Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 11:43

Nou dat was/is niet erg duidelijk := Want op de een of andere manier lijkt alles dat na "Ik heb ook wel eens wat besteld", komt weer van jou te zijn :)

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 11:45

Ik bestel nu bijna een jaar bij aliexpress :)
Heb eigenlijk nog nooit problemen gehad.
Heb wel twee keer achter elkaar te maken gehad met een oplichter.
Beide keren wilde ik schoenen bestellen en kreeg ik na een paar dagen bericht van aliexpress.
De verkopers hadden geen verzendbewijs, dus heb twee keer netjes mijn geld teruggekregen.
De meeste spullen heb ik binnen drie weken in huis.

fjordjes

Berichten: 12034
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 11:49

fjordjes schreef:
germie schreef:
Moet je het produkt bij een probleem terugsturen of niet? Want als ik terug moet sturen dan ben ik dus en mijn 53 euro kwijt en nog eens ong. net zo veel aan verzendkosten.
Of zijn verkopers vaak schappelijk en sturen ze nog een produkt?


Alleen als de verkoper dat voorstelt. Meestal mag je het houden en krijg je het geld terug of kosteloos een nieuwe opgestuurd. Heb je trouwens per creditcard betaald? Dan kan je ook via master/visa je geld terug krijgen.

Heb dit even van een andere site gekopieerd:
Als je niet tevreden bent, geef dan NIET aan dat je het pakket hebt ontvangen, maar stuur een bericht naar de verkoper. Samen kunnen jullie dan tot een oplossing komen.

Kijk ook altijd goed naar de reviews, wat de ervaring is van andere mensen.

Ik heb ook wel eens wat besteld, wat een k*t kwaliteit was. Dan stuurde ik gewoon een bericht naar de verkoper en kreeg ik mijn geld 2 dagen later weer terug gestort op de bank.
Ook heb ik wel eens gezegd dat ik de kwaliteit waardeloos vond (wat dus niet zo was) en toen kreeg ik ook gewoon mijn geld terug en mocht ik het product houden.

Je kunt ook geld terug vragen zonder daar over te communiceren met de verkoper. Dit doe je door op: Open dispute, te klikken. Hier vul je dan een formulier in. Soms moet de verkoper akkoord gaan met de 'refund' maar als je niks hebt ontvangen, krijg je meteen je geld terug (dit is bij mij wel een voorgekomen).


Hier de bron: http://www.ervaringen.nl/aliexpress.com

germie

Berichten: 25948
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 12:11

Ik heb via creditcard betaald. Heb de verkoper een bericht gestuurd dat ik de lamp ontvangen heb, maar dat ie dus niet aan wil, alleen maar flitst. De knop van 'in goede orde ontvangen' heb ik nog niet aangeklikt.
Ik wil het geld niet terug, maar gewoon een werkende lamp. De constructie is verder wel goed. Alleen heb ik dus pech dat deze in de electronica niet goed is, probleem zit in de kop/printplaat.
Juist omdat ik dus al een gewone duiklamp van deze fabrikant heb, heb ik wel vertrouwen in het produkt an sich. Maar ja, wat ik nu ontvangen heb doet het gewoon niet. |( |( |(

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:56

Heb ook een bericht aan de verkoper gestuurd, ben benieuwd.

Wat staan er veel leuke horloges op! <3

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:16

Mandyy schreef:
Heb ook een bericht aan de verkoper gestuurd, ben benieuwd.

Wat staan er veel leuke horloges op! <3


Ja he! <3 Vind die DW horloges gaaf en als ik zo tussen de foto's in de reviews kijk, lijken ze ook behoorlijk echt!

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:42

PeerAppel schreef:
Mandyy schreef:
Heb ook een bericht aan de verkoper gestuurd, ben benieuwd.

Wat staan er veel leuke horloges op! <3


Ja he! <3 Vind die DW horloges gaaf en als ik zo tussen de foto's in de reviews kijk, lijken ze ook behoorlijk echt!


Heb je een foto van die DW? :D
Moet op m'n gemak nog even kijken voor ik iets ga bestellen.

deksel

Berichten: 3783
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:49

Mijn 2 shirts zijn gisteren binnengekomen, ze passen perfect en de stof is heel zacht. Superblij!
Ik gok dat ze er 3 weken over gedaan hebben.

Bamii

Berichten: 1372
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:55


deksel

Berichten: 3783
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:56

Bamii schreef:
Welke heb je besteld? Iets met studie-ontwijkend-gedrag...

Een shirtje van Pierce The Veil en één van Bring Me The Horizon, allebei bands *D.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:45

fjordjes schreef:
Diablo schreef:
Ik kreeg vanmiddag een mailtje dat mijn bestelling geannuleerd is omdat de betalingstermijn verstreken is. Dit kan echter helemaal niet, ik heb meteen na mijn bestelling behaald. Iemand een idee wat ik daaraan kan doen?


Mailen naar AliExpress. Of wachten tot je je geld terug hebt en opnieuw bestellen.


Ik heb de verkoper een bericht gestuurd, tot op heden geen antwoord.
Ik heb ook via online hulp navraag gedaan. Ze zeiden dat mijn betaling fout is gegaan en dat daarom de bestelling gecanceld is. Het geld is echter wel van mijn rekening af geschreven.

fjordjes

Berichten: 12034
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:31

Je krijgt het geld met een week ongeveer terug gestort. Ik had laatst wat besteld maar geannuleerd omdat ik het ergens anders goedkoper zag en heb met ongeveer een week mijn geld terug gekregen.

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:37

Krijg als reactie van verkoper dat het hem spijt dat het gebroken is. Alleen dat! En nu?
Negatieve feedback plaatsen?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:45

Nee... Lijkt mij dat je om een oplossing vraagt, hè.. Dus stel voor dat hij een nieuwe opstuurt of geld terug ;)

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:58

Afbeelding
Iemand die hier wijs uit komt?

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:09

fjordjes schreef:
Je krijgt het geld met een week ongeveer terug gestort. Ik had laatst wat besteld maar geannuleerd omdat ik het ergens anders goedkoper zag en heb met ongeveer een week mijn geld terug gekregen.


Dus dat geld komt gewoon weer terug? Ik vind het zo raar dat het fout is gegaan.
Ook jammer, want het was eigenlijk een kerstcadeautje, had gehoopt dat het misschien nog op tijd binnen zou zijn. Dat kan ik nu wel vergeten.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:35

Sammie schreef:
Nee... Lijkt mij dat je om een oplossing vraagt, hè.. Dus stel voor dat hij een nieuwe opstuurt of geld terug ;)

Doe ik altijd gelijk al:
dispute openen, probleem beschrijven, terugbetaling aanvinken.
Als ze dan netjes communiceren en met een goede oplossing komen (geld terugstorten of nieuw product opsturen) dan krijgen ze na de afronding alsnog een goede rating en daarbij een review waarin ik beschrijf wat er in eerste instantie verkeerd was maar dat het netjes en vlot is opgelost.
Krijg nadien ook altijd hele blije berichtjes van de verkoper dat ik zo'n goede review heb achtergelaten over ze, een volgende met dit probleem weet nl ook zodra ze de review lezen dat het goed zit met deze verkoper. :j

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:02

Dispute openen kan ik alsnog doen toch? :)

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:04

Dat denk ik wel (als ie nog niet openstaat) :j

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:10

Gedaan. :)

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 07:38

Ik had de verkoper een bericht gestuurd, waarom mijn bestelling gecanceld was (volgens AliExpress was de betaling niet gedaan). De verkoper zegt nu dat dit product 'in activity' was en dat er binnen 24 uur betaald moest worden.
Buiten dat ik meteen na de bestelling betaald heb (en dus ruim binnen 24 uur), wat bedoelt hij met 'in activity'?
Ik baal er echt van. Het product was 50% goedkoper door Black Friday, kan ik nu zeker weer de normale prijs betalen.

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 08:13

De verkoper heeft m'n dispute geaccepteerd. :)

germie

Berichten: 25948
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 08:37

Ik heb nog geen reactie van de verkoper ;( Heb nu ook nog een chatberichtje gestuurd. Hoe lang moet ik geduld hebben? Ik heb zaterdag direct een berichtje gestuurd naar de verkoper, gisteren nogmaals nadat de lamp het ook met nieuwe batterijen niet deed. Nu mogen ze daar van mij ook weekend vieren, dus ik verwacht vandaag wel antwoord.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 08:55

Mogen ze ook nog slapen en onderzoek doen? :D ik zou dus tot din of woe wachten.

germie

Berichten: 25948
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 09:11

Sammie schreef:
Mogen ze ook nog slapen en onderzoek doen? :D ik zou dus tot din of woe wachten.

Ja hoor, maar er heeft al iemand een 'dispute' ok gehad, dus ik dacht van he, dat is snel laat ik ook kijken.
Maar ik wil natuurlijk ook mijn geld niet kwijt zijn, voor mij is 53 euro toch nog veel geld.