijden, maar niet de helft van het produkt). Als je dus niet naar een dispute gaat, dan gaat dit weken duren. Ik kan een onjuist produkt toch geen 4* of meer gaan geven?[/quote]

Quoten op telefoon. Wauw gaat lekker.

Maargoed. Natuurlijk kun je een goede review achterlaten. Als zij het probleem netjes oplossen waarom moet je ze dan alsnog afstraffen? Fouten maken is menselijk hoor...

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 10:16

Regelen via de verkoper levert zelden wat op dus regel dat ook altijd via een dispute daar is niks mis mee. Je hebt dan alleen een bemiddelaar meer niet.

zo wilde ik eens pinke oorwarmers en kreeg witte....

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 11:07

Ik heb nog nooit een dispute hoeven openen, alles is netjes geregeld na berichtjes met de verkoper. Iedereen ziet een dispute blijkbaar anders, voor mij is het een laatste redmiddel als berichtjes niet helpen.

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 11:25

Ik ga in dat soort gevallen gewoon altijd voor full refund, ben gekke henkie niet. In dispute tot nog toe ook altijd voor elkaar gekregen.

XRosalieee
Berichten: 504
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 12:52

Bij mij ook een laatste redmiddel :j
Is 1x voorgekomen en toen is het ook netjes afgehandeld. Full refund en 100x Sorry en meteen korting voor een volgende bestelling :')

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 16:49

Iemand een idee of ik voor volgende een dispute zou openen?

Ik had kleding besteld, maar de maat is net iets te klein dan comfortabel is + de naad is al losgekomen aan de broek. op zich niet zo erg, maar misschien kan ik dan vragen voor een maatje groter en ineens eentje waarbij de naad niet los is? Wat denken jullie?

germie

Berichten: 25952
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 17:04

Marjoow schreef:
Geen idee, maar bij mij bieden ze nu 6 dollar refund. Maar zij hebben het onjuiste produkt gestuurd. Durven ze ook nog om minstens 4* te vragen. Ik ga melden dat ze dat pas krijgen bij een hogere refund (ik wil evt. best een paar euro verlies lijden, maar niet de helft van het produkt). Als je dus niet naar een dispute gaat, dan gaat dit weken duren. Ik kan een onjuist produkt toch geen 4* of meer gaan geven?


Quoten op telefoon. Wauw gaat lekker.

Maargoed. Natuurlijk kun je een goede review achterlaten. Als zij het probleem netjes oplossen waarom moet je ze dan alsnog afstraffen? Fouten maken is menselijk hoor...[/quote]
Bij netjes oplossen zeker, maar 6 dollar is niet netjes oplossen he. :)

germie

Berichten: 25952
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 17:40

Pffff, bij de andere dispute heb ik een beschadigd jurkje ontvangen en nu bieden ze 50 dollarcent refund. Ik heb gezegd only full refund. En ik ga met deze toon (gewoon erg zakelijk) heel snel naar de dispute over de dispute.

En terwijl ik dit type gaan ze naar 1 dollar. Nee, de gehele 2.70 anders ga ik echt niet accepteren.

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 17:48

Hier is inmiddels een gelpolssteun en de muismat aangekomen. Wat een verrekt handig dingetje is dat, voor mij ook precies de juiste hoogte.

Nu is het dus wachten op de coolbandana's, die ik nu wel heel goed zou kunnen gebruiken {:}