Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16232
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 11:42

Ik gebruik adobe premiere pro. Superfijn en makkelijk te gebruiken!

Yvettee

Berichten: 2123
Geregistreerd: 25-06-09
Woonplaats: Maastricht

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 11:58

Aaah super bedankt voor jullie snelle reacties! :D Dan ga ik inderdaad gewoon voor PP, zeker aangezien ik die ook gewoon bij mijn abonnement hoort en ik dan niks extra's hoef aan te schaffen

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16232
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 12:06

Ik wou zeggen. Das handig! Ik heb ook naar Sony Vegas gekeken, maar als je die legit wilt hebben ben je rond de 700 euro kwijt _O-

Yvettee

Berichten: 2123
Geregistreerd: 25-06-09
Woonplaats: Maastricht

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 12:22

haha ja beetje teveel van het goede! Ben maar een arm studentje :=

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 06:43

Gewoon doen. Al die programma's komen op hetzelfde neer is mijn ervaring. Op school/stage heb ik gewerkt met première pro, Final cute, avid en nu thuis werk ik met videopad omdat ik daar de ruwe beelden vanuit m'n gopro niet eerst hoef om te zetten naar een ander bestandstype

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 07:50

Solleke_Noah schreef:
happypaardje schreef:
Leuke blogs komen er weer voorbij!

Het is op mijn blog even wat stil geweest. Door een andere spoedklus bleef posts schrijven er even wat bij, maar dat is aangeleverd, dus nu heb ik weer tijd om voor mezelf te schrijven.
Vandaag heb ik een stuk over het populariseren van natuur. Er zijn de laatste tijd zo ontzettend veel activiteiten in en om natuurgebieden, terwijl de natuur daar zelf erg onder lijdt. Ik vind het een erg slechte ontwikkeling, en wilde er nu toch echt wat over schrijven.
Nature as an amusement park?


Interessant, wil daar even op inpikken (en straks je blog eens rustig lezen). Ik werk zelf bij een natuurorganisatie en er zit wel een strategie achter: de bezoekers toelaten in de natuurgebieden (want: natuur voor iedereen! En je kan pas om iets geven als je er mee kennis maakt + onderzoek wijst uit dat topnatuur-ervaringen in de jeugd, maken of je later om natuur geeft of niet), maar niet in de meest kwetsbare gebieden. Door bezoekers in bepaalde gebieden toe te laten, stuur je de bezoekers weg van de kwetsbare gebieden. Mensen een natuur-ervaring helemaal "afnemen" lijkt me niet wenselijk :)

edit: net je blog gelezen, misschien interessant om eens te lezen over de verschillende natuurbeelden: http://themasites.pbl.nl/natuurverkenni ... uurbeelden

Voor jou (en ook voor mij :D ) is natuur = wilde natuur. Voor sommige mensen is natuur = functionele natuur = bv een plek om in te gaan joggen en fietsen. Voor andere mensen is natuur ook = mijn kat, mijn hamster, mijn viooltjes in de tuin, ... zo heb je zeker een tiental natuurbeelden, waar je als die-hard natuurliefhebber misschien niet direct zou opkomen. Een ander zijn natuurbeeld (natuur is er om lekker in te gaan fietsen) is niet perse verkeerd, gewoon anders.

(zelf erger 'k me ook rot aan mountainbikers en wil 'k gewoon natuur behouden voor zichzelf, voor de mooie biodiversiteit)


Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik kan me ook echt wel vinden in die manier van natuur beleven, en ik zie ook allerlei kleine dingen wel als "natuur". Waar het me bij deze post vooral om gaat is dat het haast gewoon wordt dat zulke wedstrijden buiten de gewone paden worden gehouden. Terwijl dat in mijn ogen eigenlijk niet veel toevoegt aan de beleving. Maar misschien zit ik er daar naast?

Ik ga trouwens vanmiddag in elk geval die link even rustig lezen. :)

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 07:56

HippoLogic schreef:
@Narya: ik kan nergens vinden waar ik me op je blog zou kunnen aboneren. Misschien is dat het probleem? Ik kan je wel volgen (in WP want ik gebruik ook WP), maar er zijn ook lezers die geen WP gebruiken en die moet je elke keer erop wijzen dat je wat nieuws publiceert. Blog je op vaste dagen? Dat zou je onderaan elke blog kunnen zetten: elke x-dag een nieuwe blog. ;)


Thanx voor de tips, daar ga ik vanavond eens iets aan proberen te doen! Misschien toch eens tijd voor een FB en Twitter account? :o

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 08:29

happypaardje schreef:
happypaardje schreef:
Leuke blogs komen er weer voorbij!

Het is op mijn blog even wat stil geweest. Door een andere spoedklus bleef posts schrijven er even wat bij, maar dat is aangeleverd, dus nu heb ik weer tijd om voor mezelf te schrijven.
Vandaag heb ik een stuk over het populariseren van natuur. Er zijn de laatste tijd zo ontzettend veel activiteiten in en om natuurgebieden, terwijl de natuur daar zelf erg onder lijdt. Ik vind het een erg slechte ontwikkeling, en wilde er nu toch echt wat over schrijven.
Nature as an amusement park?


Interessant, wil daar even op inpikken (en straks je blog eens rustig lezen). Ik werk zelf bij een natuurorganisatie en er zit wel een strategie achter: de bezoekers toelaten in de natuurgebieden (want: natuur voor iedereen! En je kan pas om iets geven als je er mee kennis maakt + onderzoek wijst uit dat topnatuur-ervaringen in de jeugd, maken of je later om natuur geeft of niet), maar niet in de meest kwetsbare gebieden. Door bezoekers in bepaalde gebieden toe te laten, stuur je de bezoekers weg van de kwetsbare gebieden. Mensen een natuur-ervaring helemaal "afnemen" lijkt me niet wenselijk :)

edit: net je blog gelezen, misschien interessant om eens te lezen over de verschillende natuurbeelden: http://themasites.pbl.nl/natuurverkenni ... uurbeelden

Voor jou (en ook voor mij :D ) is natuur = wilde natuur. Voor sommige mensen is natuur = functionele natuur = bv een plek om in te gaan joggen en fietsen. Voor andere mensen is natuur ook = mijn kat, mijn hamster, mijn viooltjes in de tuin, ... zo heb je zeker een tiental natuurbeelden, waar je als die-hard natuurliefhebber misschien niet direct zou opkomen. Een ander zijn natuurbeeld (natuur is er om lekker in te gaan fietsen) is niet perse verkeerd, gewoon anders.

(zelf erger 'k me ook rot aan mountainbikers en wil 'k gewoon natuur behouden voor zichzelf, voor de mooie biodiversiteit)


Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik kan me ook echt wel vinden in die manier van natuur beleven, en ik zie ook allerlei kleine dingen wel als "natuur". Waar het me bij deze post vooral om gaat is dat het haast gewoon wordt dat zulke wedstrijden buiten de gewone paden worden gehouden. Terwijl dat in mijn ogen eigenlijk niet veel toevoegt aan de beleving. Maar misschien zit ik er daar naast?

Ik ga trouwens vanmiddag in elk geval die link even rustig lezen. :)[/quote]

Dat vind ik een moeilijke. Soms worden er in onze natuurgebieden ook zo'n wedstrijden (of gewoon recreatief gereden, niet in wedstrijdverband) gehouden en daar kan ik kort over zijn: daarvoor is géén toestemming!! Vaak moeten wij dan ook een pv indienen of hekken plaatsen om dit tegen te gaan.

Motorcross wedstrijden die zijn toegestaan, dat zal op bepaalde plaatsen toegestaan zijn, en ook daar is het niét de bedoeling offroad te gaan. Dat zal helaas vast wel gebeuren en ook hier is het dan een kwestie van evt klacht indienen, zorgen dat het niet meer gebeurd, enz enz.

Maar op die manier verlies je helaas ook vaak veel draagvlak voor natuur 'het zijn weer de groenen die het plezier van de mensen verpesten'

Om ook andere mensen plek voor hun hobby te geven (en dat is inderdaad vaak leuker in een bos, blijkbaar...) zal zo'n motorcross wedstrijd misschien toegestaan worden, maar dan in een niet kwetsbaar gebied zonder grote biodiversiteit.

Althans, dat is toch hoe het er bij ons aan toegaat. Sowieso worden motors, quads, enz bijna in élk van onze natuurgebieden gewoon verboden.

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:14

Solleke_Noah schreef:
happypaardje schreef:



Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik kan me ook echt wel vinden in die manier van natuur beleven, en ik zie ook allerlei kleine dingen wel als "natuur". Waar het me bij deze post vooral om gaat is dat het haast gewoon wordt dat zulke wedstrijden buiten de gewone paden worden gehouden. Terwijl dat in mijn ogen eigenlijk niet veel toevoegt aan de beleving. Maar misschien zit ik er daar naast?

Ik ga trouwens vanmiddag in elk geval die link even rustig lezen. :)


Dat vind ik een moeilijke. Soms worden er in onze natuurgebieden ook zo'n wedstrijden (of gewoon recreatief gereden, niet in wedstrijdverband) gehouden en daar kan ik kort over zijn: daarvoor is géén toestemming!! Vaak moeten wij dan ook een pv indienen of hekken plaatsen om dit tegen te gaan.

Motorcross wedstrijden die zijn toegestaan, dat zal op bepaalde plaatsen toegestaan zijn, en ook daar is het niét de bedoeling offroad te gaan. Dat zal helaas vast wel gebeuren en ook hier is het dan een kwestie van evt klacht indienen, zorgen dat het niet meer gebeurd, enz enz.

Maar op die manier verlies je helaas ook vaak veel draagvlak voor natuur 'het zijn weer de groenen die het plezier van de mensen verpesten'

Om ook andere mensen plek voor hun hobby te geven (en dat is inderdaad vaak leuker in een bos, blijkbaar...) zal zo'n motorcross wedstrijd misschien toegestaan worden, maar dan in een niet kwetsbaar gebied zonder grote biodiversiteit.

Althans, dat is toch hoe het er bij ons aan toegaat. Sowieso worden motors, quads, enz bijna in élk van onze natuurgebieden gewoon verboden.


Duidelijk, dankje. Inderdaad wil je als "groenen" niet altijd zeuren en de pret van anderen verpesten. Het is me nu in elk geval wel duidelijker dat er toch wel echt serieus over wordt nagedacht.

Mag ik vragen bij welke organisaties jij werkt? (hoeft niet hoor, of via pb anders) Af en toe heb ik namelijk het idee dat het tussen de verschillende organisaties behoorlijk verschilt qua beleid...

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 16:40

happypaardje: 'k heb je even een pb gestuurd.

Er wordt zeker serieus naar gekeken, maar er is een verschil tussen activiteiten in een bos waar toch enkel Amerikaanse eik staat met brandnetel en braam in de ondergrond (ik chargeer wat ;) ) ter vergelijking van een mooi elzenbroekbos met bosorchis en eenbes in de ondergroei... het lijkt voor velen beide 'natuur' (is het ook wel), maar het ene heeft qua biodiversiteit amper waarde, terwijl het andere bijna onvervangbaar is... Wees maar zeker dat iedereen hier op z'n achterste poten staat als er gecrosst wordt in een orchideeënlandje :D

_Mara_

Berichten: 2138
Geregistreerd: 08-07-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 18:55

Zo, maar eens even bijlezen. :Y)

@Yasmine: moet vast een moeilijke beslissing zijn geweest om even een pauze in te lassen met de blog die je bekendheid gegeven heeft. Je bent ook wel echt in 1 klap beroemd geworden, door overal maar 'ja' op te zeggen help je jezelf uiteindelijk niet nee. Maar gelukkig heb je nog wel steeds de inspiratie en motivatie om te blijven schrijven! Ik vroeg mij ook al af waarom er niks meer op je blog kwam, nu maar snel op je nieuwe blog abonneren.

@Dominique: als jij behoefte hebt om eventueel in contact te komen met bedrijven en/of andere organisaties, dan is een contactpagina altijd handig! Al is het maar dat je als lezer misschien een vraag hebt of meer interesse en contact met de schrijver op zou willen nemen.

@HippoLogic: jij gaat ook echt hard met je blog! Gefeliciteerd. Dat moet echt heel tof zijn.

@HappyPaardje: ik vind jou onderwerpen altijd zo'n originele invalshoek hebben. Ik ben het er vaak ook helemaal mee eens en ben blij dat er iemand aandacht aan besteed. (Doelend op bijvoorbeeld je blog over de natuur als een amusementspark.)


Ik heb een weekje niks geschreven, ondanks mijn voornemen dat ik altijd een 'voorraadje' blogs wil hebben. Die voorraad bestond tot nu toe alleen uit concepten, niet uit complete blogs. Daarom pas vandaag weer een nieuwe blog in mijn nieuwe categorie: "Struggles van een flexitariër". Bestaat er zoiets als "diervriendelijk vlees"?

https://levenomteeten.nl/2016/04/11/str ... itarier-2/

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16232
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 19:13


Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:35

HippoLogic schreef:
@Narya: ik kan nergens vinden waar ik me op je blog zou kunnen aboneren. Misschien is dat het probleem? Ik kan je wel volgen (in WP want ik gebruik ook WP), maar er zijn ook lezers die geen WP gebruiken en die moet je elke keer erop wijzen dat je wat nieuws publiceert. Blog je op vaste dagen? Dat zou je onderaan elke blog kunnen zetten: elke x-dag een nieuwe blog. ;)


Supergoede tips uiteindelijk, heel erg bedankt! De hele avond bezig geweest, maar het is mij in ieder geval gelukt om de FB en Twitter account met mijn blog te combineren. Nu die mailing list nog, die kan ik zelfs helemaal niet vinden... laat staan dat iemand anders 'm zou moeten kunnen vinden!

Het ziet alleen nog zo sneu uit, 3 likes en geen volgers op Twitter _O-

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:53

Komt vanzelf. Zo is iedereen begonnen, zelfs de mensen met honderduizend volgers hoor. Ik wil je graag volgen op Twitter. Leuk een medeblogger!! Dit is mijn account https://twitter.com/HippoLogic

De volg deze blog via email is een widget.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 06:41


Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16232
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 09:52

Leuke blog!

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16232
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:18


HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:08

Leuke blog, ik heb nog wel wat schrijftips Maureen. ;)

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:31

Leuke blog Hippologic, heel herkenbaar ook!

Leuk idee voor een blog Maureen, maar ik heb er links en rechts wel wat op aan te merken. Niet als afkraken, maar als opbouwende kritiek is het bedoeld:)
De 'regels voor buitenrijden' zijn toch wel wat verouderd... Je bent ook niet verplicht een ruiterbewijs te hebben, alleen in een paar gebieden of sommige stallen stellen het verplicht dat je in het bezit moet zijn van. Maar als ik hier een rondje dorp ga doen is het niet verplicht, ook niet vanuit de verzekering.
Ik mis in die regels ook een beetje dat je een bestuurder bent, dat je je dus ook aan de geldende verkeersregels dient te houden. Verkeer van rechts heeft voorrang, stoppen voor een rood verkeerslicht, niet over de stoep en liefst ook niet over het fietspad (al wordt dat wel gedoogd bij bijvoorbeeld een 80-km weg met gescheiden fietspad, omdat het dan simpelweg gevaarlijker is om op de weg te rijden). En ik zou mijn telefoon toch nooit uitzetten onderweg, als ik zie hoe langzaam die weer opstart... Dan zou het veel te lang duren om hulp in te schakelen in een noodgeval...
Verder zie ik dat je heel veel mee zou nemen (extra teugel, extra beugelriem, neem altijd een zweep mee) maar waar is de cap?

Anoniem

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:34

Eens met voorgaande! :)

Ik vind de spelfouten her en der ook niet heel fijn lezen overigens.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16232
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:38

Ik ga er vanavond even inhoudelijk op reageren. Ben namelijk bij mijn schoonouders :D

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 23:46


HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 23:48

Gefeliciteerd! *\%/*

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 07:39

Gefeliciteerd! En heel veel plezier alvast! :)

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:01

Gefeliciteerd en veel plezier!