Alvast bedankt!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Mariska_28 schreef:Tja al heeft de dekking etc 2000 euro gekost... Het veulen hoeft dat echt niet waard te zijn.. Ik zou zeggen laat hem een andere gek zoeken die het veulen voor die centen wil kopen..
waar kan dit dan wél aan liggen!? (behalve aan die kerel
)
.
. Zou het helpen als ik er een vee-arts bij haal en die eens met hem laat praten?
mbkaatje schreef:Ook ik vind de prijs erg hoor. Als jij het veulen niet koopt, moet ik nog zien of hij het er wel voor krijgt van een ander. Eerlijk gezegd snap ik niet hoe de prijs zo hoog kan zijn als het geen papieren heeft, wat kan zo'n dekking nu gekost kunnen hebben?
Misschien probeert hij op jouw gevoel in te spelen en daar een slaatje uit te slaan.

Djeezes zeg je kan ponyveulens met een vol NRPS papier (zelfs een topveulen) voor bijna de helft van die prijs kopen. Laat staan meid die klopt aan geen kanten.
. Hier heb ik echt wat aan.. Niet dat dit veel verschil maakt maar mijn moeder is afgelopen april onverwachts overleden. In die tijd was mijn verzorgpony drachtig en ze keek er erg naar uit om het veulen te zien. Dit is helaas niet zo geweest... Op de dag van de ceremonie werd ik 's avonds gebeld dat het veulen was geboren. En dit link ik erg aan mijn moeder. Ze keek er zo naar uit, en op het moment van afscheid kwam het veulen er voor terug. En daarom zit ik met dit dilemma...
ik weet echt niet wat ik moet doen... Maar goed. Het is en blijft wel een veulen dat met 'toeval' ? op dat moment is geboren. En ik moet natuurlijk wel realistisch blijven...
Maar bedankt allemaal
Dees schreef:Nou met zo'n verhaal erachter...
vind ik het hélemáál ASOCIAAL dat zo'n vent zulk buitennormaal geld voor zo'n halfbakken ponyveulentje vraagt...
Potverdikke meid - tuin er niet in! Laat je vader dit topic ook lezen! Jullie worden echt belazerd in deze....
. Maar hij weet inderdaad van de situatie af, dus het is inderdaad niet eerlijk...
.
). Super bedankt! Neonlight schreef:1200 euro is een belachelijk bedrag. Valentino is fokklasse 3, niet eens zo hoog dus. Wat zal daarvan het dekgeld zijn? 300 euro is al veel voor zo'n hengst (en dan krijg je een dekbewijs erbij). En wat zijn die andere 900 euro dan aan kosten? Scannen kost bijvoorbeeld 50 euro gemiddeld gezien, is ze 18 keer gescanned? Mijn merrie was vorig jaar moeilijk drachtig te krijgen, heeft de vrucht nog een keer verstoten, intensieve DA-begeleiding en mijn kosten waren 550 euro, met een dekgeld van 250 euro. En ik heb echt veel gedaan om mijn pony drachtig te krijgen. Ik geloof die kosten echt niet, ik denk dat hij jullie gewoon een leuk verhaaltje verteld en kosten aanpraat. Ook met overige kosten, voergeld en zo als het veulen aan de voet loopt, dat is echt niet veel. Ik kom in een half jaar nog niet op 50 euro meer uit. Hij wil gewoon goed aan jullie verdienen. Heeft hij bonnen kunnen overleggen? Of heeft hij gewoon met praatjes je vader overtuigd? In mijn ogen is dit veulen misschien een 400 euro waard. Dat hij rare kosten heeft gemaakt, dat is zijn eigen fout dan geweest, een papierloos veulen is gewoon niet meer waard. En als hij zoveel kosten heeft gemaakt, waarom heeft hij dan niet dat beetje extra betaald voor de papieren??? Het verhaal rammelt aan alle kanten!
, maargoed daar ging het niet om