[HK]Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kwaidie

Berichten: 420
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: doornspijk

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 15:21

Nicole: het slijm is redelijk helder inderdaad, al had ik net wel slijmerig bloed op mijn trui zitten, zal ook wel bij haar wegkomen, ik heb de staart ingevlochten en de stal lekker helemaal geschoond en gevuld met stro en natuurlijk lekker met d'r geknuffeld! Ik vind het wel heel spannend allemaal, maar ja, dat zal iedereen wel hebben!

Whiz: er lopen wel allemaal aders naar de uier zag ik, en er zitten ook al geruime tijd witte punten op, zijn dat harsjes?! Blond
Ik verwacht wel dat het snel komt, ze is al vaker 's avonds onrustig geweest, schoppen naar de buik etc. Ik ga vannacht wel weer waken, heerlijk samen met je pony zijn vind ik, iets mooiers is er niet! Alleen je wordt er een beetje moei van! Gaaaap

Wij geven de veulens wel altijd een veulenprik, mijn vader is huisarts, zegt natuurlijk niet altijd wat, maar hij vindt dat wel goed altijd geloof ik, maar waarom, ik zal het eens aan hem vragen!

Ik hoop dat ik morgen foto's kan plaatsen van een klein dropje....., ik krijg helemaal de kriebels hier hoor Hyper! , ik hoop echt dat alles goed zal gaan!!! OK dan!

Dreeke

Berichten: 2436
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Wolphaartsdijk (Zeeland)

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 15:32

Kwaidie schreef:
Ik ga vannacht wel weer waken, heerlijk samen met je pony zijn vind ik, iets mooiers is er niet! Alleen je wordt er een beetje moei van! Gaaaap


Dat dacht ik de eerste nachten ook, gezellig met mijn paard op stal, maar nu na 18 nachten denk ik daar heeeeel anders over hoor!!

Succes met waken vannacht Knipoog

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78596
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 15:33

Haha, laat ik nu net al een tijd geleden op de tem-knop gedrukt hebben omdat het een sticky ineens is terwijl we een HK topic waren. Knipoog Geloof dat we beter HK-topic kunnen blijven, vanwege veel off-topic geblaat (over bollen, Heidie die wat voor komt doen, geitjes, honden, schapen, konijnen) en vanwege de hoeveelheid foto's die we plaatsen. Knipoog

Wat betreft de biest, ik ga het straks eens nazoeken hoe het zit, maar ik dacht dat het iets te doen heeft met hormonen (?) die tijdens de bevalling vrij komen en die ervoor zorgen dat er biest aangemaakt wordt.
Biest is inderdaad geel van kleur en niet plakkerig, waar regine het over heeft zijn de harsdoppen, in DBT deel 1 zijn daar genoeg foto's van terug te vinden. Knipoog

_Marlijn

Berichten: 5145
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nijmegen

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 15:35

Volgens mij zijn we nooit een HK topic geweest Neonlight Nagelbijten / Gniffelen Er is sprake van geweest, maar dat is uiteindelijk niet gebeurd.

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31333
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 15:36

regine schreef:
Het zou niet logisch zijn dat ze eerst gewone melk aanmaken, dan biest en dan weer normale melk, omdat het veulen de eerste 12 uur van zijn leven de antilichamen kan opnemen.


Ik vind dat eigenlijk juist wel logisch. Biest is te kostbaar om gewoon weg te laten lopen terwijl er nog geen veulen is. Lijkt me dat moeder natuur daar een perfecte oplossing voor heeft: tijdens/na de geboorte komt er een seintje dat nu de tijd is om biest te geven. Wrs door de verandering in de hormoonhuishouding?

Neon: het vorige DBT was toch ook een sticky in de kraamstal Ja en toch staat er [HK] voor volgens mij, maar de link staat in de kraamstal.

Kwaidie: Spannend he! Succes hoor!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78596
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 15:43

Nee hoor, het vorige was geen sticky. Toen de zoekfunctie niet werkte heb ik het regelmatig een stuk naar onderen teruggevonden in de lijst. Knipoog Verder kan ik niet zien of het nu wel of geen HK topic is, als moderator tellen alle berichten mee, ook de HK berichten. En ik zit op het werk nu aan een niet makkelijk werkend systeem te internetten, kan niet makkelijk verder spitten om te zien wat het nu is.
En het is altijk wel een HK-topic geweest Marlijn, alleen niet altijd met de tags ervoor. Deel 2 van vorig jaar (http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=59&t=570540) had wel de tags.

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 15:49

Neonlight schreef:
Nee hoor, het vorige was geen sticky. Toen de zoekfunctie niet werkte heb ik het regelmatig een stuk naar onderen teruggevonden in de lijst. Knipoog Verder kan ik niet zien of het nu wel of geen HK topic is, als moderator tellen alle berichten mee, ook de HK berichten. En ik zit op het werk nu aan een niet makkelijk werkend systeem te internetten, kan niet makkelijk verder spitten om te zien wat het nu is.
En het is altijk wel een HK-topic geweest Marlijn, alleen niet altijd met de tags ervoor. Deel 2 van vorig jaar (http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=59&t=570540) had wel de tags.


Nee het was idd geen sticky maar het stond wel in Kraamstal! Kan het dan een HK topic zijn? Het Barncammers topic staat ook in kraamstal maar daar staat dan wel weer HK voor?!

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31333
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 15:49

Aha, barncam heeft [HK] ervoor staan (en dat klopt ook niet, want daar hebben ze een kletstopic geopend in de huiskamer zodat barncam zelf ontopic kan blijven (niet dat dat altijd gebeurd trouwens Knipoog )

Maar het is blijkbaar geen probleem, DBT staat er nu als sticky en da's wel handig toch Lachen Moet iig wel in de kraamstal blijven staan hoor! Anders is het niet te vinden voor nieuwe mensen met drachtige merries.

jennyk
Berichten: 3619
Geregistreerd: 05-02-06

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 15:53

nou idd staat prima in kraamstal, moet misschien met al die foto's naar kraamstal ITP maar goed, voor mij staat het prima hier!

Kwaidie

Berichten: 420
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: doornspijk

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 15:53

Dreeke schreef:
Kwaidie schreef:
Ik ga vannacht wel weer waken, heerlijk samen met je pony zijn vind ik, iets mooiers is er niet! Alleen je wordt er een beetje moei van! Gaaaap


Dat dacht ik de eerste nachten ook, gezellig met mijn paard op stal, maar nu na 18 nachten denk ik daar heeeeel anders over hoor!!

Succes met waken vannacht Knipoog


Ja dat kan ik begrijpen! Ik ben er ook al een paar nachten lang uitgeweest, nog geen 18 weleswaar, en dan lijkt me het ook minder leuk worden! Nagelbijten / Gniffelen
Zit je echt de hele nacht erbij dan!? Ik ga gewoon een paar keer snachts eruit om te kijken en dan blijf ik een tijdje bij haar zitten! Het is dan zo rustig en stil buiten, wij wonen heel erg achteraf. Moonlight kijkt me dan echt zo aan van, het is wel gezellig dat je hier bent, maar wat doe je hier nou!?
Ik hoop wel dat het snel komt, ook voor jou! Succes!!!

Amandake

Berichten: 2694
Geregistreerd: 20-06-05
Woonplaats: Limburg Belgie

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 15:58

van HK - gedoe enz...snap ik dus niets Blond

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31333
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:02

jennyk schreef:
nou idd staat prima in kraamstal, moet misschien met al die foto's naar kraamstal ITP maar goed, voor mij staat het prima hier!


Lekker laten staan waar het staat Ja Hier hebben mensen de loop naartoe (nou ja, je snapt wat ik bedoel Lachen )

jessje

Berichten: 1717
Geregistreerd: 05-02-05
Woonplaats: belgië

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:12

Nieuw topic, hopelijk eentje met vele gezonde en prachtige veulentjes (waaronder het mijne hopelijk ook Clown Knipoog ) Hoewel als jullie aan dit tempo doorkleppen zou het wel eens deel 3 kunnen worden Haha!

Jurriaan, 2 weken overtijd kan al tellen Ach gut Duim dat het snel komt!

Desilies, gefeliciteerd met je veulen!
Klinkt goed en mooie naam heb je gekozen Ja

Guenevire, dat klinkt spannend!

Mabon, gefeliciteerd! Leuk veulen Ja

Dreeke Ach gut Leuk he fokken met zo'n merries Knipoog Helaas ken ik er alles van Clown

Balen Djesseka, hopelijk knapt hij snel op!

Evy, aan die uier te zien duurt het idd nog wel even...
Wel spannend zo 2 merries hoogdrachtig Lachen Eentje is al genoeg stress voor mij Haha!

Shirefan, ik hoop dat het snel beter gaat Ach gut
Is de DA al langsgeweest?

Regine ook spannend bij jou!
Over dat melk lekken, mijn merrie doet dat ook elk jaar een volle week ofzo, maar volgens de DA is dat bij de meeste merries nog geen echte biest. Voor de zekerheid laat ik altijd een bloedtestje doen om te zien of het veulen voldoende antistoffen binnen heeft. Misschien eerder om mezelf gerust te stellen, maar ik voel me toch altijd beter als ik weet dat het veulen alles binnen heeft wat hij moet hebben Lachen (mijn da doet dit trouwens niet om geld af te troggelen, hij zegt altijd dat het eigenlijk niet nodig is als het veulen op tijd heeft gedronken, maar ik maak me al zorgen genoeg en zo ben ik tenminste op dat vlak helemaal gerust gesteld Clown Haha! )

Ik zit sinds vandaag ook met een in principe levensvatbaar veulen (320 dagen) maar verwacht daar nog niets van te zien de eerstkomende weken Lachen
Ga zo Gon bijvoeren, zal eens zoeken naar de camera en proberen een foto te nemen van mijn ronde oudje Lachen

Dreeke

Berichten: 2436
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Wolphaartsdijk (Zeeland)

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:17

Kwaidie schreef:
Zit je echt de hele nacht erbij dan!? Ik ga gewoon een paar keer snachts eruit om te kijken en dan blijf ik een tijdje bij haar zitten! Het is dan zo rustig en stil buiten, wij wonen heel erg achteraf. Moonlight kijkt me dan echt zo aan van, het is wel gezellig dat je hier bent, maar wat doe je hier nou!?
Ik hoop wel dat het snel komt, ook voor jou! Succes!!!


Mijn merrie staat onder camerabewaking, ik slaap op stal en zie haar op de tv dus volg alles wat ze doet, ik laat haar verder met rust, ik ga dus niet bij haar in stal zitten of zo, ik wil haar niet storen. Maar ik begrijp dat jij je paard aan huis hebt staan?
Dat heb ik dus niet Knipoog

chery

Berichten: 1853
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: assen

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:32

Dierenarts is geweest, hij had weer een temperatuur van 39.6!!!! Niet goed dus!!!! Hij is weer gespoten met koortsremmer en witte? antibiotica en via een pasta nog een ontstekingsremmer die ik vanavond laat nog een keer moet geven.
Is het morgen niet beter, dan gaan ze over op andere hele dure antibiotica, excil?ofzo. Ik heb gevraagd of het rodococcus kon zijn, het kan, maar eigenlijk is hij daar nog wat te jong voor, want dit komt vaak op 6 weken voor, maar ze sluiten het niet uit.

bokjes
Berichten: 1417
Geregistreerd: 16-04-06

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:35

wat is rodococcus ook al weer?

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:37

Erg interessante berichten hier over het biest..
Ik ben weer wat wijzer geworden, ik denk ook wel dat moeder natuur er een goede oplossing voor heeft gevonden Ja

Bij ons gaat de eigenaar van de paarden er 's nachts een paar keer uit om te kijken. Nu nog niet hoor, Odin's uier is nog lang niet vol dus dat duurt nog wel minstens een week (jammer genoeg Schijnheilig )

Zijn er ondertussen nog veulens geboren?
Vannacht is er weer een nieuwe ronde en nieuwe kansen Haha!

@Shirefan: Jeetje, erg dat het nog niet verbeterd is. Ik vraag me ook af wat Rodococcus is, is dat ook zoiets als wat je bij mensen heb?

Jana_en_Ik

Berichten: 1696
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:38

Dreeke schreef:
Ja ik heb ook bijna weer een mijlpaal 360 dagen !!! Gestoord


Even pure nieuwsgierigheid van een meelezer:

Hoe lang mag een merrie eigenlijk overtijd komen? Mij lijkt dat daar ook wel een grens aan zit en dat de weeen dan opgewekt moeten worden?

Kwaidie

Berichten: 420
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: doornspijk

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:41

Dreeke: Ik heb mijn paard bij huis staan inderdaad! Ik heb ook geen camera erbij, we hebben 3 jaar geleden een veulen bij deze merrie gehad en nu nog een keertje, het is dus niet zo dat we elk jaar veulens hebben! Dat maakt het misschien ook wel extra spannend! Mijn merrie is 15 geworden dit jaar, is dus ook al niet zo jong meer en dit wordt haar vijfde veulen!
Maar dat ze bij huis staan is wel luxe, ik heb vroeger ook verzorgpaarden gehad en die stonden niet bij huis! Maar goed, nu kan ik haar goed in de gaten houden!

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:41


_Marlijn

Berichten: 5145
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nijmegen

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:42

Jana_en_Ik schreef:
Dreeke schreef:
Ja ik heb ook bijna weer een mijlpaal 360 dagen !!! Gestoord


Even pure nieuwsgierigheid van een meelezer:

Hoe lang mag een merrie eigenlijk overtijd komen? Mij lijkt dat daar ook wel een grens aan zit en dat de weeen dan opgewekt moeten worden?

Er is geen grens Het is niet goed om weeen op te wekken bij een merrie. Heeft te maken met het draaien van het veulen geloof ik.

chery

Berichten: 1853
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: assen

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:48


Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:52

Hmm, klinkt best heftig allemaal..
Hopelijk heeft hij dat niet

peetje82
Berichten: 3516
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:54

beterschap met de zieke kleintjes!

peetje82
Berichten: 3516
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:55