Veulen is er nog niet..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

roestig

Veulen is er nog niet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 14:01

Fristi's veulen is er nog niet.. de 1e keer is ze gedekt op 26 juni en laatste keer weet ik niet.. Iniedergeval is het veulen dus veel te laat.. En Fristi heeftw el uiers, maar zo groot zijn ze ook niet.. Ze heeft ruim een week geleden even gekegeld, maar dat doet ze niet meer.. Verder heb ik het veulen al bijna een week niet meer voelen/zien bewegen.. Ik ben bang dat er iets mis is.. Ze heeft ook aan de linkerkant van haar buik een grote bult.. Er wordt gezegt dat het een vochtophoping is.. Ik weet het niet, maar wat kan ik het beste doen? En wat zijn de banden? Omdat het evulen meestal komt als de banden los zijn ofzo, alleen geen idee wat de banden zijn..

CarmN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:03

Misschien moet je de DA bellen..?
Aangezien je heb veulen niet ziet en niet voelt bewegen en het laat is!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Veulen is er nog niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:38

Het komt op het laatst van de dracht vaak voor dat je een veulen niet meer voelt bewegen, omdat de ruimte erg klein wordt en het veulen anders voor het geboortekanaal gaat liggen. Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Gemiddelde dracht van paarden ligt tussen de 320 en 360 dagen, er zijn paarden die altijd 360 dagen dragen. Ook aan de 360 dagen zit je nog niet, dus over veel te laat kun je nog niet spreken. Veulen van stalgenoot van Dana is na ruim 370 dagen gekomen. Het komt wanneer het klaar is, en soms duurt dat wat langer. Ook beginnen met kegelen en weer ophouden, Marije haar pony's zijn daar ook heel gedreven in. Ik geloof niet dat je je zorgen hoeft te maken.
Die vreemde bult klinkt als zucht, is een vochtophooping. Zwangere vrouwen hebben hier ook vaak last van, dan in de vorm van dikke enkels.
Ik zou me niet teveel zorgen maken. En als je er nog niet gerust op bent kun je altijd de DA nog inschakelen.