Daarna Luut. Ze kreeg een veulen dat veel te vroeg was geboren. Kon niet staan en als ze dat deed sleepte ze met haar linkerachterbeen en stond op de kogel. Maar met veel aandacht is dat nu helemaal aan het wegtrekken. Merrie en veulen zijn nu verkocht. En ze doet het super. Komt helemaal goed.
En nu Merilyn. Ze was 10 juli uitgerekent. Vanochtend vond de manege eigenaar haar dood in stal. De DA is nog geweest en constateerde en darmscheuring. De Da zei dat hij de afgelopen 2 maanden bij twee andere paarden hetzelfde had geconstateerd. Ze is vanmiddag al opgehaald.
Wel vreemd was dat de eigenaar van stal (en merrie, ik werk er) om half zes telefoon kreeg. Niemand zei iets en hij hoorde alleen wat stalgeluiden. Rustig etende paarden enzo. In de krant staat dat er een geest in onze regio is gesignaleert door verschillende mensen. Ik geloof niet zo in het geestenverhaal. Maar wel in de innerlijke kracht van mens en dier. En in telepathie. H en Marilyn haden een bijzondere band.
Ik ben toch wel van slag en verdrietig. Deze merrie was bijzonder lief. Ze liep altijd naast als je haar naar de wei bracht en weer binnenhaalde. Ook zonder halster. Ze heeft Z2 gereden en Koen was net weer gestart in de L1. Lunita reed hij ook.
We hebben dit jaar dus maar 1 veulen. Een Welsh x Fjord. De andere twee fokmerries waren al niet drachtig dit jaar. Hopenlijk volgend jaar beter. We hebben nu genoeg pech gehad voor de komende 10 jaar vind ik.

Merilyn Rust zacht. Je hebt beter verdient eigenlijk.

. sterke voor alle betrokkenen.