Bewakingscamera

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marjolein

Bewakingscamera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 20:29

Mijn 2 merries krijgen van het voorjaar allebei een veulen. Ze staan bij huis en ik wil graag een camera in de stal hangen. Welke kan ik daarvoor het beste gebruiken? voorwaarde waar het aan moet voldoen.
- nachtzicht
- aansluitbaar op de PC
- liefst draadloos omdat er toch een meter of 15 zit tussen de stallen en het huis en het betegeld is (willen niet alles opnieuw leggen)

Heb me bij de karwei al iets georiënteerd maar het meeste is met draad of zonder nachtzicht.

Mariska_28

Re: Bewakingscamera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:38

Pas op met draadloos.. ze zeggen allemaal 75 meter ofzo te overbruggen, maar dit is dus de helft (de cirkel om de zender is totaal 75 meter, maar de straal is dus maar 37 meter). En als er iets tussen staat is het beeld al snel slecht. Ik zou ook een kleurencamera kopen en een lamp op stal aanlaten, dit kijkt `s nachts om 4 uur 100x fijner dan op een zwart-wit infrarood beeld waar je eerst een halve minuut naar moet turen voor je weet wat je ziet Haha!. Ik weet niet hoe het zit bij jullie tussen de schuur en het huis, maar wij hebben gewoon de kabel via de grond-bomen-dakrand van de stal naar huis liggen. En als de veulens er zijn gaat ie weer weg.

Als je wilt weten welke wij hebben, ik kan dat voor je opzoeken.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:22

Draadloos werkt heel slecht. Ik moet door een hooiberg heen en dat gaat niet met draadloos.
Ik heb dus wel draad gelegd. Gewoon overal overheen, dus niet in de grond.
Ik heb zo'n 150 meter gebruikt en dat werkt prima.
Verder gebruik ik webcams met infra rood zicht, daar heb je wel iets licht voor nodig. Ik kon wel echt nachtzicht krijgen maar dat was me te duur.
Ik heb een pc in de stal staan met daaraan de webcams en vanaf die pc naar het huis toe. Webcams met usb kunnen nl niet verder dan 4 meter.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:49

Ik heb een draadloze verbinding gehad, maar daar heb je de karwei dus niet bij nodig.

Ik heb proffesionele dingen aangeschaft en kon het op mijn labtop dus in de gaten houden.
In de stal had ik een camera hangen dat naar een poort toeging, deze was verbonden aan een richtantenne voor zo'n 3000 meter bereik, en deze stond in zichtverbinding met een antenne aan ons huis, deze was aangesloten aan een poort die naar de router toeging. Al met al niet heel simpel en ook niet goedkoop, maar wel heel stabiel!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 22:15

hier een draadloze van Denver, kost weinig, werkt perfect Ja
inderdaad, als je een heel eind moet, is met kabel vele malen beter van kwaliteit......
die zijn al te krijgen vanaf 99 euro, en werken vaak prima Ja