Wel/ niet naar regionale veulenkeuring?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

roestig

Wel/ niet naar regionale veulenkeuring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 09:54

Fristi's veulen wordt elk moment geboren, en moet uiterlijk over een week(als ik ga) Fristi en het veulen hebben opgegeven voor de regionale NRPS veulen keuring (in Tolbert) Het enige is, ik weer niet of het zin heeft om te gaan, het lijkt me heel erg leuk, maar ik weet niets over keuringen, hoe dat allemaal gaat, wat er gebeurt, en het veulen komt in het register A, wat verschilt hier met de veulen-boek veulens? (behalve dat ze niet voor kampioenschap in aanmerking komen) Heeft het wel zin om met een register A veulen naar een veulenkeuring te gaan? Ik neem aan dat ze er geen premies e.d. aan register A veulens gegeven worden, aleen je kan je veulen er wel laten chippen en ik geloof ook dat het veulen et wordt 'getekend' en hoe zit het met paspoortje en papiertjes? Wanneer krijgen veulen dat? Moet je daarvoor naar een veulenkeuring? Het veulen komt uiteindlijk, als het op 3 jarige leeftijd naar keuring gaat, wel gewoon in het NRPS hoofdstamboek. Ik heb nooit eerder een veulen gehad of een keuring etc. gezien, iedereen die me er iets over kan vertellen, graag

Rubriek register A:

KEURING REGISTER-A DIEREN
Dieren welke ingeschreven staan in het register-A. Deze dieren worden gekeurd in een aparte rubriek en komen niet in aanmerking voor een kampioenschap.
25. ponyveulens Reg. A
26. rijpaardveulens Reg. A

ponymens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:37

Register A veulens krijgen wel premies.

Schetsen en chippen wordt door de veulenschetser aan huis gedaan. Als dit gedaan is worden de papieren/paspoort afgegeven. Dit heeft dus niets met de keuring te maken.