Vicje is verkocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Vicje is verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 14:34

Al twijfelend over de beslissing of ik hem moest aanhouden of verkopen heb ik Vic op MP laten staan. Dinsdag werd ik gebeld door mensen uit Friesland, ze hadden hem zien staan en waren haast al verliefd geworden op zijn foto. We maakten een afspraak zodat ze hem ook in het echt eens konden komen bekijken.

Gisteravond waren ze er. Vic was heerlijk zichzelf, kwam steeds naar ons toe om knuffels te halen, kwam heerlijk kroelen en gezellig doen. Voor de mensen was de keuze makkelijk, ze waren helemaal verliefd.

Ze vertelden me over hun huis, Vic's eventuele nieuwe thuis. Ze wonen vlak bij een weiland, meneer is net gepensioneerd en wilde wat omhanden hebben, dus kreeg hij een veulen. Hij wil er mettertijd (als Vic 3 is) mee gaan mennen. Mevrouw wil alleen maar lekker knuffelen etc met hem en ze hebben een kleindochter van nu 10 die op paardrijden zit. Hun kleindochter woont ook vlakbij en zal er af en toe op gaan rijden.

Vic zal opgroeien met vriendjes, op een weiland met een (schuil)stal.

Dit klinkt natuurlijk als een geweldig huis. Alle aandacht, alle tijd en veel rommelen, maar ook paard kunnen zijn op het land. Ik heb dus besloten dat Vicje in Friesland gaat wonen.

Het gaat me ontzettend aan m'n hart, ik vind het heel moeilijk om hem te laten gaan. Ik voel me een beetje een verrader, maar aan de andere kant ben ik er van overtuigd dat ie het goed zal krijgen daar.

In de 1e week van oktober, over een maandje dus al, komen ze hem ophalen...

beaujangles

Re: Vicje is verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:45

Ik ken het gevoel ik had het ook roen ik mijn merrie veulentje te koop had gezet.
Die man is wezen kijken toen ze net 2 maanden oud was en die was ook gelijk verliefd.
Maar die man was heel erg serieus en hij vertelde dat ze haar echt voor de hobby wouden gaan houden.
Hij heeft diezelfde avond nog gemailt en een paar weken na de hand nog een aantal keer en hij is haar afgelopen zondag komen halen.
En ongeveer twee uur nadat ze weg was kreeg ik een mailtje dat het heel erg goed was gegaan en dat ze rustig in haar stalletje stond.
Dus ik heb er wel een goed gevoel bij en hij houdt ook contact met mij en zal regelmatig foto's opsturen van hoe ze het doet.
Nou in ieder geval heel veel succes

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 16:06

Inderdaad moeilijk, maar het klinkt alsof hij het er erg goed zal hebben! En zo te horen ook mensen waarmee je contact kunt houden als je wilt weten hoe het met hem gaat. En hij blijft nog even dus nog lekker van hem genieten!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 16:07

Hoewel het heel dubbel voor je moet voelen wil ik je toch fekiciteren!
Zo te horen heb je een mooie plek voor Vicje weten te vinden, dat is heel fijn.
Geniet nog maar even van hem!

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:14

Oh weet precies hoe je je eigen voelt, behoorlijk vervelend is dat hè?
Tot 2x toe heb ik een veulen verkocht en tot 2x toe de tranen uit mijn hoofd gehuild.... ik word nooit geen goede handelaar dat is zeker.
Maar wel heel fijn dat je zo'n goed adres voor Vïcje gevonden hebt, dat zal het uiteindelijk toch verzachten.... zeker weten?!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 19:58

Dubbel voelt het zeker, maar uiteindelijk was het wel de bedoeling dat hij verkocht zou worden.

Karinna, ik kan ook zo moeilijk paarden verkopen, Vic is het 2e veulen wat ik verkoop, en het is niet makkelijk, toch vond ik het wel makkelijker dan mijn pony-merrie. Die kwam heel onzeker aan bij mij, kreeg vertrouwen en toen moest ik haar wegens omstandigheden weer verkopen. Ik heb me nog nooit zo gemeen gevoeld, nog nooit zo'n verrader...

Voorlopig kan ik nog een maandje van deze kleine meneer genieten...

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 20:03

Moeilijk is dat he..
Ik had dat met Kaylen ook heel erg, te koop staan omdat het eigelijk 'moest' ..het was toch een hengst en hem aanhouden was niet de bedoeling. Toen ik eigelijk de hoop op verkoop opgaf (en stiekem een heeel klein beetje hoop had 'm dan toch nog maar zelf eventjes aan te houden) kwamen er serieuze kopers. Het klonk allemaal zó super, maar toch blijft het moeilijk om zo'n kleintje wat je al die maanden hebt zien opgroeien en toch die band mee gekregen hebt, alsnog te zien vertrekken.

Ik heb er enorm veel moeite mee gehad, maar geen seconde spijt, hij is zó goed terecht gekomen.
En als ik zo lees komt Vicaro ook super terecht!!
heel veel sterkte met afscheid nemen Ach gut

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 08:33

Dat gevoel had ik ook in april toen mijn jaarling hengst uiteindelijk toch nog verkocht geraakte. Nu hoor ik niks anders lof over hem en dat het de lieverling van de stal is. Achteraf gezien is hij dus super terecht gekkomen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 09:15

Ik hoop dat ik er over een poosje ook zo over kan denken... Haha! Nu is het nog maar afwachten. Dat vind ik altijd eng, je gaat af op verhalen van mensen over hoe ze zijn en wat hun plannen zijn. Gevoel erbij was wel goed hoor, maar als ik dan 's avonds in bed lig ga ik zo piekeren, wat als ze toch niet leuk zijn voor hem, wat als hij toch alleen komt te staan, wat als ze hem te vroeg in willen rijden, wat als ze hem hengst laten en niet concequent genoeg zijn voor hem waardoor ie vervelend word.

En dan komt daar nog bij (voor mij) dat mijn vaders vriendin veel interesse in hem had en nu (omdat vic al verkocht is) misschien Lisje nog een keer wil laten dekken door dezelfde hengst en dat dat veulen dan bij hun mag...