Dikke/warme achterbenen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ingridge

Dikke/warme achterbenen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 17:50

ter hoogte van de kogel. Mijn merrie is nu bijna 9 mnd drachtig en het gaat tot nu toe harstikke goed. Ze zit lekker in d'r vel en ziet er goed uit.

Maar nu heeft ze warme en verdikking rond de kogels van de achterbenen....ze is vanwege de storm/harde wind nu 2 dagen niet buiten geweest maar heeft stilgestaan op stal.

Vandaag nam ik dus de dikke/warme enkels dus waar en heb haar benen dan ook afgespoten maar wat nu verder?
Morgen gaat ze weer naar buiten in de grote zandpaddock.

Ik vermoed dat dit een zwangerschapkwaaltje is (vrouwen kunnen ook opgezwollen enkels krijgen als ze zwanger zijn) maar wil graag zekerheid. Heeft iemand een idee of moet ik toch morgen de DA bellen?

Derma

Re: Dikke/warme achterbenen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:56

Ik gok op stalbenen, zeker als ze een aantal dagen op stal heeft gestaan. Ik zou haar morgen even buiten laten en daarna even kijken of het minder is. Stalbenen trekken meestal met een beetje beweging zo weer weg. Vertrouw je het dan niet dan kun je voor de zekerheid je DA nog even bellen.

ingridge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 18:00

Dank je...ik kijk het morgen wel even aan (ik heb een vrije dag dus dat is gunstig).
Ze heeft, voordat ze drachtig was, hier nooit last van gehad. Dus ik mag aannemen dat dit dus een zwangerschapskwaal is?

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:18

kan ook mijt zijn Knipoog

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:21

Derma schreef:
Ik gok op stalbenen, zeker als ze een aantal dagen op stal heeft gestaan. Ik zou haar morgen even buiten laten en daarna even kijken of het minder is. Stalbenen trekken meestal met een beetje beweging zo weer weg. Vertrouw je het dan niet dan kun je voor de zekerheid je DA nog even bellen.

Daar gok ik ook op. Er komt een heel gewicht op de benen van het paard te liggen met zo'n veulen erbij en stalbenen zijn dan gauw geboren na een tijdje stil staan.

ingridge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 10:52

Vanmorgenvroeg heb ik de paarden al buiten gezet en nadat ik de stallen en het terrein had gedaan heb ik nog even d'r benen gevoeld en...geslinkt en weer normale gevoelstemperatuur.

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 18:44

Ik denk dat het eerder gewoon stalbenen zijn, 2 dagen niets anders doen dan stilstaan met toch wel een grote last in de buik.. Tsja, dan kan je daar wat opgezette kogels van krijgen dnek ik Haha!
Ik denk niet dat het veel kwaad kan, wanneer je haar straks weer fijn naar buite kan doen.
Afspuiten heeft verder geen zin, dus hoeft dat ook de volgende keer wanneer ze weer zoiets heeft, niet meer Knipoog. Het is alleen voor het oog dat het dunner wordt, na een uur is het vaak weer net zo vol als te voren.