veulen 5 maanden nog dikke vacht !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shana

veulen 5 maanden nog dikke vacht !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 13:05

hoi

ik heb een week een veulen van 5 maanden en ze is volgens mij gezond maar ze heeft een zeer dikke vacht
ik heb ze goed ontwormt en de dierenarts heeft haar al komen inenten tegen griep en tetanus en hij vond haar heel gezond
ze eet goed , mest goed en glimt mooi maar haar vacht is vrij dik
is het normaal dat een veulen van 5 maanden een dikke vacht heeft of heeft dit toch nog met wormen te maken of met iets anders ?

groetjes

Germatje

Re: veulen 5 maanden nog dikke vacht !

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:07

Nou het is met deze weersomstandigheden maar goed dat hij zo'n dikke vacht heeft, volgens mij hebben alle veulens een dikke vacht, en als de dierenarts gezegt heeft dat hij heel gezond is, zal dat wel zo zijn, incl vacht. Veel plezier nog met haar!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:08

shana schreef:
hoi

ik heb een week een veulen van 5 maanden en ze is volgens mij gezond maar ze heeft een zeer dikke vacht
ik heb ze goed ontwormt en de dierenarts heeft haar al komen inenten tegen griep en tetanus en hij vond haar heel gezond
ze eet goed , mest goed en glimt mooi maar haar vacht is vrij dik
is het normaal dat een veulen van 5 maanden een dikke vacht heeft of heeft dit toch nog met wormen te maken of met iets anders ?

groetjes

Lijkt mij vrij normaal... combinatie van veulenvacht en wintervacht.
Mijn Shet had zijn eerste winter ook een megadikke wintervacht. We hebben hem in het voorjaar zelfs moeten scheren omdat hij eind mei nog met een 5 cm dikke wintervacht rond liep. Hij kreeg hem zelf gewoon niet weg.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:51

Mijn veulen is 6 maanden en die heeft ook een enorme vacht. Ik denk zelf dat het een combinatie is van veulenvacht en wintervacht. En de aanleg zal ook wel mee spelen. Haar vriendinnetje is een maand ouder en heeft een veel dunnere vacht.

shana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 03:47

ik denk ook idd een combinatie veulen en wintervacht