Mijn veulen komt maar niet uit zijn veulenvacht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Soetekind

Mijn veulen komt maar niet uit zijn veulenvacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 20:55

Mijn veulen gaat zwart worden, maar het lijkt momenteel op een vanalles en nogwat kleurtje, en het zijn echt lange haren van een paar centimeter lang,
alleen rond zijn neus zie je de aankomende kleur en het gladde vachtje heeeeeel langzaam te voorschijn komen.. en ik zie op de keuringen allemaal mooie gladde veulens, zijn deze nou geschoren?
of doe ik nou gewoon wat fout??
veulen staat trouwens 24/7 buiten maar heeft de eerste 1,5 maand binnengestaan...

_Zsazsa_

Re: Mijn veulen komt maar niet uit zijn veulenvacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:57

hoe bedoel je anderhalve maand binnen gestaan.. Zonder buiten te komen of wat bedoel je? Sommige veulens zijn wat slomer als de ander. ons veulen is niet geschoren maar heeft zijn veulen vacht ook al bijna niet meer, en die is van april. Van welke maand is het?

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 21:02

nouwjah ik bedoel te zeggen dat toen hij geboren werd (april) hij lekker binnenstond, (en elke dag natuurlijk even buiten kwam) dus niet een wintervacht ofzo heeft opgebouwt,
maar toch al vrij lang in zn haar geboren werd, en dit haar gaat er maar niet af, terwijl ik hem eigenlijk mooi glad wil hebben voor de verkoop/keuring wnat dan kun je het veulen veel beter bekijken..

het is trouwens geen sloom veulen Haha! maar wel een lief veulen Haha!

Metalstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 23:29

ik zou hem nog eventjes tijd geven en geniet er nog eventjes van.. vraag wel eventjes bij je dierenarts na of dit kwaad kan!!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 23:35

Heb je al geprobeert om Foengriek of Lijnzaad te voeren? Wel op de juiste manier klaargemaakt natuurlijk!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:27

SV --> KS

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:30

De veulens op de keuringen worden wel geschoren Knipoog

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:19

Niet allemaal! (gelukkig)

Hoe oud is het veulen nu? Veulens horen wel bewegingsvrijheid en zoveel mogelijk dag licht te zien. Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 07:33

Ik had een mei-veulen, en die is ook nooit uit zijn veulenvacht gekomen, maar direct in zijn wintervacht geschoten. Mijn juli-veulen precies zo, mijn juni-veulen is wel verhaard. Het mei-veulen is het meeste buiten geweest van de 3, het juni en juli-veulen zijn eigenlijk identiek geweest houden.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 07:45

Ik zou me er niet zo'n zorgen om maken. Wij hebben ook een veulen op stal die in april is geboren en die ook nog steeds een beetje een veulen vacht heeft. Op keuringen ed zijn ze meestal geschoren.

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 07:55

Mijn veulen is eind maart geboren en nu pas bijna uit zijn veulenvacht. Is niks geks aan. Gewoon lekker in de wei laten, komt vanzelf goed!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:34

ik zou me er niet teveel zorgen om beginnen maken
zolang je veulen regelmatig goed ontwormd wordt, voldoende voeding binnenkrijgt (in de vorm van water, melk, voedzaam gras en krachtvoer)
en verder gezond is.

veulens verharen nu eenmaal allemaal anders
heb een maart-veulen dit jaar dat nu 5 maand is en nog steeds niet verhaard is (flanken, kont, borst en hoofd is nu oké, maar buik en rug nog niet)
en een april veulen dat nog 4 maand moet worden en dat al een maand geleden gladjes rondliep Clown

ik heb 2 maand geleden nog gedacht mijn veulen te scheren (degene die niet verhaard) maar uiteindelijk wordt dat bij mijn ras op de keuring niet verwacht en ik vind het allesbehalve goed voor een veulen
zeker nu, deze tijd van het jaar, zou ik zéker niet meer gaan scheren, aangezien de meeste paarden al stilletjesaan beginnen aan hun winterpels

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:06

mijn veulen van 19 april komt er nu in 3 dagen helemaal doorheen!
eerst lange tijd, afgelopen 4 weken, alleen rond zijn neus en beetje rond zijn ogen. En nu ineens in 3 dagen tijd alt alles ineens uit, hijs helemaal donker en heeft tijgerprint-benen Tong uitsteken haha!
dus komt vanzelf goed!