Hoe oud het veulen om weer te beginnen met rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Theeglas

Hoe oud het veulen om weer te beginnen met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 18:19

Nou de vraag lijkt me duidelijk

Wij hebben een veulentje van ruim een maand en nu vroeg ik me af vanaf wanneer we weer mogen beginnen van het rijden.
En hoe oud moet het veulen zijn om af en toe alleen te zijn van zijn moeder?
Alvast bedankt, groetjes!

Coco_Calan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 19:03

Kun je nu wel weer rustig aan opbouwen, je maakt de tijd steeds langer dat je weg blijf.Die van mij is 2maanden en laat ik nu gerust anderhalf uur alleen op stal en dat gaat super.(Is de tijd dat ik naar de manege kwijt ben)

Muzefee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 19:05

Ik begin altijd na 2 weken weer... Merrie is het hier gelukkig wel gewend en het is misschien even rot om het veulen te horen schreeuwen, maar daar wennen ze snel aan hoor!

Theeglas

Re: Hoe oud het veulen om weer te beginnen met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 19:08

Okee, nou dan ga ik morgen beginnen met 5 minuten ff stappen of is dit overdreven kort. Lijkt mij een mooi begin.
We wilde niet te vroeg weer beginnen maar het kan dus al veel eerder haha. Nouja ach beetje rust voor de pony is nooit erg.

Muzefee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 19:11

Je kan gerust wel een kwartiertje bezig met haar hoor. Went het veulen snel genoeg aan.
Doe anders eerst even uitgebreid poetsen en dan nog even rijden... Kan je ook zien hoe de merrie er op reageerd.

areke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 19:43

mijn veulen is nu 6 dagen oud ik begin morgen al met heel even van elkaar af 5 min ofzo en dan opbouwen en dan ga ik er volgende week weer op beetje stappen en draven en dan de week erna wil ik de training toch wel weer oppakken

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 22:05

ik begin met het scheiden heel kort, merrie alleen er even bij weg om te voeren of borstelen, liefst nog zo dat ze elkaar kunnen zien. Heb ik nu 2 x gedaan. Ik hoop over 2 weken weer te rijden. Ik begin niet zo heel vroeg, vacantie op zijn tijd en rust na het veulenen is ook wel prettig.