Hoe dik bij 4,5e maand dracht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loutjelou

Hoe dik bij 4,5e maand dracht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 11:45

Hoe dik is/was jullie merrie bij 4,5e maand dracht? Libel is nu 4,5e maand maar we vinden haar wel erg dik al! We gaan er waarschijnlijk toch even door de dierenarts laten kijken. Misschien ook nog wel van 't gras maar daar zit toch ook niet zoveel meer in op dit moment??

Misschien mensen met foto's van 4,5e maand dracht?

Pauk

Re: Hoe dik bij 4,5e maand dracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 12:22

Op hoeveel dagen zit je dan ongeveer? Dan kan ik zoeken of ik nog een foto heb van toen ongeveer

Loutjelou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 13:08

Op 134 vandaag!

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 13:12

Shayla is nu 5 maanden en een beetje drachtig (vandaag 163 dagen Haha! )
Ook ik vind dr al wel wat dikker worden , met name in d'r flanken (bij d'r heupen) , dit was wel vaker dikker , maar zodra ze dan beweging had gehad viel dat weer in en nu niet. Haha!

Bij deze een foto (het lijkt me het slimst om het in een link te zetten anders word het een verzameltopic en dat mag niet Knipoog )
Haar ene kant : http://www.mijnalbum.nl/Foto=D3JRO8D3
en de andere kant : http://www.mijnalbum.nl/Foto=AGJWIBPP

Edit : op deze site kan je heel leuk kijken hoe groot het veulen ongeveer is Knipoog http://www.foalcam.nl en dan kijken bij informatie

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 13:22

Mijn merrie is momenteel een dag of 8 vroeger in de dracht of de jouwe,zij zit wel helemaal niet meer in het werk,alleen grasjes eten Clown

Afbeelding

Afbeelding

Ze lijkt ook al wat boller te worden..

Loutjelou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 13:38

Dit zijn nog maar mini-buikjes vergeleken bij Libel!!! Heb er helaas geen foto's van... Ik kijk inderdaad regelmatig op foalcam, erg leuke site!

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 13:42

Afbeelding

Wilmien hier bijna 5 maanden drachtig, loopt 3 x per week dressuurmatig.

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 13:46

wij hebben een merrie die half/eind april uitgerekend is, vind in vergelijking met twee jaar terug en andere merries ze heel vroeg al dik is! heb ook helaas geen foto.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 14:52

Mijn merrie is precies net zo ver als de jouwe, ook 134 dagen drachtig.

Hier een foto van haar van een paar dagen geleden:
(en het is haar eerste veulen!)

Afbeelding

nicky_4you

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 14:57

misschien kan het beter in link door een slotje anders Haha!

maar ik ken een merrie die kreeg een veulen en daar zag je de eerste 6 maanden niet aan.pas daarna

Loutjelou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 15:24

Nou, dit zijn dus allemaal strakke buikjes vergeleken bij Libel... het is ook haar eerste dracht namelijk.

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 16:17

Loutjelou schreef:
Nou, dit zijn dus allemaal strakke buikjes vergeleken bij Libel... het is ook haar eerste dracht namelijk.

op de fotos hierboven staan idd wel hele slanke merries. Een van mijn merries is ook 4 maanden nu en die heeft ook een behoorlijke buik, maar dat komt meer van het gras en omdat ze goed eet omdat ze happy is Knipoog Mijn andere merrie is ruim 2 maanden heen en krijgt (gelukkig) nog geen buik maar dies wel behoorlijk voller op haar lichaam geworden al....

dit is de merrie die 4 maanden heen is, even ter aanvulling, voorheen altijd een slanke den geweest maar sinds ze haar eerste veulen heeft gehad is ze een stuk dikker geworden. Dit word haar tweede veulen.
http://static.flickr.com/58/198998584_f4ddacd0aa.jpg

Loutjelou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 11:24

Bij een 2e zijn ze volgens mij altijd veel sneller dik, dat is bij mensen namelijk ook. Dit is inderdaad een flinke buik!!

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 11:35

Normaal gezien 'hoor' je het buikje pas te zien vanaf +- de zevende maand. Voordien groeit het veulen namelijk niet zo sterk. Maar dat is wel maar een richtmoment natuurlijk: Hier staat er nu ook een merrie die 5,5maand drachtig is, en wat een buik heeft die al Haha! (of zou dat toch door het gras komen Bloos ). Lekker vet maar ach de toekomstige mama wordt ook wel verwend tot en met..

hop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 11:46

[quote="lene"]
Normaal gezien 'hoor' je het buikje pas te zien vanaf +- de zevende maand. Voordien groeit het veulen namelijk niet zo sterk. quote]

Een dikke buik kan ook komen van veel vruchtwater. Wij hebben 2 merries die beide eind april gedekt zijn waarvan er eentje bijna tonnetje rond is en de andere nog maar een heel klein buikje heeft.
Ik zou me er niet zo'n zorgen over maken als ze verder gezond oogt.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 12:06

M'n merrie bij haar 2e veulen werd pas echt dik vanaf een maand of 7.. En toen was het ook gelijk een enorme groeispurt van buik.. Ze was ontzettend zwaar.. Maar bij 4,5 maanden zag je nog niet veel..
Ik heb verder ondertussen veel fokmerries gezien en het ligt er ook aan hoe je merrie gebouwd is.. Een hele lange merrie zal nooit zoveel buik krijgen als een kortere merrie.. Dit heeft met langramig en kortramig te maken

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 14:08

Loutjelou schreef:
Bij een 2e zijn ze volgens mij altijd veel sneller dik, dat is bij mensen namelijk ook. Dit is inderdaad een flinke buik!!

Dit is nu ook haar tweede veulen,en ze is (nog)niet dikker hoor dan verleden keer!

Mijn instructeur had zelfs op 6 maanden gezegd dat er geen veulen in haar buik zat,hij was er toch zo zeker van!
Veulen is inmiddels toch aardig 1m65 schofthoogte Clown

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 10:19

Dit is mijn merrie op de dag van de bevalling!
Afbeelding
Niet dik dus, ze heeft puur het veulen gedragen, want toen het veulen eruit was, was ze weer net zo slank als voorheen. Sommige mensen gaan hun drachtige merrie ongemerkt wat toestoppen, zo van, hier meid, je moet eten voor twee en dan zijn de merries vaak veel te dik. Je moet pas anders gaan voeren bij ongeveer 9 maanden dracht en dan overgaan op merriebrok. Als je merrie te dik is, kan dit de bevalling erg moeilijk maken. Mijn merrie was dus helemaal niet dik en ze heeft een makkelijke bevalling gehad met een mooi groot gezond veulen.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 13:39

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 17:38

He, fijn te zien dat mijn merrie niet de enige is met een megabuik. Hier 150 dagen, als ze niet drachtig is zit die buik er ook...... Ze heeft meerdere veulens gehad.
Afbeelding

Loutjelou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 08:20

Vanavond komt de dierenarts nog even kijken bij Libel. Misschien maak ik nog wel even een fotootje van haar dikke pens! Lachen

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:17

hier hebben we een merrie die voor het eerst drachtig is en ook ongeveer 4,5 maand al.
ze is ook al erg dik,ook ik maak me zorgen(misschien een tweeling??)
ze is denk ik ongeveer net zo dik als een merrie die al 8 maanden ver is.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:30

Ik heb er hier 2 staan die beide op 4,5 maand/bijna 5 zitten, en mijn ene merrie Shakyra heeft al eerder een veulen gehad, maar zij is hartstikke strak nog (zo erg dat ik twijfel of er nog wel wat in zit)
En mijn andere merrie krijgt haar eerste en zij is echt megadik, gewoon niet normaal meer. Alsof ze al 2x zover is Clown zal is kijken of ik een foto kan maken.

tadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:55

Onze merrie is ongeveer 4 1/2 mnd drachtig, en heeft al een aardige buik.
Wij zeggen al dat ze drachtig is van een olifant (haha).Een ding is zeker we krijgen een palomino veulentje
Zij heeft echt geen grammetje teveel vet op haar zitten, ze kan ze ook geen grasbuikje hebben.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Loutjelou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 20:12

Het was allemaal goed met het veulen en het was er ook maar een gelukkig! Bel heeft gewoon een beetje teveel gegeten....