bright & _ejoy.. De lekkerste pony's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wasty

bright & _ejoy.. De lekkerste pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 08:43

24 december 2005, een mooie dag! Claudia en ik stonden vroeg op..
om half 8 zaten we op de fiets, en om half 9 kwamen we aan bij een kleine camping in egmond aan de hoef.. er was nog niemand te bekennen, we wachten 10 minuutjes en daar kwam een rode auto aan.. en jahoor, lizanne en zusje zaten in die auto, lizanne zetten de auto weg, terwijl haar zusje anniek ons naar bright en fictor bracht..
ze schuifde de stal deur open en… Claudia en ik waren verliefd!
het eerste wat we zagen was een slaperig welsh schimmeltje, en een grote snuit van een shetlander boven de rand uitsteken!
Claudia en ik zijn alle 2 gek op schimmeltjes, en we waren dus ook meteen opslag verliefd..
we mochten even rijden, en ze lieten ons alles zien, en we waren aangenomen!
Wij verzorgen bright en fictor!
we kwamen ongeveer 2x per week, omdat het nog best een eindje fietsen was voor ons..
maar we hadden het vreselijk naar ons zin!
wat wij ook wisten, was dat bright drachtig was, en aan het eind van de vakantie verkocht zou worden, wij hielden daar geen rekening mee, wel met haar zwangerschap, maar we hadden zoiets van, eind van de zomervakantie? Dat is bijna nog een half jaar!
dus wij vrolijk verder gaan, en onbewust hebben we een enorme band met bright opgebouwd.
Ze was op 12 april geloof ik uitgerekent.. en een week later was er nog niks, en weer een week later nog niks.. het duurde 5 weken voordat ik gebelt werd, mijn ouders net gescheiden, ik zat dus bij mijn moeder in Amsterdam, net in de tram terug naar alkmaar..
ik werd gebelt, “Hallo Jordi, met lizanne” ik schrok, ik dacht, bright is aan het bevallen..
Maar nee, het was anders nieuws, “we denken dat er niks inzit” Ik schrok, de grond zakte onder me weg.. ik wou dat ik dit niet gehoord had.. maar toen volgde er anders nieuws, dat me toch nog een beetje geruststelde.. “we laten de dierenarts er naar kijken, en die gaat het dan opwekken” die avond was de dieren arts nog niet gekomen, maar die dag erna wel.. en hij zou nog even afwachten, op zaterdag gingen we der weer heen, en het was allemaal heel rustig, geen melk of iets, en wij hielden er rekening mee dat het dood was, of scheindrachtig.. 6e week dat ze overtijd was.. dit was te lang..
zondag werd ik wakker, ik doe de deur open om mijn kat naar binnen te halen, mijn kat aangereden.. poedersuiker! De kat waarom ik zoveel gaf.. en het ergste vond ik nog, het was snachts gebeurt, en hij was niet dood! Hij leefde nog en leed verschrikkelijk veel pijn!
Smiddag’s op msn vertelde ik claudia het hele verhaal, en toen in 1x zegt claudia:
”bright is aan het bevallen”
Ik schrik me rot en zeg, hoe weetje dat!?
Ja ik heb lizanne aan de telefoon, ze vraagt of we erheen willen, ze zit in belgie..
Wij pakken onze fietsen, mijn kat in het ziekenhuis, die dag erna proefwerk week, en een boze moeder achter me aan gerend die schreeuwt; THUISKOMEN JIJ NUUUUU
maar ik had schijt, mijn pony’tje bevalt dus ik ga daarheen!
ondertussen werden we weer door lizanne gebelt, ja het is er al half uit, het is een palomino merrie.. wij blij, dat vonden wij erg leuk!
toen we aankwamen was het veulentje al helemaal schoongelikt!
erg jammer, maar het stond toch niet! Dus we hebben nog even kunnen lachen om die stumper!:P
hij kwam maar niet omhoog, een erg leuk gezicht.. claudia en ik, keken even tussen de benen voor controlen, en jahoor, het was dus helemaal geen merrie! En al helemaal geen palomio! Het was een vosje!
die mensen hadden er dus geen verstand van, maar het maakte ons niet uit, we waren dolblij, en het was een prachtbeest!
we gingen er elke dag heen, ook al hadden we het heel druk! We waren dolblij, en als ik daar bij bright en E-joy[ het veulen ] was vergat ik al mijn problemen die zich thuis afspeelde..
Maar toen werd ik s’avonds door een huilende claudia gebelt..
BRIGHT IS WEG
WHAT?! Bleek dat bright en veulen waren verkocht naar een fokker in ursem!
we konden geen afscheid nemen of iets.. we waren doodongelukkig..
en nu, bijna weer een half jaar later, met nog elke dag bright in onze kop, mogen we VANDAAG 23OKTOBER NAAR BRIGHT TOEE:D:D:D
We mogen vandaag langs, en ik ben dolblij weer:D:D:D
Ik zal een paar foto’s en een filmpje laten zien van hoe ze er lang geleden uitzagen, en hoe ze er vanmiddag uitzien

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... +%26+E-joy
dat is een filmpje

en tot slot nog een foto die ik van die vrouw met de mail heb gehad:

Wasty

Re: bright & _ejoy.. De lekkerste pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 18:00

Ik was liever niet geweest..
Ik kwam aan, en schrok me dood, ze zag er niet uit..
hartstikke lieve mensen, maar het is nu gewoon een stuk puinhoop..
ze valt bijna van ellende uit elkaar..

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 18:05

arme jij

veel sterkte
ze is nooit echt van jou geweest

nu is ze van iemand anders
vraag of je ze moogt verzergen
kan je ze beter maken

Wasty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 18:12

flippieh schreef:
arme jij

veel sterkte
ze is nooit echt van jou geweest

nu is ze van iemand anders
vraag of je ze moogt verzergen
kan je ze beter maken

ze is misschien niet "echt" van mij geweest.. maar ik en claudia deden alles met haar, en die vrouw kon er niet op rijden.. dus me eigen pony'tje mocht ik het wel noemen..
Ja, en ik vind het juist het poedersuiker dat nu van iemand anders is.. want ik kan er niks aan doen..
En Ja, ik wil het dolgraag beter maken door te verzorgen.. maar het is ten eerste veel te ver.. en ze rijd op een manege
manege/fokker.. naja ik ben blij dat ik ben komen kijken, ik weet nu hoe poedersuiker het bij haar is.. en ik had gehoopt dat ze er beter uitzag.. maar helaas.. ik hoop dat ze snel naar een beterhuis verkocht word

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 20:48

sterkte er mee hoor Lachen

DOEJEDING

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:05

waar zijn de foto's dan ?

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:53

foto's kon ik niet meer vinden, ik heb wel foto's gemaakt, maar zet ze liever niet op bokt, sorry dat ik eerst wel zij..

DOEJEDING

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 22:02

waarom zet je ze er liever niet op dan ?

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 22:30

hoort dit wel in de Kraamstal?

edit: heb het verhaal nogmaals gelezen... jeej.. wat een vervelende situatie! Ach gut
je kunt er inderdaad zelf niets meer aan veranderen...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 01:01

Dit hoort niet op kraamstal en daarom gaat dit topic op slot.