Boetin (UB40 x Krack C) word alweer zo groot!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jarrah

Boetin (UB40 x Krack C) word alweer zo groot!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 15:49

Jeetje het lijkt wel gister dat het rietje sperma erin ging, het lijkt wel vanmorgen dat ik de kleine in mijn handen kon sluiten en nu, voor mijn gevoel 5 minuten later, is het alweer een heel paard aan het worden!!

Tif tegen het einde van de dracht:
Afbeelding

Het moment dat ik haar in mn armen sloot:
Afbeelding

Eerste keer staan:
Afbeelding

Boetin 1 week oud:
Afbeelding

En nu: alweer zo'n hele dame, wat gaat dat hard zeg Sigaar
Afbeelding

Wat vinden jullie van mijn mooie dames?

Overigens zit ik echt in een dilemma, kan ze niet allebei aanhouden ivm studie, maar..... wie gaat er weg? Verdrietig
Heeft iemand hier ervaring mee? en welke keuze heb je toen gemaakt?

Groetjes Lisette

Sisco4life

Re: Boetin (UB40 x Krack C) word alweer zo groot!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:52

whouw, wat een pracht veulen!

Ik vind het veulen erg leuk.

Tsja.. dat je er 1 moet verkopen, dat is altijd k*t.
Ik zou het veulen verkopen, vinden mensen toch aantrekkelijker zo'n jong dier, en je hebt met het veulen geen jaren getraint en samengewerkt Haha!
Ik weet het ik heb makkelijk praten vanachter mijn schermpie

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:04

tja, maar als je een intensieve studie gaat volgen dan is zo`n veulen ook wel weer makkelijk. Die kan je de eerste jaren in de opfok zetten, waardoor je meer tijd hebt voor je studie: Is goedkoper en minder tijdrovend dan een merrie die je moet rijden en op pension staat

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:18

daar heb je ook weer een punt....dahm..het is zo moeilijk.
En een verzorger voor je merrie dan ?

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 16:32

@Karin: dát is idd het punt wat mij doet overwegen!
In wil graag 100% voor mn studie gaan en ik wil op kamers, past daar een fulltime sportpaard wel in? Zowel financieel als kwa tijd.....
Ik ga het nog eens allemaal goed op een rijtje zetten en hoop dat de oplossing zich dan vanzelf aandient (ookal ben ik daar erg bang voor)

Bedankt iig voor de reacties en het meedenken OK dan!

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 17:12

reken het allemaal nog maar een keer goed uit ja.
Je kunt uiteindelijk beter kiezen voor hetgeen je zeker weten kunt betalen.

Ik zou het persoonlijk nog veel erger vinden namelijk als ik mijn veulen verkoop en er dan later achter zou komen dat ik het sportpaard ook niet verzorgen (en dus ook zou moeten verkopen)

En uit ervaring : een studie neemt veel tijd in beslag en een paard is dan een verplichting waar je op een gegeven moment zelf tegenop gaat kijken

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 17:18

Op de laatste foto ziet je veulen er knao uit. Mooi langgelijnd model en hoog op de benen.
Tja, wie je aanhoudt kunnen wij niet voor je bepalen. Welke van de twee heeft de meeste kwaliteiten en (in het geval van je veulen) is het waard daar 3 jaar op te wachten?

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 17:27

Ik vind de merrie's beide erg leuk.
En wat betreft de verkoop, ik denk dat karin1985 heel erg gelijk heeft!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 17:30

Mooi veulen zeg.
Ik heb mijn merrie verkocht omdat ik het niet redde met mijn studie en elke dag rijden ernaast.
Ik heb er een veulen voor in de plaats gekocht (wel niet van mijn eigen merrie, maar toch).
Mijn veulen komt hier vlak bij in de opfok te staan, ik hoef er niet perse elke dag heen maar het kan wel. Voor mij een super oplossing.
Denk er maar goed over na, want het is geen makkelijke beslissing.

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 19:14

mooi veulen, mooi hé, hoe je ze ziet opgroeien!

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 01:12

Ik vind je paardjes allebei super! Succes met het maken van zo´n moeilijke keuze.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:20

Super foto's! *LOL*

Met de beslissing wie er weg gaat kan ik je niet helpen.. als het mij zou overkomen zou iig het veulen weggaan Ja

chicolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:22

mooi beesie geworden hoor ! Lachen

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 12:21

Ik dacht dat het veulen al verkocht was voor het geboren was Lisette?

Het is wel een erg mooi diertje Kwijl

Ik zou Tif niet wegdoen, daar heb je een hele goede merrie aan Ja

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 16:20

Leuk veulen hoor!
Tja WIE moet je verkopen? Het is altijd zo: Eens besmet met het paardenvirus, ALTIJD besmet met het paardenvirus.
Ik heb er een paar zien vertrekken. Maar zoals jij je plaatje omschrijft (studie kamers etc) zou ik voor de volgende beslissing gaan>
Je weet dat je geen tijd meer hebt voor een sportpaard want je tijd gaat in je studie. Over een paar jaar kan je verder kijken of je WEL zin en tijd hebt voor de paarden-sport. Ik zou daarom de moeder verkopen (hoe k.l.o.t... het ook is) en de veulen ergens in opfok doen en haar over 2,5 jaar eens bekijken hoe zij loopt en OF JE ZELF nog wel verder met de paarden wilt gaan.
De merrie heeft hoogstwaarschijnlijk ook meer "te bieden" omdat ze klaar is om gereden te worden. Je verkoopt makkelijker een rijpaard dan een veulen. En door het veulen te behouden heb je toch nog een beetje "bloed" van je merrie in herinnering. Je kan de verkoop van je merrie gewoon STUREN want je verkoopt haar ALLEEN AAN EEN GOED THUIS en kan je met een gerust hart gaan studeren, toch?
Succes met je moeilijke beslissing!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:09

of je moet er een verzorger bij doen ofzo.
maar dat is ook heel duur.

Jenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:24

Je hebt daar 2 prachtige paarden!
Persoonlijk vind ik dit een hartverscheurende keuze die je moet maken. Ik zou voor dat ik de merrie liet dekken goed nadenken over wat er met het veulen zou gaan gebeuren, of je tijd en plaats genoeg zou hebben voor alle 2 ect.
Maar goed, dit zijn vijgen na pasen natuurlijk.
Ik zou eerst gaan bekijken of je voor een paar jaar niemand kan vinden om voor de paarden kan gaan zorgen, de merrie rijden, veulen kan in de opfok. Ik zou een overeenkomst sluiten dat jij de kosten van de paarden betaalt (als je dit financieel aankan natuurlijk) maar dat zij/hij dan gratis moet de paarden verzorgen. Om dit te kunnen moet je wel iemand vinden die je vertrouwd en die niet op geld uit is. Dit is inderdaad moeilijk om zo iemand te vinden, maar natuurlijk super wanneer je wel zo iemand zou vinden.

Als dit niet kan zou ik echt niet weten wie van de 2 gekozen. Het heeft alle 2 voordelen en moeilijkheden,... Je moet dus zelf best een lijstje maken met pro's en contra's en daar dan je besluit uit trekken. Daar kunnen wij je vrees ik niet in helpen.

Veel succes met je keuze.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 18:48

Jenka schreef:
Ik zou voor dat ik de merrie liet dekken goed nadenken over wat er met het veulen zou gaan gebeuren, of je tijd en plaats genoeg zou hebben voor alle 2 ect.

Dat hád ik idd allemaal al geheel duidelijk voor mezelf....

Het zit namelijk zo (lang verhaal, sorry):
Het veulen is niet van mij en ook nooit geweest, al vóór de inseminatie was ze al verkocht...
Dit probleem van een keuze maken is voor mij dus ook nooit aan de orde geweest, dat veulen was simpelweg niet van mij Knipoog !
Maar nu mijn school dichterbij komt en ik echt geen flauw idee heb of ik het uberhaupt straks nog wel allemaal rond kan krijgen (opleiding, op kamers, vriend, werk, paard trainen), zat ik de laatste tijd erg te twijfelen of ik er niet beter aan doe om voor Tif nú alvast opzoek te gaan naar een goed tehuis (zodat mijn paard iig niet de dupe is, áls ik het écht ineens niet meer red straks)

En nu kwam van de week de eigenaar van Boetin naar mij toe met het voorstel dat ik Boetin voor 'relatief' weinig mag kopen en stallen....

Het zou me zowel financieel als kwa tijd gigantisch veel schelen, het enige wat ik daarvoor maar hoef te doen is Tif verkopen, en dát idee alleen al breekt mn hart Verdrietig !
Ik zit dan ook hard te overwegen om gewoon alles op alles te zetten en ervoor te knokken om Tif aan te houden! Dat dier is me meer waard dan wat dan ook, ze is echt míjn meisje!!!

Allemaal iig héél erg bedankt voor de reacties en voor het meedenken!

Ik ga er even nog een paar nachtjes goed over nadenken en ik hoop dat ik dan ineens een geniale ingeving krijg Vork

Liefs Lisette