Waarom bijvoeren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

Waarom bijvoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 21:24

Ik lees hier veel dat mensen hun merries en veulens bijvoeren. Ik fok al jaren ponies (ook grote maten) en ik voer nooit bij.
Mijn merries en veulens lopen samen met de hengst dag en nacht buiten. Ze zijn allemaal vet. Een aantal gaan naar de keuring en zelfs daar hoef ik niet voor bij te voeren.

Wat zijn jullie redenen om bij te voeren?

Brennie

Re: Waarom bijvoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 10:35

Omdat mijn merrie en veulen niet vet worden van alleen gras. Het is denk ik ook afhankelijk van het ras, het ene ras heeft meer aanleg om dik te worden dan de andere. Mijn merrie en veulen zien er nu mooi uit en ik voer mijn merrie 2 kilo merriebrok en mijn veulen 1 kilo veulenbrok bij plus een halve pak hooi per dag. En ze zijn niet vet, ik heb ook nog een haflinger staan met een veulen van een tuigpaard en die krijgt ook 2 kilo merriebrok bij plus een halve pak hooi en af en toe muesli, en die is zelfs nog iets te mager, je kunt de ribben voelen. Ponyrassen hebben vaak zowiezo als niet zoveel nodig als paardenrassen.