Rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flower54

Rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 19:13

Hej hoelang moet je wachten met rijden als het veulen er is?

unicorn1980

Re: Rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:17

Volgens mij is dat net als bij mensen heel verschillend! Hangt er ook vanaf of het veulen meekan of achter moet blijven of mee kan hobbelen in de bak ofzo. Ik denk dat ik zelf minimaal 1 maand zou wachten, maarja ik ben ook geen expert!

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:34

Ik heb toen het veulen 2 dagen oud was, met de merrie gewandeld buiten de stal, zonder haar veulen. En ik ben er na een week op gaan zitten en daarna weer gewoong gaan rijden. Al die keren is het veulen gewoon in de stal gebleven.
Bij mijn andere merrie heb ik 2 maanden gewacht, omdat ze veel lastiger in de omgang is en we de eerste week niet eens in de buurt van haar en haar veulen konden komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:55

Tot het veulen wat zelfstandiger en brutaler is, ik begin pas na een week of 4 - 5 en dan eerst de merrie buiten het hek voeren, borstelen, wandelen, longeren en dan pas rijden. Het veulen laat ik bij de rest in de wei, als je het zo opbouwd en ze hebben gezelschap malen ze er vaak niet om.