Heeft jouw drachtige merrie het ook koud?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jennyk

Heeft jouw drachtige merrie het ook koud?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 12:21

Sjanty, m'n fjord/fries stond de afgelopen te rillen van de kou .
Nu is zij misschien drachtig (12 juni weet ik dat zeker) en ikweet dat je paarden niet met mensen moet vergelijken , maar ik had het tijdens mijn zwangerschappen ook koud in de eerste maanden. Ze staat nu al zeker een maand 24/7 op de wei, zonder deken en niets aan te merken wat koud betreft. Maar dinsdag en woensdag stond ze te rillen en met de staart tegen de kont gedrukt en de buik ingetrokken. Ik heb haar toen maar weer een deken opgelegt ,'k vond het zo zielig!
Nou vroeg ik me dus af of jullie drachtige merries ook kouwelijker zijn dan voor ze drachtig waren / . Of komt dit toch gewoon door kou van de afgelopen dagen.

fjordnina

Re: Heeft jouw drachtige merrie het ook koud?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 12:24

Het is koud en regenachtig weer geweest de afgelopen dagen en ze lopen nu met een zomervacht rond. Die van ons hadden het ook niet al te warm, 1 is drachtig voor dit jaar, de volgende is in mei gedekt en nu 1 maand drachtig en dan nog een lege fjord en een shethengst. Ze hebben het allemaal wel koud gehad.

Ik dnek dat je het dus meer kunt wijten aan het weer dan aan de drachtigheid.

jennyk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 12:27

Ik vind het alleen zo vreemd, ze staat met 3 andere paarden, 1 arabier, 1 bijna 100% engels volbloed en een bwp-er. Deze volbloedjes zijn over het algemeen veel kouwelijker dan mijn paardje en hadden het de afgelopen week niet koud.

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 13:32

Mijn merrie had het juist veel warmer toen ze drachtig was, als er een plas lag, ging ze er al gauw inliggen om af te koelen en ze heeft die winter ook geen wintervacht gehad en ik had geen deken op. Precies het tegenovergestelde dus.

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 15:02

Ik heb een koudbloedmerrie die niet drachtig is en die had het de afgelopen week ook koud, dus ik denk niet dat het iets met de dracht te maken heeft maar met het weer