met wie op de weide ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

skippykeuh

met wie op de weide ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 19:48

Mijn pony moet eind juni ong bevalle.
en we hebben nog een andere merrie niet drachtig zonder veulen .
En nu vroeg ik mij af of ik mijn merrie met veulen samen op de wei kan zetten met een merrie zonder veulen
want anders moet mijn eene merrie alleen staan

vanijmond

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:37

mijne heeft tot de laatste maand gezellie met een andere rustige pony gestaan.. Alleen vond ik ook zo sneu... Ging perfect!!
Succes!!

Amandake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 09:31

eerst effe apart in aanpalende weide zetten en kijken hoe ze reageren,als mama het veulen te erg beschermd moet je toch opletten ...sucses

fjordnina

Re: met wie op de weide ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 09:34

Gewoon erbij in, niet te moeilijk over doen. Doe ze wel voor de geboorte van het veulen bij elkaar, zo is het minder bedreigend. Wij doen het ook al jaren en er is nog nooit iets aan de hand geweest.
Natuurlijk beschermt de merrie het veulen, maar dat is na een paar dagen ook heel anders.

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 10:11

Als het kan bij elkaar in. Wij hebben nu 14 paarden en pony´s bij elkaar lopen waaronder 1 veulen. Gaat heel goed. En ze heeft wel 3 moeders de kleine puk. Mamma speelt soms alleen maar melkbar en dan gaat ze alweer een ander lastig vallen. Ook staan vaak de andere merrie´s boven haar te waken als de kleine ligt te slapen. Zo heeft mams ook lekker rust.

Katoo71

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 12:14

Ik heb de eerste drie weken mijn pony en paard gescheiden gehouden totdat mijn paard het zat werd en telkens door het draad ging toen heb ik ze maar bij elkaar gelaten en dat gaat super

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:38

Mijn merrie met veulen kan ik niet bij de andere merrie met veulen in zetten en ook niet bij de ruinen, ze kan op zich wel bij de vosmerries, maar dan moet de fjordenruin alleen staan, dus staat mijn merrie met veulen lekker alleen. Ze is heel beschermend en gaat dus heel nerveus doen, en dit is niet goed voor de rust van het veulen. Het veulen kan wel contact maken met de andere paarden over het draadje. Het ligt dus wel aan je merrie, zou het eerst met een draadje ertussen proberen.

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:53

ik heb ze de eerste 2 weken appart laten lopen en nu samen... gaat prima....

areke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:31

bij mij staan ze s nachts appart (het shetje met veulen in een noodstal) tot het weer beter weer wordt dan gaan ze weer met zn allen in 1 grote stal en blijft de deur open zodat ze het land in kunnen als ze willen.
nu staan ze overdag in het land met de deur open gaat prima.
maar moet er wel even bij zeggen dat ze niet anders gewent zijn dan bij elkaar te staan.

skippykeuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 14:13

ok bedankt voor de tips
grtjs