overbezorgde moeder.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

overbezorgde moeder.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 17:00

Beloperone, het veulen van Paddy heeft het galopperen ontdekt. En nu galoppeert hij continu in de rondte. Helaas durft Paddy hem bij NIETS alleen te laten gaan. Dat durven Sierra en WEnhyfar wel. Dat veulen van sierra bouwde de dagen vlak na zijn geboorte al een conditie op die i nooit zal krijgen. Paddy is echter zo'n overbezorgde moeder die niet los kan laten en haar kindje overal bij het handje te moeten houden .Dus nu galoppeert ze zich een ongeluk want ze moet bij hem blijven en die kleine die rent maar en rent maar..... Zijn er hier meer mensen met die sukkelige moeders?

melody83

Re: overbezorgde moeder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 17:23

Mijn merrie had dit in het begin ook heel erg..
Alles op de voet volgen..maar dat is een hele normale reactie..natuurlijk is het ene moederpaard er weer makkelijker in dan de andere..bij mij ging het na een week beter en galopeerde Bo rustig een rondje alleen.

peninna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 17:26

Mijn merries hebben dat meestal de eerste paar dagen, daarna wordt het hen te vermoeiend en moeten de veulens het zelf maar uitzoeken. Haha! Haha! Haha!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 21:24

Haha, ja wij hebben ook 3 van die dombo's die dat doen...
Hooguit 2 weken hoor, dan zijn ze het behoorlijk zat Haha!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 14:32

Ja hoor, was hier ook zo in het begin. De een blijft het langer doen dan de ander, maar het gaat vanzelf over als moeders het moe wordt Lachen

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 14:34

hahah best grappig Clown
ze krijgt het vast wel door naar een tijdje dat ze hem wel alleen kan laten . Komt vanzelf wel , ze word wel een keer goed moe Lachen

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 15:22

Mijn veulen mag nu al een beetje alleen... Maar eerst blijf mijn merrie er nog elke stap naast.. Maar als het veulen meer dan zo'n 7 meter weg is gaat ze er snel weer naar toe...... En gaat er dus ook constand achteraan in galop etc.....

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 15:32

Jep, héél herkenbaar!
Eza volgde letterlijk elke stap die Blue River zette.
Het werd minder, maar niet zo dat ik had, dit gaat goed.
Bijvoorbeeld; Ik kon ze niet uit elkaar halen. Raakte mams helemaal in paniek. Dat resulteerde weer in een compleet overstuur veulen.
In de weide idem. In een straal van 1,5 meter was het goed. Ging hij daar buiten...? Paniek!
Dit ging spontaan over toen ik ze terug de groep in gooide.
Nu zie ik Blue slapen en zijn moeder aan de andere kant van de weide lopen...
Ook het contact met Blue gaat nu veel beter. Hij is niet meer zo bang nu. Heel raar.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 17:03

Oh, ze schermt hem zo af, dat ik er bijna niet bij kom. En nu wil het veulen nog niets van mij weten. En dat vind ik wel jammer.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 17:15

jep die van mij doen het allemaal. Alleen Waldfee en Hinke geven het na 1 a 2 dagen op. Libel bleef er achteraan hobbelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 17:47

Dat erbij komen wordt wel beter als ze wat ouder en zelfstandiger worden. (en je ze op een gegeven moment ook kan lijmen met brokjes) Lekker in de wei gaan zitten en ze komen vanzelf.
Mijn merrie van 20 doet de eerste dagen niets anders dan het veulen iedere stap volgen en dat wordt gaandeweg steeds minder.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 18:20

Dus ik moet nog even afwachten en dan geduld opbrengen. Gelukkig is het er wel het weer naar om in de wei te zitten.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 16:04

Ik oefen ook altijd wel even hoor merrie mee naar stal en dan even het veulen in handen nemen. Wat mij ook wel opvalt is dat ze vaak de eerste 1 a 2 dagen heel brutaal naar je toe komen e.d. en vervolgens ben ik 1 a 2 weken heel erg eng Haha! en dan ineens beginnen ze een stuk brutaler te worden.