Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

ponymens schreef:De dierenarts is geweest, zie openingstopic

ponymens schreef:Bij de vorige 4 veulens was ze minder zwaar en is tot aan de laatste 6 weken gewoon doorgereden, vandaar dat ik me zorgen maak om haar conditie op dit moment.
Een scan kan zover nut hebben als je dan zekerheid hebt over 1 of 2 veulens. Ivm eerdere bevalling en complicaties zou ik dan voorzorg maatregelen kunnen nemen. Normaal bevalt ze alleen, we zijn er bij alle 4 niet bij geweest maar met een tweeling lijkt het mij wel handig om een camera ed. op te hangen zodat we hulp kunnen geven als dit nodig is.
savath schreef:Mijn eigen merrie tjessy is gescand op 18 dagen 1,5 maand en op drie maand ze is zeker drachtig maar knijpt zo hard af dat de da niet verder binnengaat.
Telkens geen veulen gezien,nu is ze 7 maand en inderdaad extreem dik.
Ik hoop ook dat het geen tweeling dracht is.
Maar zoals velen zeggen is het nooit goed om een merrie aan haar lot over te laten bij de bevalling er kan zoveel fout gaan.
Ikzelf sta elk uur van de nacht op en de paarden staan 12 meter van onze slaapkamer raam vandaan.
Laat ons hopen dat het een enkel veulentje is.
Maar op 18 dagen scannen kan dus zoals bij mij geen zekerheid geven.
Sammie schreef:Een scan heeft totaal geen nut, want je ziet niks! Ik weet niet wat voor apparaat die va denkt te hebben??