Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Chip2 schreef:Ik wist het gelukkig wel. Vriendin van me heeft ook paardje gekocht die zou niet drachtig zijn en nu ineens kreeg ze ook een heel mooi rond buikje. Nu blijkt ze is dus wel drachtig.

ze is drachtig van een tweeling, maar vorig jaar zag je op het eind nog niks en nu (Met dus 2 veulens in haar buik en 6/7 maanden dracht) zie je ook niets...Skippy01 schreef:je kan met een drachtige merrie nog vrij lang doorwerken hoor! bij ons op stal blijven ze gewoon lopen (niet meer echt dressuur en zeker niet springen) tot bijna aan het eind... conditie houden is goed voor ze! dan houden ze de bevalling makkelijker vol. overigens las ik net dat iemand zei dat ze het in de achtste maand kon zien, nou, ik wens je succes om dat bij mijn bijrijdpaardje te zien hoorze is drachtig van een tweeling, maar vorig jaar zag je op het eind nog niks en nu (Met dus 2 veulens in haar buik en 6/7 maanden dracht) zie je ook niets...
maar bij ons krijgen de paarden gemalen maïs zeg maar en dan kuilgras, maar ze hoeven echt niet per se alles op te eten, jij eet zelf toch ook niet elke dag evenveel?
dus lekker laten bewegen, alles soepel houden en beetje conditie opbouwen en laat haar maar eten wat ze wel lust. paarden kunnen meestal zelf heel goed bepalen wat goed voor ze is. evt. kun je merriebrok voeren en zorg dat er genoeg schoon water en een liksteen aanwezig zijn...
Skippy01 schreef:je kan met een drachtige merrie nog vrij lang doorwerken hoor! bij ons op stal blijven ze gewoon lopen (niet meer echt dressuur en zeker niet springen) tot bijna aan het eind... conditie houden is goed voor ze! dan houden ze de bevalling makkelijker vol. overigens las ik net dat iemand zei dat ze het in de achtste maand kon zien, nou, ik wens je succes om dat bij mijn bijrijdpaardje te zien hoorze is drachtig van een tweeling, maar vorig jaar zag je op het eind nog niks en nu (Met dus 2 veulens in haar buik en 6/7 maanden dracht) zie je ook niets...
maar bij ons krijgen de paarden gemalen maïs zeg maar en dan kuilgras, maar ze hoeven echt niet per se alles op te eten, jij eet zelf toch ook niet elke dag evenveel?
dus lekker laten bewegen, alles soepel houden en beetje conditie opbouwen en laat haar maar eten wat ze wel lust. paarden kunnen meestal zelf heel goed bepalen wat goed voor ze is. evt. kun je merriebrok voeren en zorg dat er genoeg schoon water en een liksteen aanwezig zijn...