Al twijfelend over de beslissing of ik hem moest aanhouden of verkopen heb ik Vic op MP laten staan. Dinsdag werd ik gebeld door mensen uit Friesland, ze hadden hem zien staan en waren haast al verliefd geworden op zijn foto. We maakten een afspraak zodat ze hem ook in het echt eens konden komen bekijken.
Gisteravond waren ze er. Vic was heerlijk zichzelf, kwam steeds naar ons toe om knuffels te halen, kwam heerlijk kroelen en gezellig doen. Voor de mensen was de keuze makkelijk, ze waren helemaal verliefd.
Ze vertelden me over hun huis, Vic's eventuele nieuwe thuis. Ze wonen vlak bij een weiland, meneer is net gepensioneerd en wilde wat omhanden hebben, dus kreeg hij een veulen. Hij wil er mettertijd (als Vic 3 is) mee gaan mennen. Mevrouw wil alleen maar lekker knuffelen etc met hem en ze hebben een kleindochter van nu 10 die op paardrijden zit. Hun kleindochter woont ook vlakbij en zal er af en toe op gaan rijden.
Vic zal opgroeien met vriendjes, op een weiland met een (schuil)stal.
Dit klinkt natuurlijk als een geweldig huis. Alle aandacht, alle tijd en veel rommelen, maar ook paard kunnen zijn op het land. Ik heb dus besloten dat Vicje in Friesland gaat wonen.
Het gaat me ontzettend aan m'n hart, ik vind het heel moeilijk om hem te laten gaan. Ik voel me een beetje een verrader, maar aan de andere kant ben ik er van overtuigd dat ie het goed zal krijgen daar.
In de 1e week van oktober, over een maandje dus al, komen ze hem ophalen...