Is dit hengstig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Is dit hengstig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 14:00

Hoi Allemaal,

Mijn merrie is 9 mei voor het laatst geinsemineerd en vervolgens gescand op dracht, en drachtig.

Nu kwam k net op stal, en ze leek wel weer henstig Verdrietig Als ik op dr billen kriebel gaat dr staart wel omhoog.. Dus even geschouwd bij een ruin (waar ze normaal op reageert) ze kwam alleen even kijken, maar liep vervolgens de andere kant weer op om te grazen, dusgeen intresse, en geen plassen, wat ze normaal doet..

Is dit wel of geen hengstigheid? Ik heb dr al geprobeerd te laten scannen vorige maand dit liet ze niet toe dus dat heeft ook weinig zin..

Groetjes Barbara

Y_DG

Re: Is dit hengstig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 14:16

dat de staart omhoog gaat omdat je op der billen kriebelt is geen teken van hengstigheid, mijn merrie doet dat ook en die is ook (zeker weten) drachtig Knipoog Dus ik zou me geen zorgen maken want ze reageerde goed wanneer je geschouwd hebt bij een paard Lachen

shafali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 14:16

het lijkt me niet.. als ze "normaal" tenminste wel goede tekenen van hengstigheid laat zien.. ik zou haar gewoon de komende dagen nog even in de gaten houden, maar ik hoop dat het vals alarm is Knipoog.. mijn merrie is nl ook niet drachtig gescand, maar ook nog niet hengstig.. Knipoog

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 14:21

Sommige merries vertonen tijdens de dracht wel eens tekenen van hengstigheid,
dit komt door hun hormonen, er verandert namelijk veel in hun lichaam.
Dus hoogst waarsschijnlijk is ze niet hengstig.

Marikootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 17:54

Ik denk niet dat het hengstigheid is. Aangezien ze niet reageert op de ruin waarop ze normaal WEL reageert wanneer ze hengstig is.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 15:44

Mijn merrie deed dat ook nog steeds in de dracht... En daar is 24 juni j.l. een veulen uit gekomen.....Sommige merrie's vinden het gewoon een lekker plekje....
En als je echt twijfelt nog een keer laten scannen...... Kan nooit kwaad, kan je gelijk checken of er geen tweeling zit........