troep tussen tepels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biancaa

troep tussen tepels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 20:37

Stomme titel maar ja Bloos

Mijn merrie heeft tussen haar tepels heel veel plakkerige troep zitten. Ik haal het wel weg, maar echt makkelijk gaat dat niet. Het voelt aan als een soort kleverige modder wa ter tussen zit maar dat is het niet.

Weet iemand of het kwaad kan als dit er zit? Of kan het dan gaan smetten of gaan ontsteken?

Het is dus geen hars hoor, want het zit zeg maar tussen haar "zakken" en niet aan de uiteinden van haar tepels.

Hoop dat iemand weet wat ik bedoel...

DiantaM

Re: troep tussen tepels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:38

Elke merrie heeft dit.. Het kan geen kwaad hoor! Mijn merrie vindt het echt super super super lekker als ik het er tussen uit haal, en haar tegelijkertijd nog een beetje kriebel.

Kimmb

Dat is idd modder, kwestie van zand en zweet.
Kan niet gaan onsteken oid. Ik haal het meestal met de hand weg of met een vochtige spons.
Dus geen zorgen maken is helemaal normaal!

ellepel

dat is huidsmeer Haha! ( toch?,ja ik geloof van wel)
is vrij normaal en meeste merries hebben dat wel.
je kunt het heel makkelijk weghalen met van die babydoekjes waar olie inzit,of gewoon met een doekje, kan geen kwaad en heel goed dat je t weg haalt

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:39

Mijn beide merrie's hebben dat ook heel erg.
Shak vind het ook heeerlijk als ik dat weghaal, staat ze helemaal te genieten Clown

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:42

Soraya heeft dat ook.Alleen wordt zij boos als je het weghaald boos kijken en zwiepen met dr staart en piepen Haha!

vooral de laatste tijd..ze is zelfs boos als je dr aait op dr buik..

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:43

Ja,dat moet ik dus ook doen Ja Maar van mijn merrie mag ik nauwelijks aan de binenkant van der achterbenen komen Scheve mond Gaat wel steeds beter Lachen Mag steeds meer Haha!

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:47

dat heeft de mijne ook.
ik maak het regelmatig schoon anders stinkt het erg Misselijk net zon stank als wat er je bij hengst/ruin van afhaalt stinkie stinkie haha

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:50

hihi, hier ook Ja kan geen kwaad, ook niet super hygienisch gaan maken die boel, da's ook niet goed Knipoog

moet zo lachen met dat stankverhaal Nagelbijten / Gniffelen
bij tinkerbell stinkt het echt heel erg, mag ik overigens zoveel schoonmaken als ik wil, blijft stinken Clown
bij angel ruikt het goedje héérlijk Bloos écht waar! bij haar heeft het zo'n fruitjesgeurtje!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:56

martina heeft dat ook. en het stinkt echt als je het eraf haalt

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 16:25

Alle merries hebben dat. Ik haal het regelmatig weg. 1tje vind het prima als ik het doe en is het wel gewend. Het paardje wat we vorig jaar hebben gekocht wil er niks van weten en trekt de hele tijd haar been omhoog! super irritant.. ze is ook drachtig en ik kan niet eens normaal de tepels bekijken. Ik heb die andere gewoon van jongs af aan geleerd dat ze dan gewoon lekker stil moet blijven staan. Niet handig als iemand ander zijn paardje dat niet bij heeft gebracht!!

ingridge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 00:31

Whiz, ik herken het. Mijn merrie (op 8jr leeftijd gekocht) heeft het me nog nooit toegelaten om daar maar uberhaubt in de buurt te komen, ze slaat het licht uit mijn ogen. Dus laat ik het maar, volgens de DA kan het geen kwaad mbt de kleine omdat ze dan begrijpen dat de druk dan wat van de ketel (tepel) af gaat.
De "extra" talgproductie wordt homeopathishe wat gereguleerd dmv brandnetelcapsules te halen bij de reformwinkel, ik had op een gegeven moment zelfs witte rijlaarsen ipv zwarte.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:42

Vinga heeft het ook, en vind het heerlijk als ik het weg peuter.

Ydel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 00:34

Ydel had het elke dag wel...
haalde het dan laatste weken ook trouw elke dag weg, daarvoor 1 keer in de 3-4 dagen..
haalde het weg met zwitsaldoekjes...
moet zeggen dat het bij Ydel een beetje zwart-paars was Vingers aflikken

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 12:43

Het is inderdaad zwart korrelig, vies in ieder geval. Ik maak het ook regelmatig schoon, maar het kan geen kwaad als je dat niet doet. STraks vlak voor de bevalling wil ik het wel goed bijhouden zodat het veulen aan een schone tepel kan hangen Knipoog

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 15:33

Haha, nou bij Viola hoef ik niet eens naar haar tepels te wijzen of ze wordt al gek... wilde ze ook schoonmaken en mijn pony vond het altijd heerlijk... maar madam Viola dus niet maar goed die is op alles aan d'r lijf kriebelig. Jammergenoeg.

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 15:38

Mijn merrie heeft het ook maar bij haar mag ik het niet aanraken.
Wel een tijdje geprobeert maar het word er niet bepaald beter van.. dus naja Lachen

Babs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 21:02

Gewoon regelmatig schoonmaken met lauw water en een sponsje/doekje. Is idd gewoon zweet e.d. en daar kunnen ze nou eenmaal niet zelf bij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:25

Mijn meiden hebben het ook hoort gewoon bij merrie zijn. Alleen 1 van die 2 meiden is zo maf die eet het op als het op de grond valt en ze de kans krijgt het te pakken. De vetlel Misselijk