Barcelona ruim 3 maanden !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arie_de_Best

Barcelona ruim 3 maanden !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 20:29

Hallo allemaal,

22 mei 2006 schreef ik op Bokt.nl het verhaal over het verlies van Monali, de moeder van Barcelona.
We kregen warme reacties en tips hoe het veulen het beste op te voeden : via veulencentrale, in Elsloo...etc etc...
Uiteindelijk hebben we besloten het zelf te doen, wat nu na 3 maanden een goede keuze bleek te zijn ! Na hele lange nachten van opblijven om het veulen te voeren met de fles en de zorg of alles goed met haar ging zijn we nu 3 maanden verder en het gaat super met Barcelona !! Knipoog
Ze staat zelf met 1 foto op de website van een fotografe : Justyna Furmanczyk. Kijk op www.justine-images.eu (dan naar Gallery , dan Animals-Horses , 4e pagina onderste rij ). Op deze site veel meer foto's van onze paarden !

Nou, dit was even een update over het wel en wee van Barcelona !

Tot greetz,

Lejo

Nicole288

Re: Barcelona ruim 3 maanden !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 22:24

Fijn dat het zo goed gaat! Gaat ze straks (of misschien nu al?) bij een vriendinnetje? Staan leuke foto's bij Ja

Arie_de_Best

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 09:58

Hallo Nicole,

ze loopt al in de wei met 3 andere vriendjes, Plop (Quarter) - Bailo (Kwpn) en Blondie (Kwpn).
Daar staan ook foto's van op die site ( www.justine-images.eu )
Nog 2 maanden en dan worden ze gespeend , is altijd emotioneel gebeuren vind ik ! Dan komen ze in mooie grote loopstallen en komen ze elke dag buiten. Het wordt een drukke winter, we hebben nu ongeveer 40 paarden en veulens, jaarlingen en 2-jarigen. Binnenkort ook binnenhal met 20 extra boxen, dus wordt druk druk en nog eens druk. De vergunningen zijn zo goed als binnen, dus de fundering kan binnenkort gelegd worden.

Maar even terug naar Barcelona, ze groeit goed en is tierig en gaat goed om met de andere veulens, ze is geen vervelend veulen (papveulen) geworden doordat ze door mensenhanden is gevoed. Ze is lief en gedraagt zich altijd goed ! Gelukkig maar, het kan ook anders uitpakken... soms hoor je verhalen over papveulens die lastig zijn.

Greetz Knipoog Knipoog Knipoog

Lejo

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:39

Waar staat dit veulen??? Ik ken Plop en Scooter, die hebben op de Delta gestaan he...

Arie_de_Best

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 07:36

Hallo Texas,

Scooter en Plop staan in Ruinen (Drenthe), bij Stal Arie de Best.
Plop komt hier na afspenen in de opfok.
Mochten er nog meer mensen een plekje zoeken voor hun veulen, we hebben nog enkele plekken vrij !
(ik weet niet of ik reclame mag maken ! Knipoog )

De kosten voor veulenopfok is v.a 125 euro p/mnd, incl. wormenkuur, we voeren Pavo-veulenbrok, in ruime loopstallen, en heel de dag vers paarden-kuil. Gehele jaar , elke dag weidegang, wat goed is voor ontwikkeling.

Voor verdere info kan iedereen ons vrijblijvend bellen en of mailen !

Greetz,

Lejo

NielsHessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:28

fijn dat het zo goed is gegaan Haha!

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 21:06

Leuk om te horen dat het zo goed verlopen is!
Nog veel succes verder!