gedragsverandering merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jabari

gedragsverandering merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 15:43

Ik heb mijn merrie een week geleden laten dekken , en nu word mij verteld dat je merrie dan veranderd qua gedrag , zoals zachtaardiger , en feller naar andere paarden toe , en ook dat zij dan veel moeier is dan normaal.
Mijn merrie is helemaal niet veranderd , betekent dit dan dat ze niet drachtig is , of kan dat dan alsnog

Groetjes jabari

Amber_

Re: gedragsverandering merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 15:45

Mijn merrie is gedekt op 18 mei. En die was ook helemaal niet veranderd, ik merkte niks geen verschil. Maar die is vandaag mooi drachtig gescand !!

jabari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 15:50

gefeliciteerd amber met het goede nieuws , ik hoop dat het voor mijn merrie ook geld , ik moet nog twee weken wachten voordat ze gescant kan worden , maar word gek van de mensen die zeggen dat ze niet drachtig kan zijn omdat ze nog lief is voor de andere paarden .

Groetjes jabari

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 15:53

Mijn merrie werd juist nog knuffeliger, en liever naar andere paarden. Iedere merrie reageert anders, trek je niets van aan wat de anderen zeggen.
Wat betreft het gissen of ze drachtig is of niet....geduld, geduld, geduld. Als je al niet twee weken kunt wachten, hoe moet dat straks als ze wel drachtig blijkt te zijn en je 11 maanden in de stress moet zitten?

fique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 16:00

die van mij was gewoon zichzelf toen ze terug kwam. is helaas niet drachtig.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 16:13

Bedankt Hopelijk bij jou hetzelfde, maar trek je niks aan van andere mensen. Dat deed ik dus ook mooi, maar wat blijkt.. ze hebben het allemaal mooi verkeerd !

Boldly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 17:29

Ja, het is per merrie verschillend, maar ook per keer. De eerste keer dat Bold gedekt was, zag ik geen verandering. De tweede keer dat ze gedekt was, was ze heel lief, ze plaste heel veel en ze lag heel veel. Ik had toen echt het idee dat ze drachtig was en dat bleek ook. Toen ze het jaar er op weer gedekt was, zag ik ook weinig verandering en dacht ik dat ze niet drachtig zou zijn, maar dat was ze gelukkig wel! Anders had Chuck er nooit geweest....

Succes de komende tijd!!

jabari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 17:46

Bedankt voor jullie reacties , het is voor mij allemaal nieuw dit , ik zal even geduld moeten hebben tot de scan en hopen dat het gelukt is , bedankt voor jullie advies

Groetjes jabari

8secondride

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 19:04

tja vrouwen he... altijd onvoorspelbaar.....

jabari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 19:08

Ja gelukkig wel dat maakt het nooit saai

annewill

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 15:58

hej de mijne was de eerste 5/6 maanden gewoon hetzelfde lief en rustig..
maar dat veranderde wel gek doen onder het zadel enzo...
heel vijandig naar bepaalde paarden in de kudde

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:29

Mijne is veel liever geworden,we konden het wel vrij snel merken.

Birgitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:49

wij hebben 4 jaar geleden 2 drachtige merrie's gehad en daar hebben we de eerste maanden niks aangemerkt. terwijl ze bij het scannen allebei drachtig waren. toen ze drachtig waren moesten ze alleen niks van de hengst weten daar deden ze aggressief tegen verder hebben ze nooit iets gedaan tegen een ander paard.

bij 1 van de merries merkte we pas toen ze rond de 5 a 6 maanden kwam dat ze anders werd. in de omgang veel liever en knuffeliger. Het rijden vonden ze steeds minder leuk worden en ging met de 8 maanden ook niet meer. was constant protesteren stil staan en zo. omdat ze de singel en de beenhulpen niet meer fijn vond ben ik toen gestopt met rijden. ik heb haar toen gelongeerd tot ze dit ook niet meer wou en toen heb ik dagelijks gewandeld met haar.

bij de andere merrie begon het rond dezelfde periode. maar zij had een heel ander karakter dan de andere merrie. zij wou nog wel gewoon gereden worden en ze was tegen andere paarden heel bijterig en aanvallend ( vooral de laatste maand) tegen mensen was ze heel aanhankelijk, knuffelig enzo.

wel waren ze de laatste 2 a 3 weken allebei veel moe. de ene merrie kreunde veel door de dikke buik, ze lag dan op de onderkant van de bak en dan duwde het veulen lichtjes tegen de ribben en de longen aan waardoor ze lichtjes kreunde. en de andere hoorde je niet kreunen.

toen het veulen er eenmaal was werd mijn merrie heel beschermend. mensen mochten er wel bijkomen bij het veulen maar dan moest ze eerst gesnuffeld hebben en als ze wist dat het goed was mocht je bij het veulen. deze merrie liet vrij veel toe.

Helaas hebben we onze andere merrie niet zien moederen over haar veulen. het veulen was overleden. na 10 minuten door zuurstofgebrek.

zo zie je dus dat dat heel verschillend kan zijn van paard tot paard.

Is je merrie voor de eerste keer drachtig?? anders zou je misschien de vorige eigenaar eens kunnen vragen hoe ze tijdens een vorige dracht was?

groetjes

Bacannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 17:24

Ik hou dit topic even in de gaten... mijn merrie moet nog gedekt worden, staat bij de hengst, en ik ben benieuwd of ik iets aan haar ga merken.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 17:28

In het begin merkte ik ook heel weinig aan mijn merrie's, toch zijn ze beide drachtig gescand! Dus gewoon eventjes afwachten, dat scheelt zoveel per merrie.
De laatste paar weken merk ik wel dat ze kwa gedrag war veranderen. Eén van m'n merrie's was 2 jaar geleden heel erg knuffelig, nu is ze onwijs chaggerijnig, en niks is goed .. de andere merrie heeft weinig veranderingen kwa gedrag.

jabari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 16:18

Mijn merrie heeft nog nooit een veulen gehad is haar eerste keer brigitte, mijn merrie is nu 8.
Ze is wel wat sjagerijnig naar de ene hengst die bij ons op stal staat , maar de andere vind ze nog steeds geweldig , pfff vrouwen , geen peil op te trekken .
Het enige wat ik kan doen is afwachten , volgende week donderdag word ze weer gescant .
Bedankt voor jullie reacties

groetjes

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 16:23