veulen niet te pakken kunnen krijgen in wei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laurierhaag

veulen niet te pakken kunnen krijgen in wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 21:09

Hallo!
Wij hebben een veulentje bij ons op pension staan..
Hardstikke lief beest! We hebben alleen een probleem..
Sinds een paar dagen vind ze het leuk om zichzelf niet te laten pakken in de wei
Moeders is geen probleem, maar als we het kleintje willen pakken trapt en bokt ze naar je.
Heeft iemand tips? Waarmee kan ik haar lokken?
(als je haar eenmaal hebt, loopt ze wel gewoon mee)
Los meelopen met moeder is eigenlijk geen optie, ze meoten nogal een eindje lopen en er staan veel machines etc op het erf..
Alvast bedankt
Groetjes Jorinee

FlynnlOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:15

Gewoon zo doorgaan dat als je nu doet
neem wel altijd wat lekkers mee.
op een begeven moment heeft ze door dat wat ze ook doet jij d'r toch wel te pakken krijgt.
Dus het gaat wel weer over
Waarom meot je het veulen trouwens uit de wei halen??

Laurierhaag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 21:18

Dus een stukje fruit of brokjes ofzo?
Wij zetten de paarden altijd binnen.. vraag me niet waarom Het baasje heeft dat liever.
Bedankt voor de tip

Grietzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:27

Komt ze ook niet achter de moeder aangerend dan?
Merrie bij ons op stal heeft elk jaar een veulen, maar heb nog geen enkel veulen meegemaakt dat niet met zijn moeder mee wil!
Zijn jullie vanaf begin af aan ook al gelijk begonnen met hem/haar te pakken of nu pas voor het eerst?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:28

Misschien moet je eens proberen te bukken; ben je minder eng en dan komt het veulen gegarandeerd even bij je kijken. Kan je meteen een stukje appel geven (is ook niet zo hard) en zo ook op een 'gezellige' manier begroeten en misschien lukt het je wel haar te pakken dan. Succes!

Uppojono

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:34

Hoe oud is het veulen..? Brilliant had het eerst namelijk ook.. Vanaf het begin af aan, deden we haar een halstertje om en liep ze aan een touwtje mee, heel veel aandacht gegeven enz, maar dat ging niet altijd zonder moeite. Op den duur verstopte ze zich al achter mams als ze me aan zag komen.. Maar ben gewoon doorgegaan met borstelen, knuffelen en vangen en gaat nu super.. Als ik naar de wei ga, komt ze er altijd aangelopen en laat zich overal aaien, borstelen enz.. Ik weet dus niet hoe oud ze is, maar als ze nog erg jong is, zal ik het wat tijd geven.. Niet teveel onder druk zetten..

Laurierhaag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 21:41

Ze wordt morgen 3 weken oud.. Vanaf het begin doen we het al met halstertje en touw. Bukken heb ik ook al geprobeerd, maar het heeft al een paar keer weinig gescheelt of ik kreeg een trap in mijn gezicht.. Maar ik ga gewoon de tijd nemen en alle tips gebruiken die jullie mij verteld hebben!

Owja: Het veulen loopt wel mee, maar ze gaat nogal op onderzoek uit. Daar is niets mis mee, maar door al die machines die op het erf staan is de kans groot dat ze ergens tussen komt te zitten ofzo.. En dat zou ik absoluut niet willen

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 10:50

Die van mij liep vanaf dag 1 al niet met mama mee, dus komt wel vaker voor, hoor. Probeer iedere keer dat je hem pakt, wat veulenbrokjes te geven, zodat ie de volgende keer denkt, die heeft wat lekkers bij zich.